„Solar Impulse 2“ sėkmingai nusileido Pensilvanijoje

Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ trečiadienį sėkmingai nusileido Pensilvanijos valstijoje, baigdamas naujausią etapą rekordiniame skrydyje aplink Žemės rutulį, kuriuo siekiam reklamuoti atsinaujinančių šaltinių energetiką.

Ant šio lėto vienviečio lėktuvo sparnų sumontuota 17 tūkst. saulės elementų, kurie tiekia srovę orlaivio varikliams ir krauna akumuliatorius.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Ant šio lėto vienviečio lėktuvo sparnų sumontuota 17 tūkst. saulės elementų, kurie tiekia srovę orlaivio varikliams ir krauna akumuliatorius.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 26, 2016, 9:05 AM, atnaujinta May 24, 2017, 5:33 AM

Po to, kai trečiadienį dar prieš prašvintant pakilo iš Deitono miesto Ohajuje, lėktuvas, pilotuojamas šveicarų keliautojo Bertrand'o Piccard'o, 20 val. 49 min. vietos (3 val. 49 min. Lietuvos) laiku nusileido Lihai Valio tarptautiniame oro uoste. Skrydis truko trumpiau negu 17 valandų.

Planuojama, kad gegužės 30 dieną „Solar Impulse 2“ išskris į Johno F.Kennedy oro uostą Niujorke ir praskris virš Laisvės statulos, galbūt suteikdamas fotografams galimybę padaryti įspūdingų nuotraukų.

„Nuotaika nepaprasta“, – šio orlaivio antrasis pilotas Andre Borschbergas sakė būdamas ant žemės, kai B.Piccard'as ruošėsi nutūpti Pensilvanijoje.

„Esame arti Niujorko!“ – pridūrė jis.

Ant šio lėto vienviečio lėktuvo sparnų, kurie yra platesni negu komercinio lainerio „Boeing 747“, sumontuota 17 tūkst. saulės elementų, kurie tiekia srovę orlaivio varikliams ir krauna akumuliatorius.

Kelionę aplink pasaulį jis pradėjo pernai kovo 9-ąją, išskridęs iš Abu Dabio. Atskiruose skrydžio etapuose lėktuvą pakaitomis pilotuoja B.Piccardas ir šveicarų verslininkas A.Borschbergas.

„Solar Impulse“ turėjo išskristi iš Ohajo antradienį, bet skrydis buvo atidėtas, kai lėktuvo pripučiamas kilnojamasis angaras buvo pažeistas dėl jame oro slėgį palaikančių ventiliatorių gedimo.

Tačiau per trečiadieninį skrydį lėktuvas veikė „kaip turėtų veikti“, sakė A.Borschbergas.

„Tai fantastiškas orlaivis“, – džiaugėsi jis.

Skrydis į Lihai Valį buvo 13-asis kelionės aplink Žemės rutulį etapas, o iš viso jų turėtų būti 16. Vidutinis lėktuvo greitis – tik 48 km per valandą.

Tačiau šioje kelionėje taip pat pasitaikydavo nesklandumų.

Liepą orlaivis turėjo ilgiau negu planuota išbūti ant žemės, kai jo akumuliatoriai buvo pažeisti, pasiekus pusiaukelę 35 tūkst. kilometrų kelionėje aplink pasaulį.

Komandai prireikė kelių mėnesių, kol buvo pašalinti gedimai, sukelti atogrąžų kaitros per 6,4 tūkst. km skrydį iš Japonijos miesto Nagojos į Havajus.

Perskridę Jungtines Valstijas, pilotai planuoja perskristi Atlanto vandenyną ir pasiekti Europą, iš kur lėktuvas tęs savo kelionę į pradinį tašką – Abu Dabį.

B.Piccard'as, įgijęs gydytojo išsilavinimą, 1999 metais atliko pirmąjį nepertraukiamą skrydį aplink Žemės rutulį oro balionu.

Jo komandos partneris A.Borschbergas taip pat nevengdavo rizikingų nuotykių: prieš 15 metų jis vos nepateko į laviną, o 2013-aisiais liko gyvas per sraigtasparnio sudužimą, atsipirkęs vien lengvomis traumomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.