Iš tikrųjų, kaip matėte vaizdo įraše, figūros sukimosi kryptį lengviausia pakeisti tiesiog susikoncentruojant į linijų susikirtimo taškus. X formos susikirtimai kartais prasilenkia – ir tik jums spręsti, kuris susikirtimas tuo metu yra priekyje, o kuris – gale. Jei gerai įsižiūrėsite, pastebėsite, kad tokių X formos susikirtimų gali būti 7, tačiau kartais lieka vos vienas: tik jūsų smegenys nusprendžia, kaip tai nutinka.
Šią iliuziją sukūrė amerikietis programuotojas ir kompiuterinių žaidimų dizaineris Frankas Forceas. Iš tiesų ekrane nėra nei priekinių, nei galinių linijų. Toliau esantys objektai atrodo santykinai mažesni, tačiau šioje iliuzijoje visos linijos yra vienodo pločio. Kitaip tariant, F.Forcesas nesukūrė trimačio objekto modelio – jį sukuria tik mūsų smegenys.
Metų iliuziją renka neuromokslininkai, kurie įvertina iliuzijos sudėtingumą – ir kaip stipriai ji išryškina mūsų aplinkos interpretavimo keistenybes. F.Forceso sukurta iliuzija iš pirmo žvilgsnio neatrodo labai sudėtinga, tačiau iš tikrųjų ji parodo, kaip atkakliai mūsų protas ieško trimačio vaizdo – net kai jo tiesiog nėra.