„Facebook“ pavadinimo keitimą lydi pašaipų lavina

„Facebook“ generalinio direktoriaus Marko Zuckerbergo pareiškimas, kad socialinės žiniasklaidos milžinė keičia savo kontroliuojančiosios bendrovės pavadinimą į „Meta“ ir virtualiai pertvarko savo prekės ženklą, sukėlė nemažai nerimo ir suglumimo, rašo „The Guardian“.

 „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas ketvirtadienį paskelbė, kad didžiausią pasaulyje socialinį tinklą valdanti bendrovė, pastaruoju metu sulaukusi daug kritikos, persivadino „Meta“, siekdama atspindėti savo vystymosi tolesnę kryptį.<br> Zumapress / Scanpix nuotr.
 „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas ketvirtadienį paskelbė, kad didžiausią pasaulyje socialinį tinklą valdanti bendrovė, pastaruoju metu sulaukusi daug kritikos, persivadino „Meta“, siekdama atspindėti savo vystymosi tolesnę kryptį.<br> Zumapress / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 29, 2021, 8:56 AM

Ketvirtadienį M. Zuckerbergas pareiškė, kad „Meta“ apims „Facebook“ ir tokias programėles kaip „Instagram“, „WhatsApp“ ir virtualios realybės prekės ženklą „Oculus“.

„Skelbiame „Meta“ – naują „Facebook“ bendrovės pavadinimą“, – „Twitter“ rašė technologijų milžinė. „Meta“ padeda kurti metavisatą – vietą, kurioje žaisime ir bendrausime 3D formatu. Sveiki atvykę į naują socialinių ryšių skyrių“.

Daugelis specialistų teigia, kad prekės ženklo keitimas vykdomas įmonei susidūrus su keliomis viešųjų ryšių krizėmis.

Neseniai nutekėję dokumentai, dabar vadinami „Facebook papers“, atskleidė vidinę bendrovės veiklą, o demaskuotoja Francis Haugen įtaria, kad „Facebook“ pirmenybę teikia pelnui, o ne neapykantos kalbos ir dezinformacijos šalinimui.

Satyrinė vėlyvojo vakaro naujienų laida „Daily Show“ pakoregavo M. Zuckerbergo „Meta“ pristatymo vaizdo įrašą, įmontuodama technologijų milijardierių į sausio 6 d. Kapitolijaus riaušių ir 2017 m. Šarlotsvilio baltųjų nacionalistų eitynių filmuotą medžiagą. Abu renginiai buvo organizuoti per „Facebook“.

„Įsivaizduokite, kad užsidėjote akinius arba ausines ir akimirksniu atsidūrėte savo namų erdvėje, kurioje atsiveria neįtikėtinai įkvepiantis vaizdas į tai, kas jums atrodo gražiausia“, – kalba M. Zuckerbergas, o fone matyti filmuota medžiaga su Kapitolijaus riaušių dalyviais ir eisena su deglais.

Prie pokalbio apie prieštaringai vertinamą prekės ženklo pakeitimą prisijungė ir JAV politikai.

Niujorko kongresmenė Alexandria Ocasio-Cortez neslėpė nepritarimo ir pavadino bendrovę „demokratijos vėžiu“ ir „pasauline sekimo bei propagandos mašina, skatinančia autoritarinius režimus ir naikinančia pilietinę visuomenę“.

JAV senatoriai Richardas Blumenthalis ir Edas Markey taip pat negailėjo piktų žodžių.

R.Blumenthalis, buvęs Konektikuto generalinis prokuroras, teigė, kad pavadinimo pakeitimas tėra bandymas „suklaidinti“ ir „atitraukti dėmesį“, bet galiausiai „nepanaikins ilgus metus trukusios klastingos praktikos, privatumo, vaikų gerovės nepaisymo, neapykantos skleidimo ir genocido“.

E.Markey atsisakė pripažinti pavadinimo pakeitimą. „Facebook“ nori, kad pradėtume jį vadinti „Meta“, bet mes ir toliau vadinsime jį tuo, kuo jis yra – grėsme privatumui, demokratijai ir vaikams“, – sakė jis.

Atsiriboję nuo prekės ženklo keitimo motyvų, kai kurie nesutiko su pačiu pavadinimu „Meta“.

„Meta“ – tai toks mažai pastangų reikalaujantis, pirmojo į galvą šovusio varianto pasirinkimas, už kurio sugalvojimą kelioms konsultacinėms bendrovėms neabejotinai sumokėta milijonai dolerių „, – sakė komikas ir prodiuseris Mike'as Druckeris.

„Ir būtent taip „tai taip meta“ (angl. it's so meta) iš įdomaus pastebėjimo tapo triuškinančiu įžeidimu“, – rašė autorius ir mokslo populiarintojas Hankas Greenas.

Kelios JAV įmonės įmonės prisijungė prie šaipymosi iš „Facebook“. JAV populiarus greitojo maisto tinklas „Wendy's“ „Twitter“ tinkle parašė, kad „keičia pavadinimą į „Meat“.

„Twitter“ taip pat prisijungė prie juokelių, iš oficialios paskyros paskelbdamas, kad turi „didelių naujienų“, o po to patikslino: „lol jk still twitter“ (liet. cha, pokštas, vis dat „Twitter“). Socialinės žiniasklaidos platformos generalinis direktorius Jackas Dorsey pasiūlė apibrėžimą, kad padėtų visiems, kurie susipainiojo dėl šio pokyčio. „Meta: nuoroda į save arba į savo žanro konvencijas; vedantis į save“, – rašė jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.