Sugalvojo, kaip sumažinti lėktuvų išmetamą CO2 kiekį – tam nereikia jokių naujų technologijų

Žmonija nori sumažinti savo kuriamą taršą. Kuriame elektromobilius, pereiname prie atsinaujinančios energetikos, namuose naudojame LED apšvietimą. Kada nors ir lėktuvai neterš taip, kaip teršia dabar – bet tam reikės naujų itin pažangių technologijų. O galbūt ne?

 Vokietijos oro linijos „Lufthansa“ nusprendė pasinaudoti sumažėjusiu orlaivių eismu ir kartu su Vokietijos skrydžių valdymo bendrove „Deutsche Flugsicherung“ (DFS) atlikti bandymą.<br> 123rf nuotr.
 Vokietijos oro linijos „Lufthansa“ nusprendė pasinaudoti sumažėjusiu orlaivių eismu ir kartu su Vokietijos skrydžių valdymo bendrove „Deutsche Flugsicherung“ (DFS) atlikti bandymą.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 27, 2020, 8:57 PM

Lėktuvai aplinkon išskiria nemažą šiltnamio efektą sukeliančių dujų dozę. Ypač dabar, kai dažnai yra nepilni – vienam keleiviui tenkanti CO2 emisijų dalis auga su kiekviena salone neužpildyta vieta. Kada nors lėktuvai bus hibridiniai, vandeniliniai arba visai elektriniai – tačiau šį tą galima padaryti jau dabar. Tereikia šiek tiek kūrybiškumo.

Vokietijos oro linijos „Lufthansa“ nusprendė pasinaudoti sumažėjusiu orlaivių eismu ir kartu su Vokietijos skrydžių valdymo bendrove „Deutsche Flugsicherung“ (DFS) atlikti bandymą.

Įprastai artėdamas prie kelionės tikslo lėktuvas skrydžio aukštį mažina palaipsniui. Pavyzdžiui, iš 12 km aukščio nusileidžiama į 10, tuomet po kelių minučių pasiekiamas 7 km aukštis, tada 4 – ir taip toliau, kol pasiekiama galutinė nusileidimo stadija.

Lėktuvai link oro uostų leidžiasi laiptais – oro eismo kontrolieriai nurodo, kuriame aukštyje reikia būti ir ten lėktuvai praleidžia šiek tiek laiko, kol pradeda leistis toliau. Taigi, variklių greitis yra tai sumažinamas, tai vėl padidinamas – o tai nėra labai efektyvu.

„Lufthansa“ kartu su DFS atliko bandymą, siekiant išsiaiškinti, ar sklandesnė nusileidimo procedūra padėtų pagerinti efektyvumą. Bandymai atlikti Miuncheno ir Frankfurto oro uostuose. Teorija paprasta – likus pusvalandžiui iki tūpimo lėktuvai gauna leidimą mažinti skrydžio aukštį. Tai jie daro be minėtų pakopų – tiesiog sklandžiai, viena linija mažinamas skrydžio aukštis iki pasiekiamas tam tikras taškas, kai reikia pradėti tūpimo procedūrą.

Bandymai buvo vykdomi du mėnesius. „Lufthansa“ skaičiuoja, kad tokia tūpimo procedūra padėjo bendrovei sumažinti savo CO2 emisijas net 2000 tonų. Žinoma, oro linijos taip pat gali džiaugtis sumažėjusiomis degalų sąnaudomis.

Ne pandeminiu laikotarpiu tas rezultatas būtų dar geresnis – nes ore būtų daugiau lėktuvų. Tačiau tuo pat metu tai pasiekti būtų sunkiau. Tas leidimosi kreivės zigzagas sugalvotas ne šiaip sau – jis padeda sureguliuoti atvykstančių ir išvykstančių orlaivių srautus ir užtikrinti, kad vienas lėktuvas nesutrukdys kitam. Kai lėktuvų ore vėl padaugės, išlaikyti tokią sklandžią, tolygią leidimosi kreivę bus daug sunkiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.