Pristatė lietuvių kuriamo karinio automobilio viziją

Lietuvos kariuomenės atsargos majoro ir ginkluotės entuziasto Dariaus Antanaičio vadovaujama įmonė „Ostara“ jau kelerius metus dirba prie unikalaus dyzelinio-elektrinio specialiosioms reikmėms skirto automobilio „Krampus“.

 Lietuvos kariuomenės atsargos majoro ir ginkluotės entuziasto Dariaus Antanaičio vadovaujama įmonė „Ostara“ jau kelerius metus dirba prie unikalaus dyzelinio-elektrinio specialiosioms reikmėms skirto automobilio „Krampus“.<br> A. Rutkausko nuotr.
 Lietuvos kariuomenės atsargos majoro ir ginkluotės entuziasto Dariaus Antanaičio vadovaujama įmonė „Ostara“ jau kelerius metus dirba prie unikalaus dyzelinio-elektrinio specialiosioms reikmėms skirto automobilio „Krampus“.<br> A. Rutkausko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 1, 2022, 9:18 PM

„Mūsų hibridinis „Krampus“ buvo konstruojamas vykdyti labai taikias užduotis: dirbti aplinkosaugoje, valstybių sienų kontrolėje, kalnakasyboje. Tačiau Rusija pakeitė pasaulį. Ir taikos technologijos turi turėti galimybę pritaikyti jas gynybai. Ir čia mūsų išdirbtos technologijos gali labai rimtai prisidėti“, – teigia D.Antanaitis.

Pasak jo, baigti pirmojo etapo darbai – sukurtas demonstracinis prototipas „Krampus MK I“, kuris gali būti valdomas nuotoliniu būdu – ir dabar pradedamas kurti „Krampus MK II“, kuris jau galės veikti autonomiškai. Iliustruodami tokį scenarijų, automobilio kūrėjai pasidalino vaizdo siužetu:

Kaip teigia D.Antanaitis, hibridinė „Krampus“ pavara užtikrina tylų priartėjimą prie ugnies pozicijų. „Autonomiškumas leistų nesiųsti savo karių į pavojingą vietą, nes į pozicijas Krampus gali atvykti savarankiškai – arba valdomas distanciniu būdu. Ugnies atidengimas į taikinį atliekamas taip pat distanciniu būdu. Po ugnies užduoties įvykdymo, Krampus savarankiškai grįžtų pasiimti karius ir tada vyktų į naują užduotį arba pasipildytų šaudmenimis kitai užduočiai“, – kuriamo automobilio pritaikymo scenarijų apibūdina „Ostara“ vadovas.

Be specialiesiems poreikiams skirto automobilio, bendrovė kuria ir dar vieną labiau pramogoms skirtą produktą – bekelei pritaikytą priekabą-kemperį „Trollhuset“ (liet. „Trolio namas“). Tačiau pasak D.Antanaičio, šios priekabos rėmą galima bus panaudoti kitos paskirties bekelei pritaikytose priekabose: skirtoms gabenti generatorius, skysčių talpas, vežti krovinius ir t.t.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kada JAV ginklai pasieks Ukrainą?