Internete - niekingi mėginimai pelnytis iš R. Meilutytės šlovės

Kai tik Lietuvos plaukikė Rūta Meilutytė laimėjo olimpinį aukso medalį, „Facebook“ tinkle išsyk buvo sukurti bent 9 netikri jos profiliai. Ekspertų nuomone, taip bandyta apgauti R. Meilutyte susidomėjusius internautus ir pasipelnyti iš jos populiarumo. Tiesa, sukčiams nesiseka - „Facebook“ vartotojai ant jų meškerės nekimba.

R. Meilutytės pergalė Londone paskatino internto sukčius mėginti pasinaudoti jos sėkme.<br>AP
R. Meilutytės pergalė Londone paskatino internto sukčius mėginti pasinaudoti jos sėkme.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Andrius Sytas

2012-08-08 12:02, atnaujinta 2018-03-17 12:32

Sukuti „Facebook“ profilį, įtikinti kuo daugiau žmonių tapti jo gerbėjais (arba, kaip sakoma internete, „laikinti“ šį profilį), jei gerbėjų susirinks daug, tada profilį pelningai parduoti arba jame pardavinėti reklamą - rodos, taip bandė uždirbti netikrų R. Meilutytės puslapių kūrėjai.

„Po Rūtos pergalės staigiai atsirado naujų jos profilių, nes jų kūrėjai spėjo, kad žmonės eis ieškoti informacijos apie ją ir prisijungs prie pirmo surasto profilio. Taip tiesiog bandoma apgauti žmones“, - lrytas.lt sakė socialinių tinklų rinkodaros konsultantas Marius Kuitniauskas.

„Jei tokių gerbėjų būtų apgauta daug, tai pasipelnyti būtų galima keliais būdais. Vienas jų – profilį parduoti. Vienas gerbėjas paprastai „kainuoja“ 1-2 centus, taigi surinkus, tarkim, 30 tūkst. gerbėjų, galima gauti bent 300 litų.

Kitas būdas uždirbti - apgaulingame profilyje skelbiant reklamines žinutes. Jos gali kainuoti maždaug 50 litų, jei gerbėjų surinkta daug“, - komentavo socialinių tinklų rinkodaros konsultantas Marius Kuitniauskas.

Tačiau bandymai uždirbti iš R. Meilutytės pergalės nepavyko. Populiariausias iš devynių padirbtų jos profilių surinko vos 744 gerbėjus, o tikrasis R. Meilutytės profilis turi 56 tūkst. gerbėjų.

„Septyni šimtai gerbėjų yra labai mažai, tokio tinklapio niekas nepirks, - vertina M. Kuitniauskas. - Išvis, ligšiolinė patirtis rodo, kad „Facebook“ apsimesti Lietuvos garsenybe yra mažai perspektyvų. Mūsų šalis nėra didelė, sunku pritraukti pakankamai daug gerbėjų, kad tai apsimokėtų.“

Padirbti R. Meilutytės profiliai pradėjo kurtis išsyk po to, kai ji laimėjo olimpinį auksą. Juose gausu R. Meilutytės nuotraukų, bendraujama su skaitytojais, prašoma, kad jie komentuotų R. Meilutytės pasiekimus. Vienas iš profilių žada asmeniškai R. Meilutytei perduoti visus sveikinimus, kuriuos jame parašys internautai.

Padirbtas R. Meilutytės profilis atsirado ir „Twitter“ socialiniame tinkle. Išsyk po to, kai R. Meilutytė gavo olimpinį medalį, portugališkai kalbantis „Twitter“ vartotojas pakeitė savo vardą į „Ruta_Meilutyte“ ir pradėjo siųsti žinutes neva Lietuvos sportininkės vardu. „Šiandien aš laimėsiu 200 metrų“, - žadėjo jis prieš R. Meilutytės bandymą kovoti 200 metrų plaukime laisvu stiliumi.

Tačiau ir „Twitter“ apgaulė nepavyko. Padirbtą R. Meilutytės profilį seka tik 56 žmonės, tuo tarpu tikrąja Lietuvos sportininke „Twitter“ tinkle domisi net 19 tūkst. žmonių.

Prieš kelerius metus Lietuvoje buvo pardavinėjamas 70 tūkst. vartotojų turintis „Facebook“ tinklalapis, kuris tiek gerbėjų pritraukė pažadu parodyti Irmos Jurgelevičiūtės vagysčių vaizdo įrašą, pasakoja M. Kuitniauskas.

„Tiek daug gerbėjų turintis profilis gali būti naudingas, pavyzdžiui, į „Facebook“ tinklą norinčiai ateiti įmonei. Užuot pati rinkusi gerbėjus, ji gali įsigyti tokį profilį ir jį pervadinti savo vardu. Tada jos rinkodariniai pranešimai išsyk bus automatiškai transliuojami visiems prie grupės prisijungusiems nariams.

Tokia prekyba profiliais pastaruoju metu jau yra aprimusi, mat dabar manoma, kad tai nėra geras būdas reklamuotis. Mat įsigyti „gerbėjai“ yra labai marga auditorija, nežinia, keliems jų išties rūpi siūlomas produktas. Tarkim, „Toyota“ automobilių pardavėjas „nusiperka“ 70 tūkst. gerbėjų, tačiau paaiškėja, kad tik kokie 5 žmonės tarp jų nori naujo automobilio. Taigi pinigai išmetami į balą“, - sakė M. Kuitniauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.