Pademonstravo HIMARS smūgio pasekmes: dalis technikos jau nebesuremontuojama

2025 m. balandžio 9 d. 14:23
Lrytas.lt
Rusijos socialinės žiniasklaidos kanaluose išplatinti vaizdai, kuriuose, kaip pranešama, matyti kaip atrodo Belgorodo srityje dislokuoti Rusijos kariniai sraigtasparniai po smūgio, kovo 24 d. suduoto HIMARS sistemomis.
Daugiau nuotraukų (1)
Filmuotoje medžiagoje, paskelbtoje praėjus kelioms dienoms po atakos, matomi akivaizdūs bent dviejų Rusijos oro ir kosmoso pajėgų naudojamų sraigtasparnių – „Mi-28NM“ ir „Mi-8AMTSh“ – pažeidimai.
Remiantis atvirų šaltinių vaizdų analize, transporto ir šturmo sraigtasparnis „Mi-8AMTSh“ patyrė didžiausią žalą. Atrodo, kad raketa sprogo tiesiai po jo karių skyriumi ir smarkiai paveikė konstrukciją. „Mi-28NM“ – patobulintas sovietmečio konstrukcijos atakos variantas – išoriškai apgadintas mažiau, tačiau, kaip pranešama, dėl smūgio nukentėjo vidinės sistemos.
Manoma, kad žalą padarė „M30A2“ tipo valdomos daugkartinio paleidimo raketų sistemos (GMLRS) variantas, turintis kovinę galvutę, pripildytą volframo šratų. Šie užtaisai optimizuoti prasiskverbti pro lengvai šarvuotą įrangą ir neapsaugotas sistemas – tai tinka sraigtasparniams, stovintiems atvirose aplinkose.
Pirminiuose pranešimuose apgadintas „Mi-28“ buvo klaidingai įvardytas kaip „Ka-52“. Tačiau atnaujinus filmuotą medžiagą ir gavus vizualinį patvirtinimą, paaiškėjo, kokio tipo orlaiviai dalyvavo Belgorodo incidente.
Rusijos gynybos ministerija nepateikė oficialaus pareiškimo dėl smūgio ir nepripažino žalos. Patvirtintų pranešimų apie nukentėjusiuosius nėra.
Belgorodo regionas, kuris ribojasi su Ukraina, per karą tapo dažnu tarpvalstybinių smūgių ir sabotažinės veiklos taikiniu. Nors Rusija sustiprino šį regioną papildomomis priešlėktuvinės gynybos sistemomis, Ukrainos pajėgų gebėjimas smogti aerodromams ir užnugario logistikos mazgams su HIMARS ir toliau kelia iššūkių Rusijos pajėgų apsaugos pastangoms.
Kol kas nėra nepriklausomo sugadintų sraigtasparnių operacinės būklės įvertinimo. Tačiau pažeidimų mastas leidžia manyti, kad bent vienas orlaivio korpusas gali būti nebesuremontuojamas, rašo „Defence Blog“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.