Kodėl vėjas prie jūros gali būti greitesnis už jūsų internetą?

Geriems orams sutraukiant daugiau žmonių prie jūros, Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) sulaukia ir daugiau užklausų dėl interneto kokybės Lietuvos pajūryje. Vartotojai piktinasi, kad žiemą ir vasarą skiriasi interneto sparta, o jų gaunamų paslaugų kokybė suprastėja. RRT ekspertai primena, kad tokiems pokyčiams didžiausią įtaką daro besikeičiantis poilsiautojų skaičius.

Geriems orams sutraukiant daugiau žmonių prie jūros, Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) sulaukia ir daugiau užklausų dėl interneto kokybės Lietuvos pajūryje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Geriems orams sutraukiant daugiau žmonių prie jūros, Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) sulaukia ir daugiau užklausų dėl interneto kokybės Lietuvos pajūryje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ryšių reguliavimo tarnyba

Aug 16, 2023, 2:01 PM, atnaujinta Aug 16, 2023, 2:02 PM

„Su tokiais interneto svyravimais vartotojai gali susidurti ne tik kurortiniuose miestuose, bet ir namuose. Pavyzdžiui, net Vilniuje interneto sparta yra didesnė naktį, kai besinaudojančių juo mažiau nei dieną. Interneto greitis skirsis ir Vingio parke, jei lankysitės jame įprastą dieną, ir koncerto, kuriame dalyvauja tūkstančiai žmonių, metu“, – aiškina RRT elektroninių ryšių išteklių valdymo grupės vadovė Jorūnė Mikulėnaitė-Baušienė.

Pasak ekspertės, mobilaus interneto ryšio sparta priklauso nuo įvairių veiksnių: turimo dažnių resurso, ryšio technologijos, atstumo iki bazinės stoties, reljefo ir užstatymo ypatumų, vartotojų įrangos bei nuo konkrečią vietą aptarnaujančių bazinių stočių apkrovos.

„Mobiliojo ryšio bazinės stoties aptarnaujamų vartotojų skaičius yra baigtinis. Vadinasi, esant dideliam jų skaičiui maksimali užtikrinama sparta yra išdalinama tarp vartotojų įrenginių, prisijungusių prie šios stoties. Kuo mažiau šių įrenginių stotis aptarnauja, tuo didesnė sparta suteikiama vartotojui. Ir atvirkščiai – kuo daugiau įrenginių aptarnauja stotis, tuo mažesnė sparta tenka kiekvienam vartotojui“, – pabrėžia J.Mikulėnaitė-Baušienė.

Kas dar veikia ryšio kokybę?

Į RRT gali kreiptis visi vartotojai, manantys, kad jų ryšio kokybę veikia trukdžiai. Atvykę ekspertai atlieka tyrimą, išmatuoja ryšį skirtingu metu ir nustato galimas prastesnės ryšio kokybės priežastis. Spektro ir įrenginių priežiūros departamento vadovas Audrius Sukauskis teigia, kad tarp dažniausiai nustatomų trukdžių priežasčių – įvairios įrangos gedimai, kartais ir netinkamas įrangos naudojimas.

„Mūsų ekspertai, nustatę trukdžius sukeliančius įrenginius, informuoja už šią įrangą atsakingus asmenis – jie turi pašalinti trukdžius. Džiaugiamės, kad dažniausiai žmonės nori bendradarbiauti ir visi trukdžius sukeliantys įrenginiai operatyviai išjungiami. Kilus klausimams, esame pasirengę konsultuoti ir pagelbėti“, – tikina A.Sukauskis.

Internetas kasmet spartėja

RRT kasmet atlieka mobiliosios interneto prieigos paslaugų kokybės rodiklių įvertinimą. Pagal 2022 m. Lietuvoje atliktų matavimų keliuose ir miestuose rezultatus vidutinė duomenų gavimo sparta Bitės tinkle siekė 64,3 Mb/s, Telia tinkle 159,9 Mb/s ir Tele2 tinkle 87,4 Mb/s.

Palyginti su 2021 m. tokiomis pat sąlygomis atliktais matavimais, „Bitės“ tinkle 2022 m. yra stebimas duomenų gavimo spartos augimas 24,6 proc., atitinkamai „Telia“ tinkle augimas sudaro 53 proc., o „Tele2“ tinkle augimas yra 43,3 proc.

2022 m. taip pat buvo stebimas duomenų siuntimo spartos augimas: „Bitės“ tinkle jis sudaro 14,6 proc., atitinkamai „Telia“ tinkle augimas sudaro 23,9 proc. ir „Tele2“ tinkle augimas yra 15 proc.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.