„Tekken 8“ apžvalga: jau turime geriausią šių metų muštynių žaidimą

2024 m. vasario 3 d. 13:33
Vytautas Lukaševičius
Žaidimų seriją „Tekken“ šiandien žino ar bent jau yra apie ją girdėję net tie, kas paprastai žaidimų nežaidžia. Žinoma, dėl to neverta stebėtis, nes ši serija gyvuoja jau gana ilgai. O jei tiksliau – nuo 1994-ųjų, todėl taip – šiemet „Tekken“ serijai sukanka 30 metų. Šios sukakties proga kūrėjai ir išleido „Tekken 8“. Sunku pasakyti, ar jie to siekė labai tikslingai, ar iš dalies jiems tai gavosi netyčia, bet savo trisdešimtmečio proga aštuntosios dalies kūrėjai sukūrė vieną geriausių visų laikų muštynių žaidimų.
Daugiau nuotraukų (25)
Net 32 kovotojai
Kodėl ar kuo „Tekken 8“ nusipelno bene geriausio muštynių žaidimų titulo? Pirmas ir vienas esmingiausių dalykų – kovotojų sąrašas. Seniai žaidimo išleidimo dieną neteko matyti muštynių žaidimo, kuris žaidėjams siūlytų net 32 skirtingus kovotojus. Palyginimui, praėjusių metų „Mortal Kombat 1“ turėjo 22 bazinius kovotojus išleidimo dieną, o „Street Fighter 6“ – tik 18. Kitas svarbus pliusas „Tekken 8“ ir jo kūrėjams – šių kovotojų parinkimas. Garbės žodis, čia sudėti visi geriausi ar ryškiausi kovotojai iš kiekvienos praeitos „Tekken“ dalies, nepraleidžiant Asukos, Lili ar net Zafinos, kuri praėjusioje dalyje tebuvo atsisiunčiama papildomo turinio kovotoja.
Taip pat kūrėjai pagerbia ir senbuvius „Tekken“ žaidėjus, todėl čia bus serijos veteranams pažįstami Paulas, Yoshimitsu, Jinas, Kazuya bei kiti. Dar svarbiau tai, kad kūrėjai, nors ir žada vėliau ne vieną papildomą atsisiunčiamą kovotoją, net nebando sukčiauti. Visi tie kovotojai, kurių pasiilgę žaidėjai bei kuriuos mėgsta – yra čia, tad nei vienas jų nebus užrakintas po papildomo atsisiunčiamo turinio užraktu. Pastarąją praktiką, beje, labai mėgsta taikyti „Mortal Kombat“ kūrėjai. Todėl už tokią dovaną – net 32 išsiilgtus kovotojus – didelis ačiū kūrėjams.
Prieš pradedant aptarinėti kitus svarbiausius žaidimo aspektus, dar norisi paminėti kitą „Tekken“ trisdešimtmečio paminėjimą. Jei mėgstate ar norite prisiminti buvusių „Tekken“ žaidimų garso takelius, „Tekken 8“ pasirinkimuose rasite visų iki šiol išleistų šios serijos žaidimų garso takelius bei galėsite jų klausytis, miksuoti tarpusavyje ar įsijungti vietoje „Tekken 8“ garso takelio. Nors tai gali pasirodyti ir kaip smulkmena, bet ji tikrai maloni.
Dvi skirtingos siužetinės kampanijos
Metas aptarti siužetinę kampaniją. Tiksliau siužetinių kampanijų čia net dvi. Pirmoji – klasikinis „Tekken“ istorijos režimas, kuriame stebėsime be skrupulų pasakojamą šios serijos stiliaus siužetą, o svarbiausiais momentais bus įpinamos kovos. Liūto dalį šios siužetinės kampanijos praleisime žaisdami už Jiną arba kitas šio personažo formas, bet sutiksime ir didelę dalį kitų veikėjų. Viso būtent šią siužetinę kampaniją sudarys 15 skyrių ir visi jie, įskaitant kovas, kainuos mums apie dvi valandas.
Tie, kas iki šiol nėra žaidę „Tekken“ siužetinių kampanijų, turėtų nusiteikti hiperbolizuotam ir fantastiniam veiksmui, kuris labiausiai primins „anime“ filmukų siužetus ar pateikimą. Tačiau visame tame „Tekken“ sugeba atrasti bei perteikti individualų stilių, kurio nesupainiosi su jokia kita serija ar žaidimais. Taip pat, ką kūrėjai labai gerai daro su pagrindine siužetine kampanija, yra visos serijos tąsa.
Kiekviena siužetinė kampanija, įskaitant šią, yra tiesioginis praeitos dalies tęsinys ir tie, kas žaidė „Tekken 7“ bei jį perėjo, turėtų suprasti, kokia stipria nata pastarasis žaidimas baigėsi bei su kokiais lūkesčiais palieka „Tekken 8“. Galima sakyti, kad šiuos lūkesčius kūrėjai netgi pranoko su kaupu. Be to, tiems, kas su „Tekken“ serija tik pradės pažintį nuo šios dalies ar žaidė vos kelias prieš tai buvusias dalis, kūrėjai siūlo atskirą galeriją, kurioje pamatysime stilizuotus visų pagrindinių „Tekken“ serijos dalių filmukus. Labai išsamūs jie nebus, bet kiekviename bus sutalpinta esmė, kuri padės susidėlioti pagrindinius taškus.
Kita siužetinė kampanija – kelionė po arkadinių automatų klubus. Čia susikursime savo animuotą avatarą ir, valdydami jį, atsidursime virtualiame pasaulyje, kuriame ką tik pasirodė nauja „Tekken“ dalis ir vyksta jos čempionatai. Visas šis režimas – tarsi vaikystės refleksija, kai su draugais burdavomės prie arkadinių automatų ir žaisdavome tuo metu mėgstamus žaidimus. Panašiai vyks ir šioje siužetinėje kampanijoje. Susirasime draugų bei kovosime prieš kitus, o tapę geriausiais – persikelsime į kitą arkadų klubą. Šitaip keliausime tol, kol tapsime pačiais geriausiais ir savo sugebėjimus įrodysime čempionate. Visko finalas – pagrindinės varžybos prieš stipriausią kovotoją, kurio dar niekas nėra nugalėjęs.
Šis režimas smagus, nes jame tikrai bus sočiai kovų, o taip pat jis ir svarbus – nes atrakindami vis naujus lygius gausime vertingas kitų veikėjų pamokas. Kas kažkiek laiko mums bus siūloma pasimokyti naujų smūgių, strategijų ar būsime supažindinami su naujomis „Tekken“ mechanikomis. Pavyzdžiui, pirmiausiai čia bus visiškai naujas „Heat“ režimas, kurį aktyvavus trumpą laiką mūsų atakos bus stipresnės ir galėsime arba tai išnaudoti strategiškai, arba išleisti iš karto keliems stipriems smūgiams, kurių galime ir nepataikyti, jei varžovas gerai ginsis.
Kita naujovė – palengvinantis režimas, kurį galėsime įsijungti bet kada ir kuris smarkiai palengvins kombinacijas ar kitas atakas, o jas atlikti galėsime vos vienu ar keliais mygtukų paspaudimais. Būtent dėl šios priežasties „Tekken 8“ yra itin draugiškas šios serijos naujokams bei leidžia jiems perprasti žaidimą ir į jį įsivažiuoti savo tempu. Kita vertus, serijos senbuviams čia taip pat yra ką veikti – tiek dėl atakų gausos ar naujų mechanikų, tiek dėl galimybių įvairiai pasisunkinti žaidimą.
Galiausiai, kam neužteks pagrindinių dviejų istorijos režimų, galės istorijos rėmuose pereiti ir individualias kiekvieno personažo istorijas. Kadangi personažų daug, tikrai turėsime ką veikti – jei norėsime pamatyti kiekvieno individualias pradžias bei pabaigas. Stebina, kad kūrėjai nepatingėjo sukurti geros kokybės baigiamųjų filmukų kiekvienam personažui, o kai kure jų netgi bus labai juokingi ar netikėti, todėl šias trumpas individualias istorijas bus verta pereiti už kiekvieną kovotoją.
Dirbtinis intelektas leis kautis prieš save patį
„Tekken 8“ pasiūlo ir išvis neeilinių inovacijų. Pavyzdžiui, žaidime bus net dirbtiniu intelektu valdomos vaiduoklių kovos. Galėsime arba kovoti prieš kitų žaidėjų ar kompiuterio valdomus vaiduoklius, arba net prieš save patį. Kaip tai veikia? Pasirenkame personažą ir kovojame su kompiuterio muliažu, kuris įdėmiai fiksuoja mūsų kovos stilių, agresyvumą, atakų kombinacijas. Tokiu būdu dirbtinis intelektas sukuria mums mus patį, prieš kurį galėsime kovoti ir stengtis nugalėti. Kuo daugiau ar dažniau nugalėsime, tuo labiau stiprės ar tobulės ir dirbtiniu intelektu valdomas vaiduoklis. Vėliau prieš jį galės pažaisti ir kiti žaidėjai tinkle.
Smagu, kad be savo avataro tobulinimo ar išvaizdos keitimo, pilnai modifikuoti galėsime ir pasirinktą kovotoją. Praktiškai kiekvieną rūbą ar aksesuarą galėsime keisti bei rinktis iš daugybės pasirinkimų, todėl susikursime būtent tokį kovotoją, kokio norėsime – tiek kovų sugebėjimais, tiek išvaizda.
Ką žaidimas pasiskolino iš konkurentų?
Visgi kai ką „Tekken 8“ kūrėjai nusižiūrėjo nuo savo konkurentų „Street Fighter 6“, ir tai – milžiniška laisvalaikio erdvė, kurioje laisvai naršydami susitiksime ir su kitais žaidėjais tinkle. Tiksliau, jų avatarais. Tenka pripažinti, kad „Tekken 8“ tokia erdvė yra žymiai gyvesnė, geresnė ir labiau išpildyta nei praėjusių metų „Street Fighter 6“. Naujausioje „Tekken“ dalyje galėsime ne tik laisvai bėgioti po visą tinklo režimo zoną, bet ir patyrinėti jos užkampius – pavyzdžiui, puikiai atkurtą paplūdimio zoną ar aksesuarų pardavėjus.
Naujos kartos muštynių žaidimas
Na ir, žinoma, žaidimo grafika. Tikrai nesumeluosime, jei pasakysime, kad „Tekken 8“ šiuo metu yra gražiausiai ir vizualiai įspūdingiausiai atrodantis muštynių žaidimas. Šį įspūdį sustiprina tiek labai išbaigti ir detalūs pačių kovotojų modeliai, tiek nematytos bei netikėtos kovų aplinkos – ir galiausiai jų efektai. Pavyzdžiui, gerai pataikę savo smūgius, galėsime įspūdingai išdaužti kartu su savo priešininku lygio sieną ar kovos metu bei po jos įlūžti į apatinę nematytą kai kurių lygių dalį.
Tokie ir panašūs efektai ar sprendimai padaro muštynių žaidimą labai gyvą ir neatsibostantį, todėl jis neabejotinai taps ir vakarėlių žaidimų, ir šiaip geru pasirinkimu tiems, kas mėgsta žaisti profesionaliai prieš kitus žaidėjus. Taip pat norisi pagirti įspūdingas superatakas, kurios kaskart priešininkui nuims daug gyvybių bei bus palydimos įspūdinga kovų animacija.
Taigi, koks yra ir ko vertas „Tekken 8“? Atsižvelgiant į visus išskirtus pliusus bei atsipirkusias kūrėjų pastangas – tai tiesiog geriausias muštynių žaidimas iš šiuo metu prieinamų. Kita vertus, jį nuo praėjusios dalies skiria beveik 9 metai, todėl kūrėjai „Tekken 8“ kūrė tikrai neskubėdami. Toks kūrimo procesas pasiteisino – todėl dabar žaidėjai gauna ne tik gausų turiniu, bet ir pilnai išbaigtą muštynių žaidimą, kurio užteks tikrai ilgam. Dėl šių priežasčių „Tekken 8“ turėtų būti kiekvieno žaidėjo žaidimų bibliotekoje – ypač jei pas jus kartais susirenka draugai ir norite įtraukiančio žaidimo daugiau nei vienam žaidėjui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.