„NKVC kartu su kitomis institucijomis vykdo šios kampanijos stebėseną ir analizę. Informuoti asmenys, kuriais gali būti siekiama pasinaudoti, operacija siekiant priešiškų tikslų. Galime patvirtinti, kad analitikai fiksuoja hibridinės atakos požymių“, – komentare Eltai nurodė NKVC vyriausiasis patarėjas Darius Buta.
Socialiniame tinkle „X“ plinta įrašai, kuriuose reiškiami raginimai Lietuvai stabdyti tranzitinius traukinius į Kaliningrado sritį.
Įvairiuose įrašuose raginama imtis veiksmų ir apsaugoti Europą, nutraukti bet kokius ryšius su Kremliumi. Taip pat referuojama į praėjusį savaitgalį įvykusią sinchronizaciją su Vakarų elektros tinklais, pažymint, jog tai turėtų būti dar vienas būdas nutraukti bet kokį kontaktą su Rusija. Tokie įrašai – su nuotraukomis, sugeneruotomis dirbtiniu intelektu.
Tiesa, praėjusių metų lapkritį portale peticijos.lt pasirodė ir peticija, kuria prašoma uždrausti Rusijos traukinių Sankt Peterburgas–Kaliningradas, Maskva–Kaliningradas ir Adleris–Kaliningradas tranzitą per Lietuvos teritoriją. Peticija taip pat reikalaujama griežtinti visų rūšių tranzito iš Rusijos į Kaliningrado sritį kontrolę. Per pastaruosius 3 mėnesius ši peticija surinko 792 parašus.
Nuo 2003 m. Kaliningrado tranzitas per Lietuvą vyksta remiantis galiojančiu Europos Sąjungos (ES) ir Rusijos susitarimu bei jame apibrėžtais įsipareigojimais. Prieš keletą metų, 2022 m., įsigaliojus Bendrijos sankcijoms, prekių tranzitas į Kaliningradą tebevykta, tačiau yra atitinkamų apribojimų.
Pagal Europos Komisijos (EK) išaiškinimą, geležinkeliu leidžiamas tokių sankcionuotų prekių tranzitas, kurios yra skirtos užtikrinti būtinuosius poreikius. Taip pat šis kiekis skaičiuojamas pagal paskutinių 3 metų tranzito apimčių vidurkį. Ribojimai karinės ar dvigubos paskirties prekių tranzitui bei technologijoms – galioja.