Švietimo technologijų ekspertas: „Problemos sprendimas – sėkmingo EdTech startuolio pagrindas“

Pandemija negrįžtamai paskatino švietimo skaitmenizaciją ir atvėrė galimybes spartesniam inovacijų kūrimui mūsų šalyje. Šiandien Lietuvoje edukacinių technologijų (EdTech) įmonių daugėja, o perspektyviausių Baltijos ir Šiaurės Europos startuolių sąraše kasmet jų atsiranda vis daugiau.

EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.
EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.
„Educraftor“ įkūrėjas bei „Teach Millions“ vadovas ir bendraįkūrėjas Peteris Fagerstromas.
„Educraftor“ įkūrėjas bei „Teach Millions“ vadovas ir bendraįkūrėjas Peteris Fagerstromas.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 4, 2024, 7:00 PM

Prie spartaus švietimo technologijų startuolių augimo prisideda ir Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras, kuriantis atvirą ir EdTech bendruomenę palaikančią ekosistemą bei padedantis jai plėtoti inovatyvius sprendimus.

„Edtech startuolių kūrimasis – svarbus veiksnys, siekiant sukurti teigiamą pokytį švietimo sistemoje, skatinti inovacijų kultūros formavimąsi, skirtingų suinteresuotų šalių bendradarbiavimą bei stiprinti šalies inovacijų ekosistemos konkurencingumą. Dėl šių priežasčių prisidedame prie EdTech sprendimų kūrėjų idėjų įgyvendinimo bei suteikiame pagalbą ir palaikymą plėtojant inovatyvius sprendimus“, – sako EdTech centro vadovė Indrė Šuolienė.

Kaip sukurti sėkmingą sprendimą?

Svarstantiems apie sėkmingą startuolį, tačiau stokojantiems patirties ir finansų kyla daug nežinios ir klausimų, nuo ko pradėti. EdTech centro ir partnerių organizuotame renginių cikle „EdTech Week Lithuania 2024“ apie sėkmingo edukacinių technologijų produkto sukūrimą kalbėjęs „Educraftor“ įkūrėjas bei „Teach Millions“ vadovas ir bendraįkūrėjas Peteris Fagerstromas teigė, jog neretai genialios idėjos gimsta hakatonuose – renginiuose, kur susiburia įvairių sričių specialistai tam, kad sukurtų naują produktą ar paslaugą, savo idėjas paverstų startuoliu.

„Norėdami kurti savo sprendimus, dalyvaukite hakatonuose, bendraukite su bendruomene – būtent ten gimsta geriausios idėjos ir susiburia komandos. Jei neturite paramos – užmegzkite ryšį su viešuoju sektoriumi, dalyvaukite įvairiose plėtros programose“, – sakė P.Fagerstromas, kuris yra ir Europos skaitmeninio švietimo centro (angl. European Digital Education Hub) įkūrėjas.

Anot jo, norintys sukurti inovatyvų sprendimą pirmiausia turėtų pradėti nuo švietimo problemos ar spragos identifikavimo ir tikslinės auditorijos nustatymo, o tik vėliau – sprendimo koncepcijos sukūrimo.

Edtech centras organizuoja dar vieną EdTech hakatoną, kuris vyks balandžio 23 – 25 dienomis. Jame bus galima išmėginti savo jėgas ir pademonstruoti žinias technologijų, informacinių sistemų ir panašiose srityse. Hakatono metu dalyviai turės galimybę demonstruoti savo žinias ir įgūdžius matematikos sprendimų, dirbtinio intelekto sprendimų, žaidimų elementų, žaidimų pagrindų, sistemų sprendimų srityse. Čia galima registruotis į hakatoną. Jo prizinis fondas yra 5000 eurų.

Tarp pasaulio edtech srities lyderių – ir Lietuvos startuoliai

EdTech centro vadovės I.Šuolienės teigimu, Lietuvos edtech startuoliai jau puikiai vertinami visame Šiaurės ir Baltijos šalių regione, į juos investuoja užsienio rizikos kapitalo fondai, jie plečiasi ir į užsienio rinkas. Pavyzdžiui, pasaulinį apdovanojimą pelnęs startuolis „Vedliai“, siekia, kad kiekvienas vaikas, nepaisant jo lyties, lokacijos ir socioekonominės padėties, augtų su fundamentaliais informatikos ir technologiniais įgūdžiais. Kiti jau žinomi pavyzdžiai – pirmuoju akredituotu virtualiu informacinių technologijų koledžu Baltijos regione tapęs startuolis „Turing College“ ar platforma „Trys kubai“, motyvuojanti jaunus žmonės tobulėti vaizdo žaidimais grįstu mokymu.

Iš daugiau nei 900 Lietuvoje aktyviai veikiančių startuolių edtech srityje savo paslaugas ir produktus vysto 5 proc., rodo startuolius vienijančios asociacijos „Unicorns Lithuania“ duomenys. Sėkmingų startuolių komandose neretai dirba buvę mokytojai ar dėstytojai, jėgas sutelkę tam, kad padėtų moksleiviams suprasti ir pamėgti tokius mokslus, kaip IT ar matematiką, įgyti naujų žinių, palengvintų darbą mokytojams.

Jau sukūrę savo sprendimą, EdTech kūrėjai nuolat kviečiami juos išbandyti EdTech centro „Testbed“ platformoje. Šalies mokyklos šiemet pakviestos jau į ketvirtąjį tokį išbandymų ciklą.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.