Bijantiems skrydžių lėktuvu: 7 faktai, ką būtina žinoti apie turbulenciją

Tikriausiai, teko girdėti apie neseniai Rusijos avialinijų „Aeroflot“ lėktuve turbulencijos sužeistus žmones. Gana rimti sužeidimai ir tikrai ne pati maloniausia skrydžio patirtis ne vieną žmogų nemenkai išgąsdino – juk taip gali nutikti visiems. Pateikiame 7 įdomius faktus apie turbulenciją, kurie jus turėtų nuraminti.

Nuraminkite tuos, kurie bijo skraidyti ar skrenda pirmą kartą, ir nepanikuokite patys - pilotai ir lėktuvai turbulencijai yra paruošti.<br> ViDA Press nuotr.
Nuraminkite tuos, kurie bijo skraidyti ar skrenda pirmą kartą, ir nepanikuokite patys - pilotai ir lėktuvai turbulencijai yra paruošti.<br> ViDA Press nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 5, 2017, 11:40 AM

„Aeroflot“ lėktuvas, skridęs į Tailandą, likus nedaug laiko iki nusileidimo pateko į giedrąją turbulencijos zoną. Lėktuvą gerokai pakratė – 27 žmonės buvo sužeisti, keletui prireikė ir chirurginio gydymo. Internete nesunku rasti ir kitų panašių atvejų, kuomet lėktuvas patenka į stiprią turbulenciją, o jo keleiviai pradeda panikuoti. 

Nejau tai toks pavojingas reiškinys? Ką reikėtų žinoti apie turbulenciją?

1. Turbulencija daugeliu atveju yra visai nepavojinga. Taip, šįkart buvo sužeista nemažai žmonių, tačiau turbulencija iš tikrųjų yra gana dažnas reiškinys. Jis pasitaiko beveik kiekvieno skrydžio metu, dažnai keleiviai į ją net nekreipia dėmesio. Turbulenciją sukelia keletas veiksnių, dažniausiai – šiltųjų oro srautų maišymasis.

2. Pilotai dažniausiai žino, kad lėktuvą gali pakratyti. Taip, šįkart keleiviai nebuvo įspėti ir nemažai jų nesegėjo saugos diržų. Tačiau dažniausiai pilotai žino, kad greitai lėktuvas įskris į turbulencijos zoną – jie mato debesų masyvus priekyje, yra informuoti apie orų sąlygas viso skrydžio metu, gauna pranešimus iš kitų lėktuvų. Todėl dažniausiai ženklas, įspėjantis užsisegti saugos diržus, yra uždegamas pačiu laiku.

3. Turbulencija negali priversti lėktuvo sudužti. Kartais, jei lėktuvas įskrenda į stiprios turbulencijos zoną, keleiviai pradeda panikuoti – atrodo, kad kokia nors detalė tikrai neatlaikys ir lėktuvas nukris. Tačiau lėktuvai yra sukurti taip, kad atlaikytų ir didžiausius išbandymus – truputis turbulencijos jų tikrai nebaugina. Ir pilotai yra tam ruošiami. Jie žino, ko tikėtis kiekvieno skrydžio metu, stengiasi išvengti didelės turbulencijos zonų, o jei į jas patenka, nepasimeta ir saugiai pro jas praskrenda. Tačiau būtinai užsisekite diržus, kai pilotai to prašo – tai padės išvengti smulkių traumų.

4. Giedroji turbulencija yra nenuspėjama. „Aeroflot“ lėktuvo keleiviai nebuvo prisisegę saugos diržų, nes pilotai nenumatė stiprios turbulencijos zonos. To padaryti neįmanoma šiuolaikinėmis priemonėmis. Giedroji turbulencija įvyksta tuomet, kai danguje nėra debesų. Orų radaras negali pranešti apie artėjančią turbulencijos zoną, todėl pilotai negali įspėti ir keleivių. Tiesa, teigiama, kad labiausiai patyrę pilotai nujaučia, kuomet lėktuvas pradės drebėti.

5. Giedrosios turbulencijos artimiausioje ateityje bus tik daugiau. Dėl klimato kaitos giedrosios turbulencijos atvejų tik daugės. Ją sukelia nepastovios krypties vėjai, kurių dažnumas yra susijęs su klimato kaita. Mokslininkai skaičiuoja, kad per artimiausius tris dešimtmečius giedrosios turbulencijos atvejų statistika padvigubės.

6. Ateityje turbulencijos gali pavykti išvengti visiškai. Taip, giedrosios turbulencijos zonų bus vis daugiau, tačiau jas galima apskristi, jei pilotai žinotų, kur jos yra. Oro linijos jau bando ultravioletinių lazerių technologiją, kuri padėtų nustatyti ir nematomas turbulencijos zonas.

7. Traumos, susijusios su turbulencija, yra neįtikėtinai retos. Tai iliustruoja jau vien pats faktas, kad „Aeroflot“ lėktuvo incidentas buvo taip plačiai nušviestas. Skaičiuojama, kad tokiuose incidentuose sužeidžiamas vienas iš 40 milijonų keleivių (tiek dėl sužeidimų kreipiasi į medikus). Beveik visi sužeistieji turbulencijos metu nesegėjo saugos diržų arba net nesėdėjo savo vietose.

Daug žmonių skrydžio metu užmiega. Jei jūs esate vienas iš tokių, diržą patariama palikti užsegtą. Bet kuriuo atveju, vos užsidega perspėjimas užsisegti saugos diržus, jo būtina paisyti.

Turbulencija keliautojams didelių jausmų jau seniai nekelia. Tai nėra labai pavojingas reiškinys, ypač jei būsite prisisegę saugos diržais. Todėl nuraminkite tuos, kurie bijo skraidyti ar skrenda pirmą kartą ir nepanikuokite patys - pilotai ir lėktuvai yra tam paruošti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.