Naujasis „F-15 EX“ atliko pirmuosius operacinius bandymus – kuo pasižymi naujausias naikintuvas?

Lapkričio 18-25 dienomis Nellis oro bazėje (JAV) įvyko pirmieji operacinio lygio testai, kuriuose pirmą kartą išbandytas naujasis amerikiečių lėktuvas „F-15 EX“, dar kitaip žinomas kaip „Eagle II“.

 Lapkričio 18-25 dienomis Nellis oro bazėje (JAV) įvyko pirmieji operacinio lygio testai, kuriuose pirmą kartą išbandytas naujasis amerikiečių lėktuvas „F-15 EX“, dar kitaip žinomas kaip „Eagle II“ (asociatyvinė iliustr.)<br> „Boeing“ iliustr., lrytas.lt mont.
 Lapkričio 18-25 dienomis Nellis oro bazėje (JAV) įvyko pirmieji operacinio lygio testai, kuriuose pirmą kartą išbandytas naujasis amerikiečių lėktuvas „F-15 EX“, dar kitaip žinomas kaip „Eagle II“ (asociatyvinė iliustr.)<br> „Boeing“ iliustr., lrytas.lt mont.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 27, 2021, 2:18 PM

Naujai senas lėktuvas – taip būtų galima apibūdinti „F-15“. Pirmą kartą į orą pakilo dar 1972 metais, tačiau elitinis dominavimo ore lėktuvas buvo ne kartą atnaujintas, pritaikomas besikeičiančiai situacijai. Šiandien oro pajėgose dominuoja prieš 4 dešimtmečius sukurtos „C“ ir „E“ modifikacijos. „EX“ keis seniausią „C“ versiją.

Kol kas JAV gavusios vos du iš suplanuotų įsigyti 144 orlaivių – o ir jie į tarnybą pristatyti vos prieš 6 mėnesius. Visiems smalsu kokie lėktuvų skirtumai.

Didžiausias pasikeitimas – valdymo srityje. Senieji lėktuvai buvo valdomi piloto veiksmais, perduodamais hidromechaninėmis jungtimis. Tuo tarpu „EX“ versijoje piloto įvestas komandas perduoda kompiuteris.

Kompiuterizacija įsiliejo ne tik į kontrolę. Išbandoma naujos kartos EPAWS sistema leidžianti suprasti supančią elektroninę aplinką. Iki tol tik elektroninei kovai parengti lėktuvai galėjo dalyvauti elektroninių signalų kovoje (angl. jamming). Geriau surenkami elektroniniai signalai leis identifikuoti galimas pavojingas zonas – pavyzdžiui, kur veikia aktyvi priešlėktuvinė gynyba – dar iki įsijungiant nutaikančiam radarui.

Po šių testų abu naikintuvai grįš į nuolatinę dislokacijos vietą tolesniems bandymams. Didžiausias dėmesys skiriamas naujos ginkluotės integravimui. Ankstesni „F-15“ buvo skirti tik kovai prieš kitus lėktuvus. Naujieji turės platesnį galimų užduočių sąrašą.

JAV sparčiai pereinant prieš penktos kartos naikintuvų, kurie geriausias savybes demonstruoja ginkluotę gabendamiesi vidiniuose skyriuose, kyla našumo problemų: tokie lėktuvai su savimi gali pasiimti mažesnį kiekį amunicijos.

„EX“ nesislėps nuo priešo. Ginkluotė bus kabinama po sparnais, todėl gebės gabenti net iki 5 kartų didesnį svorį. Kaip tikri darbiniai arkliai, šie lėktuvai ne tik vaikys priešus ore, bet ir kels grėsmę įsitaisiusiems giliai po žeme: dabar bandoma nauja 2,3 tonos svorio „GBU 72“ bunkerių naikinimo bomba. Tačiau šiandien dar nėra žinoma, ar bus bandoma tikslaus nutaikymo bombą pritaikyti prie kitų lėktuvų sistemų, ar jas galės naudoti išskirtinai „F-15“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.