„Swedbank“ pristato kortelės PIN kodo priminimo paslaugą

Beveik pusė Lietuvos gyventojų yra atsidūrę tokioje situacijoje, kai negalėjo prisiminti savo mokėjimo kortelės PIN kodo, o vienam iš 6 respondentų taip yra nutikę daugiau nei vieną kartą, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas tyrimas. Banko saugumo specialistams nerimą kelia tai, kad dalis gyventojų, nepaisydami saugumo rekomendacijų, PIN kodą laiko piniginėje arba šalia kortelės. Siekdamas didinti saugumą ir patogumą, „Swedbank“ pasiūlė mokėjimo kortelės PIN kodo priminimo funkciją išmaniojoje banko programėlėje.

Siekdamas didinti saugumą ir patogumą, „Swedbank“ pasiūlė mokėjimo kortelės PIN kodo priminimo funkciją išmaniojoje banko programėlėje.<br> D. Umbraso nuotr.
Siekdamas didinti saugumą ir patogumą, „Swedbank“ pasiūlė mokėjimo kortelės PIN kodo priminimo funkciją išmaniojoje banko programėlėje.<br> D. Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 17, 2022, 9:01 AM, atnaujinta Apr 15, 2022, 11:16 AM

„Šiandien gyventojams, besinaudojantiems įvairiomis skaitmeninėmis paslaugomis, tenka prisiminti nemažai kodų ir prisijungimo slaptažodžių. Kaip rodo klientų patirtis, rečiau naudojamus prisijungimo duomenis lengva pamiršti. Deja, užmiršus mokėjimo kortelės PIN kodą, daugeliu atveju tenka keisti pačią kortelę, o tai sukelia papildomų rūpesčių. Laikyti PIN kodą šalia mokėjimo kortelės nėra gera išeitis, nes praradus kortelę kyla grėsmė lėšų saugumui“, – sako Jūratė Gumuliauskienė, „Swedbank“ klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Kaip rodo gyventojų tyrimo duomenys, kas penktam respondentui pamiršus PIN kodą teko pasikeisti mokėjimo kortelę. Tuo metu 27 proc. respondentų pripažino, laikantys užrašytą PIN kodą namuose, 18 proc. yra išsisaugoję jį telefone, 8 proc. – nešiojasi piniginėje.

„Nė vienas iš šių būdų, o ypač PIN kodo laikymas piniginėje, nėra saugus, nes praradus kortelę atsiranda reali tikimybė patirti finansinių nuostolių“, – pabrėžia J. Gumuliauskienė.

Pasak „Swedbank“ atstovės, tokia situacija paskatino ieškoti saugaus būdo, kaip klientams priminti kortelės PIN kodą – tam pasirinkta „Swedbank“ išmanioji programėlė.

„Tai patogus ir saugus sprendimas, nes telefoną daugelis gyventojų visada turi šalia, o PIN kodas laikomas po dviem užraktais − reikės ne tik atrakinti telefoną, bet ir patvirtinti savo tapatybę su „Smart-ID“, mobiliuoju parašu ar PIN generatoriumi“, – sako J. Gumuliauskienė.

PIN kodas išmaniojoje programėlėje bus rodomas iki 30 sekundžių. Jei klientui prireiks daugiau laiko, jo bus prašoma identifikuoti tapatybę iš naujo. Saugumo sumetimais, tikrinantis PIN kodą programėlėje reikia įsitikinti, kad jo nemato pašaliniai asmenys.

Pasak J. Gumuliauskienės, ši nauja galimybė padidins ir tvarumą. Užmirštas PIN kodas yra dažniausia dar galiojančios kortelės keitimo priežastis, lenkianti net kortelės pametimo atvejų skaičių.

„Skaičiuojame, kad „Swedbank“ yra išdavęs daugiau nei 1,5 mln. mokėjimo kortelių, o kasmet dėl pamiršto PIN kodo klientams tenka iš naujo išduoti daugiau nei 28 tūkst. kortelių“, − sako „Swedbank“ klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Galimybė programėlėje pažiūrėti savo kortelės PIN kodą bus prieinama ir privatiems, ir verslo klientams. Ateityje tokią galimybę planuojama pasiūlyti ir „Swedbank“ interneto banke.

Reprezentatyvią apklausą „Swedbank“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė RAIT, iš viso buvo apklausa 1032 Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 74 metų amžiaus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.