„Facebook“ atsisako veido atpažinimo funkcijos: ekspertas paaiškino, kaip tai paveiks kiekvieną

Reaguodamas į susirūpinimą dėl privatumo, „Facebook“ atsisako veidų atpažinimo funkcijos. Ką tai pakeis kiekvienam iš mūsų, vartotojų? „Žinių radijas“ kalbėjosi su advokatų kontoros „Wint“ Technologijų ir žiniasklaidos praktikos grupės vadovu Andriumi Iškausku.

Andrius Iškauskas: „Veido atpažinimo programos, algoritmai visame pasaulyje sulaukia kritikos“.<br> 123rf nuotr.
Andrius Iškauskas: „Veido atpažinimo programos, algoritmai visame pasaulyje sulaukia kritikos“.<br> 123rf nuotr.
Advokatų kontoros „Wint“ Technologijų ir žiniasklaidos praktikos grupės vadovas Andrius Iškauskas.<br>D.Umbraso nuotr.
Advokatų kontoros „Wint“ Technologijų ir žiniasklaidos praktikos grupės vadovas Andrius Iškauskas.<br>D.Umbraso nuotr.
Eksperto nuomone, „Facebook“ teks daryti posūkius ir tenkinti gal kiek kitus vartotojų poreikius negu iki šiol.<br> 123rf nuotr.
Eksperto nuomone, „Facebook“ teks daryti posūkius ir tenkinti gal kiek kitus vartotojų poreikius negu iki šiol.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 5, 2021, 4:43 PM

– Praėjusią savaitę „Facebook“ tapo „Meta“, dabar pašalina ir veidų atpažinimo funkciją. Kodėl vyksta šie pokyčiai?

– Dabar „Facebook“ išgyvena ne pačius geriausius laikus ir gauna smūgius iš labai skirtingų pusių. Žinome, kad praeitą mėnesį nutekėjo informacija iš vidaus – jų praktika skatinant kontroversiškas diskusijas. Dėl privatumo „Facebook“ jau ilgą laiką yra kritikuojamas. Tiesą pasakius, veido atpažinimo programos, algoritmai visame pasaulyje sulaukia kritikos – ES nori uždrausti dirbtinio intelekto naudojimą veido atpažinimui, Australija vienai didžiausių pasaulyje kompanijų „Clearview“ liepia ištrinti visus Australų veido atpažinimo duomenis. Net ir tas pats „Facebook“, dabartinė „Meta“, šių metų pradžioje pralaimėjo bylą Ilinojuje, JAV, ir sumokėjo 650 mln. dolerių dėl biometrinių duomenų naudojimo. Debesys dėl biometrinių, ypač veido, duomenų kaupiasi jau seniai ir yra vienas iš pagrindinių taikinių – nes mūsų gyvenime darosi labai svarbus.

– Ar įprastas vartotojas pajaus kažką dėl šios funkcijos pašalinimo?

– Taip, šiokio tokio funkcionalumo „Facebook“, mano supratimu, nebeliks. „Facebook“ žmonėms, kurie sutikdavo, kad jų veidus atpažintų – „Facebook“ sako, kad tokių vartotojų buvo trečdalis – automatiškai jų nuotraukose uždėdavo žymes, atpažinęs konkretų žmogų. Dabar tokios funkcijos tikrai neliks. Ar bus kitokių pakeitimų? Na, pats „Facebook“ tvirtina, kad tai nė kiek nesutrikdys vartotojų patirties, bet žiūrėsime, kaip čia bus.

– Kaip manote, galbūt galima tikėtis ir dar kažkokių šio tinklo pokyčių? Gal bus atsisakoma ir to vadinamojo balso įrašinėjimo, kai matome reklamas pasiūlytas po to, kai pasikalbame apie kažkokią kompaniją? Gal bus einama dar toliau?

– Kaip jau minėjau, dėl privatumo „Facebook“ ir kitos technologinės kompanijos patiria labai didelį spaudimą. Šiandien turbūt dar anksti spekuliuoti, kaip viskas pasisuks. Reikia suprasti, kad „Facebook“ tai padarytų pačiu paskutiniu atveju, kai kitaip jau negalėtų. Ši informacija jiems gyvybiškai svarbi, svarbi jų verslui ir bus daromi tik tie minimalūs pakeitimai, kurie tikrai yra būtini. Kadangi dabar „Facebook“ reputacija yra gavusi ne vieną smūgį, tad tai, ką paskelbė neseniai, aš neabejoju, yra vienas iš būdų taisyti tą reputaciją.

– Bet ar tai, kad tiek ilgai ta veido atpažinimo funkcija veikė, iš pat pradžių nebuvo nusikalstama veika?

– Nusikaltimu to vadinti aš nedrįsčiau. Pagal Europos Sąjungos asmens duomenų apsaugos reikalavimus, bent jau nuo 2018 m., kai įsigaliojo mūsų naujasis duomenų apsaugos reglamentas, tai, žinoma, yra labai kontroversiškas klausimas. Kitose šalyse – pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose – tokio reguliavimo nėra, bet yra kitokie, susiję su biometrinių duomenų kaupimu. Ta pralaimėta byla Ilinojaus valstijoje metų pradžioje irgi rodo, kad ne viską „Facebook“ iki šiol darė tvarkingai. Aišku, jie įvertinę rizikas ir žengia tą žingsnį.

– Matome daug pokyčių. Kaip manote, galbūt matome ir lėtą „Facebook“ mirtį?

– Aš manau, kad „Facebook“ pasikeis, jis nebus toks, koks buvo prieš penkerius metus, ar toks, koks yra šiandien. Jam teks daryti posūkius ir tenkinti gal kiek kitus vartotojų poreikius, negu iki šiol. Nedrįstu spėlioti, į kurią pusę jis pasisuks, nes tai būtų labai drąsi spekulicija.

– Ar tikėtina, kad „Twitter“ taps pačiu populiariausiu tinklu?

– „Twitter“ turbūt savo geriausias dienas yra nugyvenęs. Atsiranda nauji konkurentai, nauji vartotojų įgūdžiai. Net ir tas pats „TikTok“, į kurį jaunimas iš „Facebook“ juda masiškai, ir „Facebook“ bando spręsti šitą problemą, suprasdamas, kad jo auditorija sensta – bet kol kas nelabai sėkmingai.

– Bet „TikTok“ privatumo pažeidimų turbūt dar daugiau?

– Jis privatumo prasme tikrai niekuo ne geresnis už „Facebook“, gal tik ne tiek pritraukia reguliuotojų, visuomenės ir žurnalistų dėmesį.

– Kaip manot, kodėl lietuviai taip vangiai naudojasi tuo pačiu „Twitter“?

– Čia turbūt istorinės priežastys. Taip jau atsitiko, kad Lietuvoje iš pat pradžių įsitvirtino „Facebook“. Kiekvieno tinklo plėtra priklauso nuo to, kiek tavo draugų naudoja tą patį tinklą. Tad jei dauguma tavo draugų naudoja „Facebook“, ir tu jį naudosi – o jei „Twitter“ ar kitą tinklą, jį rinksiesi ir tu. Taip jau atsitiko, kad Lietuvoje „Facebook“ labiau įsigalėjo.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.