Netikėtas lūžis – mažėja „TikTok“ augimas: ar soc. tinklą nukonkuruos kiti?

„TikTok“– populiariausia programėlė pasaulyje, kuri šiuo metu turi daugiau kaip milijardą vartotojų. Jos populiarumo augimo pikas pasiektas 2020 metais: lyginant su 2018 m., žmonių, atsisiuntusių aplikaciją pirmą kartą, padaugėjo dvigubai. Visgi nuo 2021 m. „TikTok“ programėlės atsisiuntimų skaičius pradėjo mažėti. Šiemet prie soc. tinklo prisijungė net 300 mln. mažiau žmonių nei prieš dvejus metus. Kas lemia populiarumo mažėjimą?

 Nuo 2021 m. „TikTok“ programėlės atsisiuntimų skaičius pradėjo mažėti.<br> Shutterstock nuotr.
 Nuo 2021 m. „TikTok“ programėlės atsisiuntimų skaičius pradėjo mažėti.<br> Shutterstock nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2022-12-02 14:41

„Soc. tinkle „TikTok“ talpinami trumpi vaizdo įrašai. Vaizdo filmukų tematika yra įvairi, todėl aktualią informaciją gali rasti ir ieškantis patarimų, kaip palengvinti namų tvarkymąsi, ir tas, kuris nori atsipalaiduoti ir ieško linksmo ar šmaikštaus turinio. Todėl nenuostabu, jog „TikTok“ socialinis tinklas taip greitai atsidūrė populiarumo viršūnėje“, – pranešime žiniasklaidai sako „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.

Populiarumas išaugo pandemijos pradžioje

Lietuvoje vis dar populiariausias socialinis tinklas yra „Facebook“, tačiau „TikTok“ per savaitę bent kartą įsijungia daugiau kaip 300 tūkst. žmonių, rodo šiemet „Bitės Profų“ atliktas Lietuvos gyventojų tyrimas. Didžiausia sėkmė šį socialinį tinklą aplankė pandemijos pradžioje.

„Nors „TikTok“ išleistas dar 2016 m., tačiau būtent 2020-aisiais šį soc. tinklą atsisiuntė beveik milijardas žmonių visame pasaulyje. Prie šios sėkmės neabejotinai prisidėjo pasaulinė pandemija. Soc. tinkle talpinamame turinyje aptarinėjamos įvairios pasaulio aktualijos, todėl žmonės renkasi programėlę ne tik atsipalaiduoti ir gerai praleisti laiką, bet ir sužinoti naujienas“, – sako išmaniųjų sprendimų ekspertas.

„TikTok“ pradėjus sparčiai augti, prie jo prisijungė ne tik pasaulyje garsūs žmonės, tačiau ir verslai, kurie šiame socialiniame tinkle buria savo auditoriją.

Konkurentai suskubo kopijuoti

„TikTok“ staigi sėkmė neabejotinai privertė sunerimti iki tol populiarumo viršūnėse buvusius „Facebook“, „Instagram“ ir „Youtube“. Todėl socialinių tinklų milžinai ėmė leisti programėlių atnaujinimus, kurie leidžia atlikti tuos pačius veiksmus kaip ir „TikTok“ socialiniame tinkle.

„Dabar beveik visuose didžiausiuose tinkluose galima kelti trumpus filmukus. Praėjus trejiems metams po „TikTok“ pasirodymo, „Instagram“ pristatė „Reels“ funkciją, kurios esmė tokia pat kaip ir „TikTok“ – talpinti trumpus, įvairių temų filmukus, kurie pasižymi įvairiais filmavimo ir montavimo efektais. „Instagram“ yra nuo pat įkūrimo yra vaizdų platforma, todėl gali sėkmingai konkuruoti su „TikTok“, – aiškina M. Vrubliauskas.

Didžiausia grėsmė kilo socialiniam tinklui „Youtube“ – vaizdo įrašų platforma po „TikTok“ atsiradimo pagal žiūrėjimo laiką nukrito į antrą vietą. Todėl „Youtube“ pristatė „Shorts“ funkciją, kurioje kaip ir „TikTok“ galima kurti trumpus, iki 60 s. trukmės filmukus. Platformos kūrėjai įdiegė galimybę nufilmuotus vaizdo įrašus montuoti ir juos skelbti socialiniame tinkle. Per du metus ši funkcija tapo pagrindine „Youtube“ platforma, sugeneruojančia daugiau peržiūrų nei bet kada anksčiau.

Kas laukia „TikTok“?

Jau 2021 m. „TikTok“ atsisiuntimų skaičius pasaulyje sumažėjo beveik 25 proc., lyginant su 2020 m. Soc. tinklas pritraukia mažiau naujų vartotojų, tačiau tai nereiškia, jog jau esami rečiau naudojasi „TikTok“. Programėlė vis dar turi daugiau nei milijardą aktyvių naudotojų, o kūrėjai siekia išlaikyti populiarumą ir diegia naujų funkcijų.

„Pasauliui išgyvenus pandemiją, vis daugiau žmonių išreiškia norą mažiau naudotis soc. tinklais. Net 28 proc. „TikTok“ naudotojų Lietuvoje norėtų šiuo socialiniu tinklu naudotis rečiau, atskleidė tyrimas“, – aiškina M. Vrubliauskas.

„TikTok“ kūrėjai ėmėsi diegti socialinio tinklo atnaujinimus – šių metų kovą pasirodė „istorijų“ (angl. stories) funkcija, kuri leidžia patalpinti trumpą iki 15 s. trunkantį vaizdo įrašą ar nuotrauką, kuri profilyje matoma išlieka vos 24 val. Tokia funkcija jau 2016 m. pasirodė „Instagram“, o kiek vėliau vėliau ir „Facebook“ soc. tinkluose.

„Natūralu, kad toks spartus „TikTok“ augimas turėjo pristoti. Nėra aiškaus atsakymo, kokia ateitis laukia „TikTok“ platformos – visi populiariausi soc. tinklai turi skirtingas auditorijas, kurios jais naudojasi konkrečiam tikslui. Žmonės ir toliau vienu metu naudosis keliais skirtingais socialiniais tinklais ir taip neleis vienai programėlei tapti populiariausia ilgą laiką“, – svarsto ekspertas.

Pasaulyje ne kartą buvo susirūpinta dėl asmeninių duomenų saugumo, naudojantis Kinijoje sukurta „TikTok“ programėle.

„Šiemet Estijoje valstybinių institucijų darbuotojams buvo pasiūlyta turėti atskirą prietaisą būtent „TikTok“ programėlės naudojimui, kad visi duomenys išliktų saugūs“ – sako išmaniųjų įrenginių ekspertas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.