Harvardo universitete pradėjusi veikti platforma iš pradžių buvo skirta tik šio universiteto studentams. Tačiau greitai ji išplito ir į kitus Šiaurės Amerikos universitetus, o 2006 m. tapo prieinama visiems, turintiems el. pašto adresą ir vyresniems nei 13 m.
„Facebook“ pristatė daugybę novatoriškų funkcijų, kurios padėjo formuoti socialinių tinklų raidą, pavyzdžiui, galimybę skelbti naujienas, nuotraukas ir vaizdo įrašus. Tai taip pat socialinis tinklas tapo erdve, kurioje įmonės ir reklamuotojai gali užmegzti ryšius su vartotojais.
2024 m. duomenimis „Facebook“ yra didžiausia pasaulinė socialinių tinklų platforma, turinti 3,07 mlrd. aktyvių vartotojų visame pasaulyje.
Pagrindiniai „Facebook“ kelionės etapai
Bėgant metams „Facebook“ ir toliau tobulėjo, diegdama naujas technologijas ir funkcijas. Štai keletas svarbiausių etapų:
- Įmonės tapimas vieša. 2012 m. gegužės mėn. „Facebook“ surengė pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO), kuris reiškė, kad iš privačios pradedančiosios įmonės ji tapo įmone, kurios akcijomis prekiaujama viešai.
- Svarbūs įsigijimai. Bėgant metams bendrovė įsigijo keletą stambių įmonių – „Instagram“ (2012 m.), „WhatsApp“ (2014 m.) ir „Oculus“ (2014 m.). Šie įsigijimai padėjo „Facebook“ išplėsti savo įtaką mobiliųjų įrenginių ir virtualios realybės erdvėse.
- Persivadinimas į „Meta“. 2021 m. „Facebook“ kompanija pesivadino į „Meta“, kad atspindėtų savo augančius užmojus virtualiosios realybės (VR) ir metaverslo srityje.
„Facebook“ poveikis visuomenei ir technologijoms
„Facebook“ atliko svarbų vaidmenį keičiant bendravimo ir dalijimosi informacija formas XXI amžiuje. Socialinis tinklas pakeitė, kaip prekių ženklai palaiko ryšį su vartotojais, kaip skleidžiamos naujienos ir net kaip vykdomos politinės kampanijos. Platformoje atsirado „nuomonių formuotojų“ sąvoka, kuri apibūdina asmenis, galinčius pasinaudoti savo populiarumu ir reklamuoti produktus, paslaugas ir idėjas didžiulei auditorijai.
Nepaisant sėkmės, „Facebook“ per daugelį metų susidūrė ir su problemomis, įskaitant susirūpinimą dėl vartotojų privatumo, dezinformacijos skleidimo ir vaidmens politinės poliarizacijos procese. Bendrovė buvo daugelio tyrimų ir teisinių kovų objektas, ji ir toliau sprendžia sudėtingus klausimus, susijusius su asmens duomenų apsauga ir kitomis etinėmis platformos pasekmėmis.
Parengta pagal „The Guardian“, „Business Insider“ ir „Wikipedia“ informaciją.