Saulės energija varomas lėktuvas įveikė sudėtingiausią atkarpą

Lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2) antradienį paryčiais nusileido Kinijoje, kuri yra daugiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą paskleidžianti šalis, baigęs penktąjį etapą savo kelionėje aplink Žemės rutulį, per kurią naudojama tik saulės energija.

Lėktuvas „Solar Impulse 2“ nutūpė Čongčingo oro uoste po 20,5 val. trukusio skrydžio iš Mianmaro.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Lėktuvas „Solar Impulse 2“ nutūpė Čongčingo oro uoste po 20,5 val. trukusio skrydžio iš Mianmaro.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Mar 31, 2015, 12:31 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 9:53 PM

Piloto Bertrando Piccardo valdomas moderniųjų technologijų lėktuvas nutūpė Čongčingo oro uoste 1 val. 35 min. vietos (pirmadienį 20 val. 35 min. Lietuvos) laiku, po 20,5 val. trukusio skrydžio iš Mianmaro, šviesdamas LED žibintais, įtaisytai ant jo plačių sparnų.

Planuota, kad Si2 tik trumpai pabus tame Kinijos pietvakariniame mieste ir greitai išskris į Nandzingą, esantį už maždaug 270 km nuo Šanchajaus, bet tas skrydis buvo atidėtas dėl nepalankių orų ir saugumo problemų. Todėl dabar „Solar Impulse“ komanda pasiliks Čongčinge kelias dienas, laukdami geresnių sąlygų kelionei į rytus.

„Esame pavargę, bet vis tiek labai, labai laimingi, kad esame Čongčinge“, – misijos inžinierius Michaelis Angeris rašo projekto tinklalapyje.

„Šis skrydis Kinijoje buvo nelengvas – ypač Bertrandui, bet taip pat komandai, kuri ruošėsi dviem skrydžiams iš eilės, bet šią popietę atšaukė antrąjį skrytį dėl blogų orų Nandzinge“, – pridūrė jis.

B.Piccardas, kuris yra vienas iš dviejų šveicarų lakūnų, paeiliui pilotuojančių saulės energija varomą lėktuvą, kabinoje turėjo kęsti iki -20 laipsnių Celsijaus šaltį, o meteorologinės sąlygos skrendant virš Kinijos kalnuotų Junano ir Sičuano provincijų buvo sunkiai prognozuojamos.

Per savo ankstesnį skrydį aplink Žemės rutulį B.Piccardas praskriejo virš Kinijos specialiai pritaikytu karšto oro balionu, bet prieš tai iš anksto turėjo asmeniškai atvykti į Pekiną ir susitarti dėl to žygio sąlygų, įskaitant reikalavimą, kad balionas nepriartėtų prie daugelio šalies teritorijų.

Šįkart B.Picardas, įveikdamas 1 375 km ilgio maršrutą, didžiąją kelionės dalį skrido dideliame aukštyje ir turėjo naudotis deguonies kauke.

Skrydis iš Mandalėjaus į Čongčingą buvo pats sudėtingiausias, nurodė Si2 misijos direktorius Raymondas Clercas, duodamas interviu, kurio vaizdo įrašas buvo paskelbtas projekto tinklalapyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.