Rusijos kareiviai netyčia sukūrė savaime sprogstantį sunkvežimį – ir patys apie tai nežino

Neseniai internete išplatintose nuotraukose matyti, kad rusai prie sunkvežimių „Gaz-66“ korpuso pritvirtino sprogstamųjų reaktyvinių šarvų blokus, rašo „Forbes“.

Neseniai internete išplatintose nuotraukose matyti, kad rusai prie sunkvežimių „Gaz-66“ korpuso pritvirtino sprogstamųjų reaktyvinių šarvų blokus.<br>„Telegram“ nuotr.
Neseniai internete išplatintose nuotraukose matyti, kad rusai prie sunkvežimių „Gaz-66“ korpuso pritvirtino sprogstamųjų reaktyvinių šarvų blokus.<br>„Telegram“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 7, 2023, 7:38 PM

Akivaizdu, kad kai kurie rusų kareiviai nežino, kaip veikia šarvai, nes jie sunkvežimių neapsaugo – iš tiesų, jie beveik neabejotinai prisidės prie sunkvežimių sunaikinimo, jei Ukrainos pajėgos pataikys į juos.

Taip yra todėl, kad sprogstamieji reaktyviniai šarvai (angl. explosive reactive armor, ERA) veikia sprogdami. Jie sprogsta, kai į ERA bloką pataiko sviedinys ar raketa, ir taip išsklaido sprogimo jėgą.

Nors reaktyviniai šarvai veikia ne prieš visų tipų sviedinius, jie gali maždaug dvigubai padidinti mašinos apsaugą nuo tam tikrų sviedinių, pavyzdžiui, didelės sprogstamosios galios sviedinių. Štai kodėl Rusijos ir Ukrainos kariuomenės prideda reaktyvinius šarvus ant daugelio savo karinių mašinų.

Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į tai, į kokių rūšių karines mašinas rusai ir ukrainiečiai paprastai nededa ERA – tai džipai, sunkvežimiai, mobiliosios haubicos ir oro gynybos mašinos.

Tam yra rimta priežastis: visos šios transporto priemonės turi plonus metalinius korpusus, dėl to ERA yra nepraktiška arba net neproduktyvi.

„Norint atlaikyti sprogimus, būdingus reaktyviniams šarvams, reikia turėti pakankamai tvirtą pagrindinį šarvą, – 2012 m. ataskaitoje aiškino JAV Kongreso biudžeto biuras. – Todėl reaktyviniai šarvai negali būti montuojami į visas transporto priemones – tai yra apribojimas, kuris apima, pavyzdžiui, sunkvežimius.“

Ant sunkvežimio pritvirtintas ERA šarvas iš tikrųjų galėtų sunaikinti sunkvežimį, kai sprogtų, taip pat, kaip tai padarytų į jį patekęs priešo sviedinys.

Nuotraukose matyti, kad rusų sunkvežimių „Gaz“ įgulos po ERA jie pridėjo plonas metalines plokštes, matyt, tikėdamiesi, kad plokštės apsaugos sunkvežimius ERA šarvų sprogimo atveju. Tačiau šios plokštės gali būti nepakankamai storos arba netinkamos kokybės, kad atliktų šį darbą.

„Šiems sunkvežimiams trūksta šarvų, todėl ant jų sumontuoti sprogstamąją reaktyvinią apsaugą yra pavojinga ir neveiksminga, – pažymėjo nepriklausoma organizacija „Conflict Intelligence Team“. – Nors nuotraukose po ERA blokais matyti nedidelės plono šarvo plokštelės, tai nekeičia mūsų išvados.“

Ukrainiečiams tereikia pataikyti į šiuos sunkvežimius, kad suveiktų jų reaktyviniai šarvai. Tada jie greičiausiai padarys ukrainiečiams paslaugą ir susisprogdins patys, rašo „Forbes“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: Avdijivka krito – kas toliau?