Kaip laimėti žaidimą „Akmuo, popierius, žirklės“?

Kokia jūsų galimybė laimėti žaidimą „Akmuo, popierius, žirklės“? Paprasta – viena iš trijų. Bet žmonės nesirenka atsitiktinai, kaip gali pasirodyti. Jie instinktyviai vadovaujasi tam tikru modeliu, kurį perpratę, galite įgauti didelį pranašumą, atskleidė tyrimas.

Daugiau nuotraukų (1)

Technologijos.lt

May 5, 2014, 2:35 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 7:43 AM

Laimėtojai yra linkę kartoti nugalėjusį veiksmą, o pralaimėję renkasi kitą žaidimo simbolį. Šis elgesio dėsningumas buvo atskleistas didžiulio Zhejiang universiteto (Kinija) turnyro metu, kurio rezultatai buvo fiksuojami „Arxiv“ serveryje.

Mokslininkai įdarbino 360 studentų ir suskirstė juos į grupes po šešis. Kiekvienas dalyvis sužaidė po 300 raundų su visais grupės nariais. Paskatinimui, nugalėtojams buvo mokama už jų pergales.

Norint sužaisti protingai, klasikinė žaidimų teorija siūlo rinktis ženklą visiškai atsitiktinai ir taip išlikti kuo labiau nenuspėjamu. Ši teorija vadinama Nasho pusiausvyra (ekvilibriumu). Ji pavadinta žaidimų teorijos pionieriaus Johno Forbeso Nasho garbei, kurio gyvenimo istorija buvo įamžinta Holivudo filme „Nuostabus protas“.

Išnagrinėję duomenis atidžiau organizatoriai pastebėjo neįtikėtiną elgesio modelį: kai žaidėjai laimi raundą, jie dažniau vėl kartoja laimingąjį simbolį, o pralaimėję renkasi kitą veiksmą. Ir tai jie daro pagal pavadinimo eiliškumą! Pirmiausia akmuo, tada popierius ir žirklės (anglų kalboje žaidimo pavadinimas „Rock, paper, scissors“). Ir iš tiesų: turnyro žaidėjai maždaug trečdalį visų pasirinkimų atliko būtent taip, kaip tikėtasi.

Ši strategija žaidimų teorijoje yra vadinama sąlyginiu atsaku ir, pasak mokslininkų, toks elgesys užkoduotas žmonių smegenyse.

„Žaidimas „Akmuo, popierius, žirklės“ demonstruoja kolektyvinį ciklinį elgesį, kuris neatitinka Nasho ekvilibriumo koncepcijos. Nesvarbu, ar sąlyginis atsakas yra pagrindinis sprendimų priėmimo mechanizmas žmogaus smegenyse, ar tai tiesiog kitų nervinių mechanizmų pasekmė – šis sudėtingas klausimas lieka tolimesnėms studijoms“, – teigė tyrimo autoriai.

Nors tai – tik paprastas žaidimas, tačiau jis yra laikomas naudingu studijuojant konkurencinę žmonių elgseną, pavyzdžiui, prekyboje. Todėl Kinijos mokslininkai planuoja toliau tęsti tyrimus žaidėjų pasirinkimų psichologijos srityje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.