Priklausomybė nuo meilės: kaip pažinčių programėlės išnaudoja vartotojus

2024 m. lapkričio 11 d. 13:18
Lapkričio 11–ąją, viengungių dieną, tikriausiai daugelis jų bandys draugiją rasti pažinčių programėlėse. Tačiau krentantis tokių aplikacijų populiarumas ir bendras nusivylimas rodo, kad šiuolaikinės pažintys išgyvena krizę. „Tele2“ skaitmeninio turinio vadovė Justina Antropik sako, kad pažinčių programėlės gali sukelti priklausomybę, nes visaip siekia išlaikyti vartotojus ir gauti pajamų.
Daugiau nuotraukų (1)
Kaltina naudojant „lošimų“ metodus
„Daugelis programėlių, tokių kaip „Tinder“, „Bumble“ ir „Hinge“, dabar siūlo didesnį profilio matomumą ir daugiau galimybių susitikti su kitu žmogumi, jei vartotojai sutinka mokėti papildomai. Programėlių akcininkams rūpi pajamos, tad jie nuolat ieško būdų, kaip pritraukti vartotojus prie mokamų funkcijų ir išlaikyti žmones programėlėse kuo ilgiau“, – pastebi J. Antropik.
„Tinder“, „Bumble“ ir „Hinge“, siūlo nemokamai išbandyti „premium“ paskyras su galimybe pereiti į mokamas prenumeratas, kurių kaina gali siekti iki 40 eurų per mėnesį. Šiandien net kai kurios pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, matyti visus žmones, kuriems patiko jūsų profilis, yra nepasiekiamos, jei nemokate pinigų.
„Match“, viena didžiausių pažinčių programėlių kūrėjų pasaulyje, valdanti tokias platformas kaip „Tinder“, „OkCupid“ ir „Hinge“, susiduria su vis didesne kritika. Šių metų pradžioje JAV iškeltoje grupinėje ieškinio byloje teigiama, kad „Match“, naudodama paslėptus algoritmus, sąmoningai kuria platformas su priklausomybę sukeliančiais, žaidimus primenančiais dizaino elementais.
„Jei atsidarysite „Tinder“, per kiek daugiau nei 60 sekundžių jums bus parodyti bent šeši skirtingi mokamų funkcijų pasiūlymai. Pavyzdžiui, išbandyti „Tinder“ 30 minučių „boost“ funkciją, kuri žada padidinti jūsų šansus susirasti porą. Šie sprendimai vartotojus įtraukia į nuolatinio pinigų mokėjimo ciklą, kuris labiau orientuotas į įmonės pelną, o ne į klientų santykius“, – teigia J. Antropik.
Pakeitė kryptį ir tikslus
Pasak bendrovės skaitmeninio turinio vadovės, šiandien pažinčių programėlės skiriasi nuo to, kokios buvo prieš kelis metus. „Tinder“, pasaulyje daugiausiai uždirbanti pažinčių programėlė, buvo nemokama, kai 2012 metais tapo pirmąja pagrindine išmaniųjų telefonų pažinčių platforma. Kitos programėlės pasekė jos novatorišku žaidimo tipo dizainu, kuriame vartotojai gali „slinkti“ per profilius ir spausti „patinka“, kad susitiktų ir bendrautų.
„Surinkusi milijonus vartotojų, „Tinder“ 2015 metais pristatė pirmąsias mokamas prenumeratos funkcijas. „Match“ įsigijo „Hinge“ 2018 metais, o po dvejų metų pristatė „standouts“ funkciją, kuri iš esmės paslepia žmones, kurie labiausiai atitinka jūsų tipą už prenumeratos sienos“, – pažymi J. Antropik.
Tai reiškia, kad „Hinge“ vartotojai gali matyti profilius, kurie „sulaukia daugiausia dėmesio“ arba „greičiausiai jiems patiks“, tačiau susisiekti su šiais žmonėmis gali tik naudodami skaitmeninę rožę. „Hinge“ suteikia vieną nemokamą rožę per savaitę, o papildomos – kainuoja.
„Bumble“ siūlo panašią mokamą funkciją, vadinamą „SuperSwipe“. Be to, už tam tikrą sumą 30 minučių laikotarpiui galite savo profilį iškelti, kad jis būtų labiau matomas kitiems vartotojams Mokamų paskyrų vartotojams programėlė taip pat siūlo pažangias filtravimo funkcijas ir labiau pritaikytą patirtį.
Jaučiamas nusivylimas, bet kai kam veikia
Nors daugelis pažinčių programėlėse nesivargina pradėti pokalbio ar susitikti gyvai, kai kam jos veikia. „Pew Research“ duomenimis, 1 iš 5 jaunesnių nei 30 m. suaugusiųjų, turinčių partnerį, susipažino per pažinčių programėlę.
„Tai puikus būdas išeiti iš socialinio burbulo, susipažinti su žmonėmis, su kuriais kitaip galbūt niekada nesusitiktumėte, ir įgyti patirties pažinčių pasaulyje. Tačiau pažinčių programėlės, siekdamos užtikrinti nuolatinį jų naudojimą, gali manipuliuoti mūsų suvokimu apie save ir kitus. Viena vertus, jos stengiasi išlaikyti žmones platformoje, o kita vertus, gali sukelti įspūdį, kad problema slypi pačiuose vartotojuose, jog jie kažko nepadaro, kad rastų partnerį. Tai skatina juos likti programėlėse, mokėti už prenumeratas ir stengtis visomis priemonėmis rasti tinkamą partnerį“, – teigia J. Antropik.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.