Po vieno didžiausių lūžių istorijoje „Facebook“ paslaugų grupė vėl veikia: atsiprašė vartotojų ir užsiminė apie priežastį Sutrikimas truko apie 7 valandas

Pirmadienio vakarą, apie 18 val. 20 min. pasaulyje pradėjo strigti „Facebook“ veikla. Apie 18 val. 40 min. gedimai pasiekė ir Lietuvą. 

 „Facebook“ veikla buvo sutrikusi apie 7 valandas.<br> 123rf nuotr.
 „Facebook“ veikla buvo sutrikusi apie 7 valandas.<br> 123rf nuotr.
 Pirmadienio vakarą, apie 18 va. 20 min. pasaulyje pradėjo strigti „Facebook“ veikla. Apie 18 val. 40 min. gedimai pasiekė ir Lietuvą.<br> AP/Scanpix nuotr.
 Pirmadienio vakarą, apie 18 va. 20 min. pasaulyje pradėjo strigti „Facebook“ veikla. Apie 18 val. 40 min. gedimai pasiekė ir Lietuvą.<br> AP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 4, 2021, 7:09 PM, atnaujinta Oct 6, 2021, 6:45 AM

Be paties socialinio tinklo, neveikė ir jam priklausančios žinučių platformos „Facebook Messenger“ bei „Whatsapp“, taip pat „Instagram“, „Workplace“ ir kitos „Facebook“ grupei priklausančios svetainės bei paslaugos.

Sutrikimas truko apie 7 valandas.

Sutrikimus sekančio downdetector.com duomenimis, tai buvo didžiausias tinklo sutrikimas, koks iki šiol buvo fiksuotas – apie problemas pranešė 10,6 milijono žmonių visame pasaulyje.

Facebook“ antradienį pranešė, kad lūžį lėmė klaidingai atlikta konfigūracija, kuri paveikė pačios įmonės vidinius įrankius ir sistemas. Dėl šios priežasties problemos nebuvo galima spręsti greitai.

Įmonė pridūrė, kad „nėra jokių įrodymų, kad dėl sutrikimo būtų nutekėję vartotojų duomenys“.

„Didžiulei žmonių ir verslo bendruomenei visame pasaulyje: mes atsiprašome. Sunkiai dirbome, kad atstatytume priėjimą prie mūsų programėlių ir paslaugų. Esame laimingi, kad galime pranešti, jog jau sugrįžome“, – antradienį rašė „Facebook“.

Vėlai pirmadienį „Facebook“ kaip sutrikimo priežastį įvardijo nustatymų pakeitimus, dėl kurių sutriko tinklo maršrutizatorių, koordinuojančių ryšį tarp socialinio tinklo duomenų centrų, darbas.

„Šis tinklo sutrikimas darė besiplečiantį poveikį mūsų duomenų centrų tarpusavio ryšiui, todėl mūsų paslaugos sustojo“, – sakoma žinutėje, paskelbtoje „Facebook“ valdybos pirmininko pavaduotojo infrastruktūros reikalams Santosho Janardhano.

Kibernetinio saugumo ekspertas Brianas Krebsas, komentuodamas šį sutrikimą, sakė, kad „Facebook“ sistema buvo likusi be „žemėlapio, rodančio pasaulio kompiuteriams, kaip surasti internete jo įvairius objektus“.

Atstovų komentarai

Pirmadienio vakarą žinučių platforma „WhatsApp“ socialiniame tinkle „Twitter“ išplatino pareiškimą, kuriame pripažino, kad paslauga neveikė:

„Žinome, kad kai kurie žmonės šiuo metu susiduria su „WhatsApp“ problemomis. Dirbame, kad viskas grįžtų į normalias vėžes, ir kuo greičiau čia atsiųsime atnaujintą informaciją. Dėkojame už jūsų kantrybę!“

Facebook“ atstovas Andy Stone'as „Twitter“ pranešė, kad „žinome, jog kai kurie žmonės susiduria su problemomis, susijusiomis su prieiga prie mūsų programėlių ir produktų. Dirbame, kad viskas kuo greičiau grįžtų į normalią būseną, ir atsiprašome už nepatogumus“.

Vienu metu „Facebook“ tinklalapyje matytas klaidos pranešimas leido spėti, kad gedimas gali būti susijęs su vardų srities sistemos (angl. Domain Name System, DNS) klaida, pastebi ekspertai.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.