Iš Londono į Niujorką per pusvalandį? „SpaceX“ jau planuoja tokią kelionę, aiškėja kainos

Artėja „SpaceX Starship“ valanda. Ar tiksliau, pusvalandis – tiek turėtų trukti skrydis iš Londono į Niujorką.

  „Starship“ galėtų siųsti žmones į tolimas planetas ir padėti jiems plisti. Bet remiantis kompanijos komentarais, ji galėtų transformuoti žemiškesnes keliones.<br> AFP / Scanpix iliustr.ą
  „Starship“ galėtų siųsti žmones į tolimas planetas ir padėti jiems plisti. Bet remiantis kompanijos komentarais, ji galėtų transformuoti žemiškesnes keliones.<br> AFP / Scanpix iliustr.ą
Vienu iš įdomiausių „SpaceX Starship“ bruožų galėtų tapti žmonių gabenimas Žemės ribose, sutrumpinant beveik 12 valandų kelionę tarp Londono ir Hongkongo iki vos 34 minučių.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Vienu iš įdomiausių „SpaceX Starship“ bruožų galėtų tapti žmonių gabenimas Žemės ribose, sutrumpinant beveik 12 valandų kelionę tarp Londono ir Hongkongo iki vos 34 minučių.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 „Starship“ galėtų siųsti žmones į tolimas planetas ir padėti jiems plisti. Bet remiantis kompanijos komentarais, ji galėtų transformuoti žemiškesnes keliones.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
 „Starship“ galėtų siųsti žmones į tolimas planetas ir padėti jiems plisti. Bet remiantis kompanijos komentarais, ji galėtų transformuoti žemiškesnes keliones.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2019-11-02 22:41

Šiuo metu kompanijos įmonėse Floridoje ir Teksase konstruojama raketa, skirta vienoms iš ambicingiausių „SpaceX“ misijų – kelionėms apie Mėnulį ir į miestą Marse. Bet vienu iš įdomiausių jos bruožų galėtų tapti žmonių gabenimas Žemės ribose, sutrumpinant beveik 12 valandų kelionę tarp Londono ir Hongkongo iki vos 34 minučių.

Kelionės kaina dar nėra tiksliai nustatyta, bet „SpaceX“ pateikė užuominų apie raketų bilietų kainas. CNBC reporterio Michaelo Sheetzo pasidalintame komentare, „SpaceX“ prezidentė Gwynne Shotwell šiuos skrydžius apibūdino kaip kompanijos „išplėstinę veiklą“. To paties pasirodymo metu, kur ji Niujorko Metropoliteno operos scenoje kalbėjosi su investuotoju Ronu Baronu, G.Shotwell teigė, kad bilietas kainuos šiek tiek brangiau, nei ekonominės klasės skrydžio – bet pigiau, nei pirmos klasės bilietas.

Ir į Mėnulį, ir į Marsą

Tebevykstant „Starship“ konstravimo darbams, G.Shotwell komentaras šiek tiek paaiškina, ko iš būsimos raketos galima tikėtis. „SpaceX“ darbuotojai anksčiau yra sakę, kad kompanija planuoja naudoti „Starship“ palydovų iškėlimui 2021, keliones apie Mėnulį rengti 2023, ir įkurti miestą Marse iki 2050 metų. Po to, kai Elonas Muskas 2019 metų rugsėjį atskleidė pirmą natūralaus dydžio raketos prototipą, kitas žingsnis – iškelti prototipą į orbitą ir pradėti naują kompanijos raidos etapą.

Kai Muskas 2017 rugsėjį atskleidė „Starship“ pirmtaką BFR, jis paaiškino, kad skrydžio Žemėje vienos sėdimos vietos kaina turėtų būti „maždaug tokia pati, kaip ekonominės klasės bilieto, skrendant lėktuvu.“ G.Shotwell komentaras rodo, kad kaina gali būti šiek tiek didesnė.

Tad, kiek tai galėtų būti? Tarkime, kelionė iš Niujorko į Londoną, kuri „SpaceX“ teigimu, turėtų trukti 29 minutes. 2017 metais „MoneyInc“ išsiaiškino, kad kelionė iš Heathrow oro uosto į Johno F.Kennedy oro uostą ekonomine klase kainuoja 1 544 JAV dolerius, o pirma klase – 10 735 JAV dolerių. „Inverse“ analizė parodė, kad paskutinės minutės skrydis ekonomine klase kainuoja 1 188 JAV dol., o pirma klase 13 643 JAV dol.

Tai dera su Samo Dinkinso pateikiamais vertinimais „Space Review“ – kiekviena kelionė turėtų kainuoti 1 055 000 dolerių, bet raketa būtų nugabenami 853 keleiviai, tad kiekviena vieta atsieitų apie 1 200 JAV dol. Apie 70proc. šios sumos padengtų kuro sąnaudas, 20 proc. – raketos priežiūrą ir aptarnavimą, o likusi suma – įgulos atlyginimai ir amortizaciniai kaštai.

Nebūtų taip jau patogu

„Starship“ žemiški skrydžiai gali būti ne itin patogūs. „Starship“ kabinų, kuriose palaikomas slėgis, dydis panašus į „Airbus A380“ – ir ten turėtų patogiai tilpti apie 100 žmonių.

Žemės skrydžiuose, kaip sako E.Muskas, raketa galėtų keliauti apie 1 000 žmonių. Jis palygino šiuos skrydžius su tarpkontinentine balistine raketa, skriejančia 25 machų greičiu (30 000 km/h). Tai gerokai greičiau, nei vidutinis 965 km/h lainerių greitis, bet tai reiškia, kad „SpaceX“ negalės suteikti tokių paslaugų kaip tualetai ar maistas.

„Tikriausiai reikės prilaikymo mechanizmų, kaip „Disney Space Mountain“ kalneliuose, – 2019 birželį E.Muskas rašė „Twitter“ tinkle. – Jausmas turėtų būti panašus į „Space Mountain“, bet išliptumėte kitame žemyne.“

Ankstesnėje „SpaceX“ svetainėje buvo teigiama, kad bus siūloma raketa keliauti iš Niujorko į Los Andželą per 25 minutes, iš Londono į Niujorką per 29 minutes, ir iš Sidnėjaus į Singapūrą per 31 minutę. E.Muskas taip pat iškėlė idėją, kad raketos galėtų sietis su vadinamuoju „hiperloopu“ – vakuuminio vamzdžio transporto sistema, kurioje pasiekiamas 1130 km/h greitis ir kuria kelionė iš kosminio uosto į miesto centrą truktų 10 minučių.

E.Muskas skrydžiais netgi nori sumažinti anglies dvideginio emisijas. Ilgojo laikotarpio tikslas – surinkti išskiriamą anglies dvideginį, ir iš jo gauti skystą deguonį ir metaną. Tai bus naudojama „Starship“ veiksiantiems „Raptor“ varikliams.

„Starship“ galėtų siųsti žmones į tolimas planetas ir padėti jiems plisti. Bet remiantis kompanijos komentarais, ji galėtų transformuoti žemiškesnes keliones.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.