Ruošiasi Taivano puolimui? Išbandė naują techniką

2025 m. kovo 14 d. 08:27
Lrytas.lt
Kinija išbandė naujo tipo desantinį laivą, skirtą desantuoti šarvuotąsias mašinas iš civilinių baržų į neapsaugotas pakrantes – ir taip paskatino spėliones apie jų panaudojimą galimam įsiveržimui į Taivaną.
Daugiau nuotraukų (1)
Keletas tokių specializuotų laivų – greičiausiai nuo trijų iki penkių, o gal ir daugiau – buvo pastebėti Guangdžou laivų statykloje Kinijos pietuose. Šiose baržose įrengtos pailgintos rampos – ekspertų teigimu, tokia konfigūracija yra optimali greitam pajėgų dislokavimui Taivano pakrantėse.
Kiekviena iš šių invazijai skirtų baržų turi itin ilgą, daugiau nei 120 metrų ilgio rampą, leidžiančią mašinoms iš transportinių laivų tiesiogiai persikelti į sausumą. Galinėje dalyje yra atvira platforma, palengvinanti švartavimosi ir desantavimo operacijas. Kai kurios baržos taip pat turi stabilizuojančias „kojas“, kurias galima nuleisti į jūros dugną, taip užtikrinant platformos stabilumą net esant nepalankioms oro sąlygoms.
Šios baržos suprojektuotos taip, kad veiktų kaip plaukiojančios prieplaukos, leidžiančios karinėms mašinoms, degalų cisternoms ir logistinei pagalbai iš laivų persikelti į paplūdimius nenaudojant uostų. Šis pajėgumas būtų labai svarbus plataus masto amfibinėje operacijoje, jei Kinija siektų įsitvirtinti priešo pakrantėje.
„Nekenčiu, kai būnu teisus“, – komentavo nepriklausomas gynybos analitikas H. I. Suttonas iš „Naval News“ , turėdamas omenyje ankstesnį 2025 m. sausio mėn. vertinimą, kuriame jis prognozavo šių vadinamųjų „invazinių baržų“ kūrimą. Dabar jo analizę patvirtino keli šaltiniai, patvirtinantys jų statybą ir bandymus.
H. I. Suttonas pirmasis išsamiai aprašė slaptą Kinijos baržų programą, teigdamas, kad laivai buvo sukurti invazijos į Taivaną scenarijui. Šie teiginiai įgavo vis didesnį mastą, nes atsirado daugiau įrodymų apie sparčią jų gamybą ir strateginę padėtį.
Šių baržų koncepcija panaši į „Mulberry harbors“, kuriuos sąjungininkų pajėgos naudojo per 1944 m. invaziją Normandijoje Antrojo pasaulinio karo metais. Panašu, kad Kinijos invazinės baržos, kaip ir tie plaukiojantys dokai, buvo sukurtos greitai ir turint aiškų operatyvinį tikslą. Nors mažesnis prototipas buvo pastebėtas dar 2022 m., neseniai pastatyti keli vienetai rodo, kad projektas paspartėjo.
Tarptautinė Guangdžou laivų statykla (Guangzhou Shipyard International, GSI), viena iš pagrindinių Kinijos karinio jūrų laivyno plėtros dalyvių, yra netradicinių laivų, įskaitant didelius bepiločius antvandeninius laivus ir lengvuosius lėktuvnešius, gamybos centras. Šių amfibinių šturmo baržų atsiradimas pabrėžia nuolatines Kinijos pastangas modernizuoti ir plėsti savo ekspedicinio karo pajėgumus.
Šių baržų kūrimas atitinka platesnę Kinijos karinę strategiją, kuria siekiama didinti jos gebėjimą vykdyti plataus masto amfibines operacijas. Taivano gynyba labai priklauso nuo to, ar pavyks išvengti sėkmingo išsilaipinimo, o šių platformų įdiegimas galėtų pakeisti pusiausvyrą, nes sudarytų sąlygas greitai dislokuoti sunkiąją įrangą paplūdimiuose, kurie anksčiau buvo laikomi neįveikiamais.
Toliau didėjant įtampai tarp Pekino ir Taipėjaus, šių į invaziją orientuotų baržų atsiradimas greičiausiai sukels Taivano sąjungininkų, įskaitant Jungtines Valstijas ir Japoniją, susirūpinimą. Jei šie laivai būtų pradėti eksploatuoti, jie gerokai padidintų Kinijos pajėgumą perkelti jėgą per Taivano sąsiaurį ir dar labiau apsunkintų regioninio saugumo dinamiką, rašo „Defence Blog“.
karinė technikaBaržadesantas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.