Skaitytojai praneša apie problemas jungiantis prie „Mano VMI“ Lrytas.lt kelia klausimą apie saugumo spragą, inspekcija sako, kad viskas saugu

Trečiadienį, gruodžio 29 d. lrytas.lt skaitytoja apie 11 val. 30 min. pranešė apie Valstybinės Mokesčių Inspekcijos elektroninių paslaugų „Mano VMI“ sutrikimus.

Trečiadienį, gruodžio 29 d. lrytas.lt skaitytoja apie 11 val. 30 min. pranešė apie Valstybinės Mokesčių Inspekcijos elektroninių paslaugų „Mano VMI” sutrikimus.<br>V.Skaraičio nuotr.
Trečiadienį, gruodžio 29 d. lrytas.lt skaitytoja apie 11 val. 30 min. pranešė apie Valstybinės Mokesčių Inspekcijos elektroninių paslaugų „Mano VMI” sutrikimus.<br>V.Skaraičio nuotr.
 Prie paslaugų pabandžius prisijungti lrytas.lt žurnalistui, prisijungimas pavyko sklandžiai, bet visuose paslaugų meniu punktuose buvo rodomas skaitytojos minėtas pranešimas apie klaidą.<br> Ekrano nuotr.
 Prie paslaugų pabandžius prisijungti lrytas.lt žurnalistui, prisijungimas pavyko sklandžiai, bet visuose paslaugų meniu punktuose buvo rodomas skaitytojos minėtas pranešimas apie klaidą.<br> Ekrano nuotr.
 Lrytas.lt taip pat užfiksavo atvejį, kai trečiadienį apmokant verslo liudijimo įsigijimą, pinigai buvo nuskaityti, bet rodomas pranešima skelbia, kad „Gautas atsakymas, kad neatliktas mokėjimo nurodymas“.<br> Ekrano nuotr.
 Lrytas.lt taip pat užfiksavo atvejį, kai trečiadienį apmokant verslo liudijimo įsigijimą, pinigai buvo nuskaityti, bet rodomas pranešima skelbia, kad „Gautas atsakymas, kad neatliktas mokėjimo nurodymas“.<br> Ekrano nuotr.
 Portalo žurnalistams atliekant prisijungimo bandymus apie 12 val. 30 min, „Mano VMI“ sistema kartais ir toliau striginėja: kartais rodomos klaidos, o kartais išvis nepavyksta prisijungti.<br> Ekrano nuotr.
 Portalo žurnalistams atliekant prisijungimo bandymus apie 12 val. 30 min, „Mano VMI“ sistema kartais ir toliau striginėja: kartais rodomos klaidos, o kartais išvis nepavyksta prisijungti.<br> Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Dec 29, 2021, 12:24 PM, atnaujinta Dec 29, 2021, 5:02 PM

Jos teigimu, jai keliskart nepavyko prisijungti prie „Mano VMI“ – bandant tiek skirtingas naršykles, tiek skirtingas interneto ryšio linijas. Vienąkart pavykus prisijungti, buvo pranešama apie klaidą.

Prie paslaugų pabandžius prisijungti lrytas.lt žurnalistui, prisijungimas pavyko sklandžiai, bet visuose paslaugų meniu punktuose buvo rodomas skaitytojos minėtas pranešimas apie klaidą.

Kita portalo skaitytoja dėl negalėjimo prisijungti prie „Mano VMI“ kreipėsi į lrytas.lt ir antradienį, gruodžio 28 d.

Lrytas.lt primena, kad panaši problema buvo iškilusi prieš dvi savaites, gruodžio 15 dieną. Tąkart VMI teigė, kad problemos buvo kilusios dėl techninio sturikimo.

Susisiekus su Valstybinės Mokesčių Inspekcijos Strateginės komunikacijos skyriaus vadove Rūta Asadauskaite, ji teigė, kad trečiadienį VMI jokių gedimų nėra užfiksavusi.

„Sutrikimų nefiksuojame, sistemos veikia sklandžiai, klientai, matome, yra prisijungę“, – sakė ji.

Tuo tarpu Lrytas.lt užfiksavo atvejį, kai trečiadienį apmokant verslo liudijimo įsigijimą, pinigai buvo nuskaityti, bet rodomas pranešima skelbia, kad "Gautas atsakymas, kad neatliktas mokėjimo nurodymas".

Portalo žurnalistams atliekant prisijungimo bandymus apie 12 val. 30 min, „Mano VMI“ sistema kartais ir toliau striginėja: kartais rodomos klaidos, o kartais išvis nepavyksta prisijungti.

Portalas lrytas.lt taip pat užfiksavo saugumo spragą, kad neasijungus nuo „Mano VMI“ paskyros, bet uždarius naršyklės kortelę (angl. tab), atvėrus naują ir įsikrovus iš naršyklės istorijos (angl. browser history) „Mano VMI“ svetainę, neprašoma prisijungti iš naujo. Tai – rimta saugumo spraga, suteikianti teorinę galimybę prie „Mano VMI“ paskyros prisijungti svetimam žmogui.

Esant tokiai situacijai, lrytas.lt rekomenduoja nepamiršti baigus darbą atsijungti nuo „Mano VMI“ paskyros.

14 val. 30 min. portalą pasiekė laiškas, kuriuo VMI patvirtino žinanti apie problemą.

"Gavus pranešimus apie tai, jog kai kuriems klientams nepavyksta sklandžiai dirbti su "Mano VMI" bei identifikavus problemas, šiuo metu atliekami jų šalinimo darbai. Dėl šios priežasties kai kuriais atvejais galimi laikini prisijungimo prie VMI trikdžiai. Atsiprašome už nepatogumus", – nurodė R.Asadauskaitė.

15 val. 50 min. lrytas.lt sulaukė komentaro ir dėl saugumo spragos:

"Tuo atveju kai kliento prisijungimo sesija nėra pasibaigusi, o pastarasis nori sugrįžti prie nepabaigto veiksmo, jis gali jį pratęsti atidaręs naują kortelę. Jei prisijungimo sesija dar nėra pasibaigusi, atidarius naują kortelę iš naujo visų prisijungimo veiksmų klientui atlikti nereikia, jis gali tęsti darbą. Tačiau jei klientas išjungė interneto naršyklę, visus prisijungimus jis turės atlikti iš naujo.

Atkreipiame klientų dėmesį, jog pabaigus darbą sistemoje, visuomet rekomenduojama nuo sistemos atsijungti paspaudžiant tam skirtą mygtuką. Veiksmo neatlikus, klientas yra atjungiamas automatiškai, pasibaigus prisijungimo sesijos laikui. Taigi, tai nėra saugumo spraga, klientas atsijungdamas nuo sistemos, arba išjungęs interneto naršyklę apsaugo savo asmeninę informaciją nuo galimybės tretiesiems asmenims su ja susipažinti", – rašo R.Asadauskaitė.

Lrytas.lt atkreipia dėmesį, kad kitose padidinto jautrumo elektroninėse sistemose, kurios yra priėjimas prie jautrių asmens duomenų – pavyzdžiui, elektroninės bankininkystės – uždarius naršyklės kortelę, automatiškai atjungiamas ir vartotojas, o atsidarius naują kortelę, vartotojo prašoma prisijungti iš anksto: prisijungti prie banko pasinaudojus naršyklės atmintimi nepavyks.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.