Kaip šiandien tiesiami geležinkeliai?

Kauno geležinkelio tunelio remonto darbai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kauno geležinkelio tunelio remonto darbai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 13, 2015, 10:23 AM, atnaujinta Sep 29, 2017, 6:33 PM

Senovėje, norint iš vienos vietos į kitą nugabenti daug krovinių, buvo tik du pasirinkimai: krovinius gabenti upėmis arba arklių traukiamais vežimais. Bet ką daryti, jei upė teka priešinga kryptimi nei reikia? Tada belieka arklių traukiami vežimai.

Išradėjai galvojo, kaip sumažinti trintį. Ar žinojote, kad pirmųjų bėgių užuomazgos mena Senovės Graikijos laikus?

„Šiuo metu Šveicarijoje baigiamas statyti ilgiausias planetoje geležinkelio tunelis. Tai yra vienas įspūdingiausių inžinerinių projektų Europoje. Tunelis eina po Šveicarijos Alpėmis ir sujungia du kaimelius – Erstfedą ir Bodijo. Jis sudarytas iš dviejų 57 kilometrų ilgio kelių, o bendras visų atšakų ilgis siekia apie 150 kilometrų. Galime įsivaizduoti kokio masto tai yra darbai. Naudojant galingą techniką iškasta daugiau kaip 28 milijonai tonų uolienų“, – sudomina „Mokslo sriubos“ vedėjas Ignas Kančys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.