Didžioji dalis pirkimų internetu lieka neužbaigti – išsiaiškino priežastis

Nors pandemijos metu kartais išaugusios prekybos internetu apimtys nemažėja, prekybininkų duomenys rodo, jog, nepaisant sukraunamų prekių krepšelių, nemaža dalis pirkimų taip ir lieka neužbaigti. Banko „Citadele“ mokėjimų internetu partnerio „Klix“ iniciatyva atlikta pirkėjų apklausa parodė, kodėl pirkimo procesą pradėjusių ir pabaigusių pirkėjų – vos 5 proc.

Tyrimo duomenimis, daugiau nei pusė (53 proc.) respondentų kaip pagrindinę priežastį, kodėl neužbaigia pirkimo internetu, įvardijo kylančias abejones dėl prekės reikalingumo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Tyrimo duomenimis, daugiau nei pusė (53 proc.) respondentų kaip pagrindinę priežastį, kodėl neužbaigia pirkimo internetu, įvardijo kylančias abejones dėl prekės reikalingumo.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 8, 2023, 10:30 AM, atnaujinta Oct 8, 2023, 10:31 AM

Tyrimo duomenimis, daugiau nei pusė (53 proc.) respondentų kaip pagrindinę priežastį, kodėl neužbaigia pirkimo internetu, įvardijo kylančias abejones dėl prekės reikalingumo. 41 proc. respondentų paminėjo pirkinio atsisakantys jau paskutinę minutę – jiems per didelė pasirodo pristatymo kaina, o 16 proc. apklaustųjų nurodė, jog atsisako pirkinio todėl, kad negali atsiskaityti jiems įprastu būdu. Tik 5 proc. respondentų atsakė visada įsigyjantys pirkinį, jei jau pradėjo pirkimą.

Beveik penktadaliui respondentų (19 proc.) apsipirkti internetu sutrukdo techninės kliūtys – 10 proc. apklausos dalyvių nurodė atsisakantys pirkinio, kai nepavyksta už jį atsiskaityti iš pirmo karto, 4 proc. dėl per lėtai besikraunančio galutinio mokėjimo užbaigimo puslapio, dar 5 proc. – dėl kitų techninių kliūčių.

Anot „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovo Romo Čereškos, matoma aiški tendencija, kad galutinį pirkėjo sprendimą dėl prekių įsigijimo didele dalimi lemia el. parduotuvės patogumas. Klientas turi labai lengvai rasti norimą prekę, paprastai surasti norimą informaciją apie pristatymo kainas, terminus, galiausiai – sklandžiai atsiskaityti.

„Šiais laikais, kai konkurencija tarp el. parduotuvių itin didelė, sklandus procesas ir pirkėjui suteikiamos galimybės atsiskaityti taip, kaip jis nori, yra jau nebe el. parduotuvės privalumas, bet būtinybė“, – priduria R.Čereška.

Reprezentatyvią gyventojų apklausą „Citadele“ banko užsakymu tyrimų agentūra „Norstat“ atliko 2023 metų vasarą. Internetu buvo apklausti 925 pirkėjai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuva jau 20 metų ES – ką nuveikė atstovai EP?