Mokslininkai: ne, ši baisiai skambanti koronaviruso atmaina neegzistuoja

Ekspertai pirmadienį pareiškė, kad tariama hibridinė koronaviruso mutacija, pavadinta „deltakron“, apie kurią pranešė Kipro laboratorija, greičiausiai yra laboratorijos užteršimo, o ne naujo nerimą keliančio varianto rezultatas.<br> 123rf iliustr.
SARS-CoV-2 ant žmogaus ląstelių paviršiaus (reali elektromikroskopinė nuotrauka).<br>NIAID-RML nuotr.

Jan 11, 2022, 3:52 PM

Kipro žiniasklaida apie šį atradimą pranešė šeštadienį, apibūdindama jį kaip turintį „genetinį delta varianto pagrindą kartu su kai kuriomis omikron mutacijomis“.

Nors koronavirusai gali genetiškai susijungti, tai pasitaiko retai – o mokslininkai, analizuojantys vadinamojo „deltakron“ atradimą, teigia, kad tai mažai tikėtina.

„Kipro „deltakron“ sekos, apie kurias pranešė kelios didelės žiniasklaidos priemonės, atrodo gana aiškiai užterštos“, – savaitgalį „Twitter“ rašė Londono imperatoriškojo koledžo infekcinių ligų skyriaus virusologas Tomas Peacockas.

Didžiosios Britanijos Wellcome Sangerio instituto COVID-19 genomikos iniciatyvos vadovas Jeffrey Barrettas sakė, kad tariamos mutacijos yra genomo dalyje, kuri yra pažeidžiama dėl klaidų atliekant tam tikras sekoskaitos nustatymo procedūras.

„Beveik neabejotinai tai nėra biologinis delta ir omikron linijos rekombinantas“, – sakė jis pirmadienį.

Mokslininkai kovoja su dezinformacija apie COVID-19, kurios didžioji dalis plinta internete.

Praėjusią savaitę pasirodė nepatikrintų pranešimų apie plintantį „flurono“ virusą – gripo ir koronaviruso derinį, kurį Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) pirmadienį paneigė.

„Prašau, nevartokime tokių terminų kaip „deltakron“, „flurona“ ar „flurone“, – „Twitter“ rašė PSO infekcinių ligų epidemiologė Maria van Kerkhove. – Šie žodžiai reiškia virusų/variantų kombinaciją, o to nėra“.

Nors žmonės vienu metu gali sirgti gripu ir koronavirusu, šie du virusai susijungti negali.

Priešingai nei nauji COVID-19 variantai – tokie kaip omikron, kurie daro didelę įtaką pandemijos eigai – gripo ir koronaviruso užsikrėtimo vienu metu atvejai nėra naujiena.

Nuo pandemijos pradžios koronavirusas mutavo į dešimtis variantų, iš kurių keturis PSO įvardijo kaip „keliančius susirūpinimą“: alfa, beta, delta ir omikron.

Parengta pagal „Science Alert“.