Ateityje atominis variklis greičiausiai nebus naudojamas tam, kad nukeliautume iš vienos vietos į kitą – bet galės būti panaudotas futuristiškose ir nepaprastose nanotechnologijose.
Taip pat jis gali būti pritaikytas tokiuose praktiškuose prietaisuose, kurie galėtų „perdirbti iššvaistomą šilumą ir taip pagerinti energijos vartojimo efektyvumą“.
Pats variklis – vienas kalcio jonas – turi elektros krūvį, todėl panaudojus elektrinius laukus, jį yra lengva sulaikyti. O darbinė variklio medžiaga yra „būdingasis jonų sukimasis“.
„Smagratis iš tikrųjų mums leidžia išmatuoti atominio dydžio variklio galią, pirmą kartą išskiriant kvantinio dydžio energijos vienetą“, – teigia tyrimo, publikuoto moksliniame žurnale „Physical Review Letters“ bendraautorius Mark’as Mitchisonas.
Tyrimo vadovas prof. John’as Goold’as teigia, kad šis eksperimentas ir teorinės žinios paspartins energetikos technologijas, kurių pagrindas yra kvantų teorija.
„Šilumos valdymas nanoskalėje yra viena pagrindinių kliūčių greitesniam ir efektyvesniam [kompiuterių atliekamų] skaičiavimui. Supratimas, kaip termodinamiką galima pritaikyti tokiose mikroskopinėse sąlygose, yra nepaprastai svarbu ateities technologijoms.“
Panaudojus lazerio spindulio sukurtą šilumą, įstrigęs jonas priverčiamas virpėti arba vibruoti. Tokios vibracijos veikia kaip „smagratis“, kuris surenka šią variklio pagamintą energiją.
Kaip numato kvantinė mechanika, ši energija yra kaupiama atskirame vienete, vadinamame „kvantu“.