Štai ką „Facebook“ būsenos atnaujinimai sako apie jus

Žmonės, kurie socialiniame tinkle „Facebook“ skelbia pranešimus apie savo partnerį, yra linkę turėti mažesnę savivertę. Tuo metu tie, kurie skelbia apie sportą, nubėgtus kilometrus ar pasiektus tikslus, dažniausiai yra narcizai. Taip skelbia psichologų iš Londono Brunelio universiteto atliktas tyrimas.

Narcizai dažniau skelbia apie savo mankštinimosi rutiną.<br>123rf nuotr.
Narcizai dažniau skelbia apie savo mankštinimosi rutiną.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 14, 2016, 8:20 AM, atnaujinta Apr 18, 2017, 1:13 AM

Psichologai apklausė „Facebook“ vartotojus, kad ištirtų jų asmenybių bruožus ir motyvus, kurie turi įtakos temoms, apie kurias jie rašo savo būsenos atnaujinimuose.

Iš viso duomenys buvo surinkti iš 555 „Facebook“ vartotojų, kurie atliko internetinę apklausą. Tokiu būdu buvo siekiama išmatuoti penkis pagrindinius asmenybės bruožus – ekstraversiją (poreikis bendrauti su žmonėmis, didesnis dėmesys aplinkai), neurotizmą (emocinis nepastovumas, nerimas), atvirumą, sukalbamumą bei sąžiningumą. Taip pat buvo siekiama nustatyti savivertę ir polinkį į narcicizmą.

Tyrimas atskleidė, kad žemą savivertę turintys žmonės dažniau skelbė savo būsenos atnaujinimus apie gyvenimo partnerį.

Tuo metu narcizai dažniau skelbė apie savo pasiekimus, nes siekė dėmesio bei pripažinimo „Facebook“ bendruomenėje. Narcizų būsenos atnaujinimai sulaukė daugiau „patinka“ paspaudimų, taigi panašu, kad tikslą jie pasiekė. Narcizai taip pat dažniau skelbėsi apie savo mankštinimosi rutiną. Tai reiškia, kad jie stengiasi paskleisti žinią apie savo fizinę formą.

Psichologijos dėstytoja iš Brunelio universiteto daktarė Tara Marshall sakė, kad jos nestebina, jog „Facebook“ statuso atnaujinimai puikiai parodo žmogaus asmenybę. Tačiau, anot jos, svarbu suprasti, kodėl žmonės feisbuke rašo tam tikromis temomis, kadangi jų būsenos atnaujinimai skirtingai „apdovanojimai“ komentarais ir „patinka“ paspaudimais. Žmonės, kurie sulaukia daugiau „patinka“ paspaudimų ir komentarų, patiria socialinio įsitraukimo ir pripažinimo efektą, tuo metu jų nesulaukiantys žmonės patiria atstūmimo jausmą.

Nors rezultatai rodo, kad narcizų gyrimasis atsiperka dėmesiu, iš tikrųjų gali būti, kad jų draugai spaudžia „patinka“ ar komentuoja tik iš mandagumo, nors viduje šlykštisi egocentrišku elgesiu. Geresnis supratimas, kokie būsenos atnaujinimai draugams patinka, o kokie – ne, gali padėti vartotojams išvengti temų, kurios nepatinka jų draugams.

Ateityje ketinama atlikti daugiau tyrimų, kurie atskleis atsiliepimus apie konkrečius būsenos atnaujinimus bei leis suprasti, kurios temos sukelia riziką būti išmestam iš draugų rato.

Šaltinis: Sciencedaily.com

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.