„Bepiločiai orlaiviai, vadinamieji dronai, vis plačiau naudojami tiek Lietuvos, tiek visos Europos oro erdvėje – laisvalaikiui ir pramogoms, komercinei veiklai, kariniams tikslams. Todėl nauju iššūkiu tampa saugumo užtikrinimas – prižiūrėti skrydžių saugą, užtikrinti kibernetinį saugumą, duomenų apsaugą, tinkamai koordinuoti skrydžių valdymą.
Europos Sąjungos bendra bepiločių orlaivių oro erdvė „U-space“ sudarys sąlygas sukurti ekosistemą dronų naudotojams. Bepiločiai orlaiviai bus integruojami į bendrą oro eismo valdymą, jiems skirtose geografinėse zonose bus teikiamos valdymo ir informacijos paslaugos. Tai leis vykdyti sudėtingesnius ir ilgesnius skrydžius, užtikrinti jų saugumą“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
ES kuriama sistemos „U-space“ oro erdvė – tai valstybių narių nustatyta bepiločių orlaivių sistemų geografinė zona, kurioje naudoti dronus bus leidžiama tik naudojantis šios sistemos paslaugomis.
Visos ES valstybės, tarp jų ir Lietuva, nustato bepiločių orlaivių sistemų geografines zonas, t. y. oro erdvės dalis, kuriose bus leidžiama vykdyti bepiločių orlaivių skrydžius, skrydžiai bus ribojami arba draudžiami, siekiant išvengti galimos jų naudojimo rizikos saugai, privatumui, asmens duomenų apsaugai, saugumui arba aplinkai.
Pasak ministerijos, Aviacijos įstatymo pakeitimais nustatoma, kad Lietuvos oro erdvėje, išskyrus zonas virš karinių teritorijų ir pasienio, bepiločių orlaivių sistemų geografines zonas nustatys Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
Lietuvoje nustatytose sistemos „U-space“ oro erdvėse oro navigacijos informacijos ir oro eismo paslaugas teiks vienintelė planuojanti sertifikuotis oro navigacijos paslaugų teikėja – akcinė bendrovė „Oro navigacija“. Kitas „U-space“ paslaugas, išskyrus bendros informacijos paslaugas, galės teikti ir kiti sertifikuoti paslaugų teikėjai, teigiama pranešime.