Kur didesnė tikimybė užsikrėsti COVID-19 – lėktuve ar prekybos centre? Įvertino Harvardo mokslininkai

Dar laukia labai daug ginčų, koks priešas yra COVID-19 – tas, su kuriuo reikia susigyventi, ar tas, nuo kurio reikia slėptis. Tačiau kaip nesustabdysi Žemės sukimosi, taip nesustabdysi ir žmonių judėjimo. Harvardo universiteto mokslininkai nusprendė patikrinti, ar skraidymas dabar tikrai yra tokia prasta mintis.

 Harvardo universiteto mokslininkai teigia, kad lėktuvų keleiviai susiduria su žema COVID-19 rizika.<br> 123rf nuotr.
 Harvardo universiteto mokslininkai teigia, kad lėktuvų keleiviai susiduria su žema COVID-19 rizika.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 29, 2020, 8:32 AM

„Airbus“, „Boeing“ ir „Embraer“ yra atlikę nepriklausomus tyrimus, kurie parodė, kad dabar tikimybė užsikrėsti COVID-19 lėktuve yra itin maža. Nors naudota metodologija atrodo įdomi ir tiksli, negalima paneigti fakto, kad lėktuvų gamintojai yra suinteresuoti aktyvios komercinės aviacijos ateitimi.

Tačiau dabar savo tyrimą paskelbė ir Harvardo universiteto mokslininkai. Jie teigia, kad lėktuvų keleiviai susiduria su žema COVID-19 rizika – jei jie, oro linijos ir oro uostai laikosi higienos taisyklių. Būtinas daugiasluoksnis pasiruošimas. Tai yra, oro uostuose būtina laikytis socialinės distancijos ir dezinfekuoti rankas, lėktuvus taip pat būtina kruopščiai ir dažnai valyti, o keleiviai privalo dėvėti kaukes.

Jei visų reikalavimų laikomasi, mokslininkai teigia, kad tikimybė pasigauti SARS-CoV-2 virusą lėktuve yra mažesnė nei, pavyzdžiui, apsipirkinėjant parduotuvėje ar lankantis viešoje maitinimo įstaigoje.

Modernūs lėktuvai turi itin geras oro valymo sistemas. Be to, oras salone visiškai pakeičiamas 10-30 kartų per valandą. Cirkuliacija vyksta iš viršaus į apačią, o tai tik padeda aerozoliniams lašeliams keliauti žemyn. Dauguma paviršių, kuriuos liečia daugiau keleivių, yra labai kieti – todėl greitai džiūsta ir yra lengvai valomi. Be to, priešingai nei kitose transporto priemonėse, lėktuvuose niekas nedarinėja durų ar langų – ir visi keleiviai sėdi pasisukę viena kryptimi.

Sunkiausiai, žinoma, išlaikyti socialinę distanciją. Oro linijos, žinoma, nori parduoti kiek įmanoma daugiau bilietų – nes kitaip skrydžiai bus nuostolingi. Be to, sudėtinga užtikrinti, kad visi keleiviai tinkamai dėvi kaukes – daug žmonių nėra protiškai pajėgūs visiškai užsidengti burną ir nosį. Harvardo mokslininkai siūlo paprastą išeitį – tuos keleivius, kurie negeba laikytis paprastų taisyklių, reikia įtraukti į juoduosius sąrašus. Taip jau seniai daroma su tais, kurie nesisega saugos diržų ar atsisako atsisėsti, kai tai yra privaloma.

Tik kažin, ar daug žmonių bus įtikinti tokių Harvardo mokslininkų žodžių. Aviacijos pramonė nukenčia ne tik dėl to, kad žmonės bijo skraidyti, bet ir dėl to, kad kelionės dabar išvis yra suvaržytos daugybe apribojimų. O ir pirkti bilietus ateičiai nėra lengva – nes neaišku, kaip ta ateitis atrodys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.