Viena veiksmingiausių alternatyvų – naudotis specialiomis programėlėmis, leidžiančiomis tėvams matyti ir valdyti vaikų ekranų laiką tiek namuose, tiek mokykloje. Tokios priemonės padeda išlaikyti balansą: vaikai gali naudotis išmaniosiomis technologijomis mokymuisi ir bendravimui, tačiau tuo pačiu ugdomas jų atsakingas požiūris į ekranų laiką.
„Šiandien draudimai – laikinas sprendimas, kuris dažnai neveikia ilguoju laikotarpiu. Kur kas tvaresnis kelias – suteikti tėvams įrankius patiems stebėti, reguliuoti ir kalbėtis su vaikais apie ekrano naudojimo kultūrą. Programėlės leidžia tėvams valdyti vaikų režimą ir kontroliuoti ekranų laiko limitus, nustatyti dienos režimą bei parinkti kada ir kokį pramoginį turinį vaikai gali naudoti paliekant galimybę susisiekti su vaikais skambučiu ar SMS žinute“, – sako vaikų psichologė Milda Karklytė-Palevičienė.
Lietuvių komanda „Screentreat“ neseniai išleido pirmąją programėlės versiją, kuri įgalina ekranų laiką vaikams paversti teigiama motyvacija ir leidžia vaikams užsidirbti savo ekranų laiką geru elgesiu, darbu ar gerais mokymosi rezultatais.
„Svarbiausia – ne bausti ar kontroliuoti, o kurti sveikus įpročius nuo mažens. Vaikai turi suprasti, kad technologijos yra įrankis, o ne paralelinis pasaulis ar laiko švaistymo priemonė“, – priduria M. Karklytė-Palevičienė.
Ekspertai kviečia mokyklas ir tėvus ieškoti bendrų sprendimų ir nepasikliauti vien tik draudimais. Atsakingas ekranų laiko valdymas – tai raktas į skaitmeniškai raštingą ir sąmoningą jaunąją kartą.