Naujas lietuvių žaidimas į lauką išvedė ir vaikus, ir internetą

Pasaulį apgaubęs interneto tinklas, daugelio tėvų siaubui, įtraukė ir jų vaikus. Dūsaudami žvelgiame į nuo kompiuterio neatsitraukiančias savo atžalas ir su nostalgija prisimename, kad kažkada vaikai kieme žaisdavo slėpynes, smėlio dėžėje statydavo pilis, slėptuves ir ieškodavo paslaptingų nuotykių miške. Dabar visa tai galima rasti kompiuterio ekrane. Tačiau už tokį „aktyvų“ laisvalaikį tenka susimokėti augančiu pilvu ir krypstančiu stuburu. Vis garsiau girdimi balsai, koneveikiantys ir jaunimo įpročius, ir naująsias technologijas, tačiau juk beprasmiška pūsti prieš vėją.

Daugiau nuotraukų (1)

pagal „ad verum“ parengė A. Lukošius

Jul 24, 2012, 7:23 PM, atnaujinta Mar 17, 2018, 9:23 PM

Dėl to su džiaugsmu pranešame, kad Lietuvos pramogų organizatoriai jau sugalvojo būdą, kaip vaikus paskatinti kuo daugiau judėti ir būti gryname ore tuo pačiu metu duodant darbo jų informacinių technologijų išlepintiems protams!

„Neatsiejama kasdienybės dalimi tapusios moderniosios technologijos mūsų vaikams ir padeda, ir kenkia: jų protas, loginis mąstymas lavėja, tačiau ištisas dienas leisdami prie kompiuterių vaikai silpsta fiziškai, – sako naująją interaktyvią lauko pramogą sukūrusios agentūros „Vaiduokliai“ vadovė Vaida Šulniūtė. – Organizuodami pramogas vaikams stengiamės atitraukti juos nuo ekranų į atviras erdves, tačiau sudominti juos tik fizinio aktyvumo reikalaujančiais lauko žaidimais tampa vis sudėtingiau.“

Būtent tokios mintys ir paskatino agentūrą šiais metais sukurti interaktyvų orientacinį lauko žaidimą. Ši naujovė patiko visiems ją išmėginusiems vaikams. O ir kodėl galėtų nepatikti? Čia naudoji kojas, nes turi lakstyti orientuodamasis lauke. Naudojiesi internetu mobiliajame įrenginyje - tokiu būdu gauni objektų nuotraukas, užduotis, mįsles, o jei žaisti nesiseka, - patarimus. Žodžiu, XXI a. atėjo į Lietuvos kiemus, grąžino vaikus į gamtą, o vaikams grąžino nuotykių dvasią.

„Mes iš anksto pasitarę paruošiame trasą (turime vieną standartinę Vilniaus Vingio parke), starto vietoje visos komandos į telefonus gauna pirmąją užduotį, pasiskaito ir vaikai bėga jos vykdyti. Net nebūtina, kad kiekvienas turėtų išmanųjį telefoną – pakanka bent vieno komandoje. Užduotis gali būti nuotrauka, nuoroda, vietos aprašymas, kur reikia surasti kažkokį daiktą ar užuominą kitai užduočiai. Jei pavyksta – komanda tęsia paieškas, jei užtrunka, nesiseka, po 5 minučių atsiunčiame patarimą. Nuolat matome visus žaidėjus, todėl žinome, kam kaip einasi. Jei jau visai nesiseka ir net keli patarimai nepadeda, siunčiame tikslų atsakymą ir galima tęsti žaidimą, – pasakoja vienas iš žaidimo kūrėjų Laimis Jančiūnas. – Tokių kaip mūsų žaidimas, kur naudojami telefonai, mes niekur kitur neradome. Pasaulyje daug kas žaidžia panašius orientacinius žaidimus, ir mes tokius organizuodavome jau prieš penkerius metus, tačiau ten užduotys perduodamos į rankas ir žaidžiama nenaudojant jokio interneto. Na, o šį sezoną pradėjome žaisti interaktyviai, paprastos užduotys jau grimzta į praeitį.“

Pasak V. Šulniūtės, linksmiausia vaikų žaidimo dalis – aptarimas. Aptarinėjama atsiųsta tiksli statistika, kaip vaikams sekėsi spręsti skirtingus galvosūkius, kokius klaidingus atsakymus jie bandė suvesti, kiek minučių užtruko jų priešininkai spręsdami tas pačias užduotis ir pan.

Interaktyviuoju orientaciniu žaidimu susidomėjusiems suaugusiesiems pramogų organizatoriai siūlo pasunkintą jo versiją: sudėtingesnio lygio užduotys, o žaidimas vyksta miesto gatvėse. Vilniaus senamiestyje jau sukurtos kelios tokios trasos. Paprastai tokį žaidimo variantą renkasi įmonės savo renginiams, taip pat švenčiantys mergvakarius ar bernvakarius. Šiemet „Vaiduokliai“ pradėjo veiklą ir Latvijoje, kaimyninėje šalyje jie yra vieninteliai tokių paslaugų teikėjai.

„Pačių užduočių variantų yra šimtai. Viskas priklauso nuo žaidžiančių žmonių noro, pageidaujamo intelektinio ar fizinio sudėtingumo. Juk galima naudoti ir telefono navigacijos įrangą, galima rasti saugojimo kameros kodą, vėliau joje būtiną įrangą kitai užduočiai ir t. t. Kad būtų linksma, reikia bent jau dviejų komandų po tris žaidėjus, o maksimalus skaičius visiškai neribojamas – žaidime gali dalyvauti nors ir šimtas komandų!“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.