Kiek „Facebook“ ir „Google“ išleidžia lobizmui?

Lobizmas Lietuvoje suvokiamas gana prieštaringai. Tuo tarpu Jungtinėse Valstijose lobizmas yra visiškai normalus reiškinys, todėl didžiausios įmonės atvirai skelbia sumas, išleistas tam tikrų įstatymų „paramai“. Turbūt daugiausia įvairių įstatymų „rėmimui“ išleidžia „Google“ korporacija. 23,7 mln. Lt buvo išleista per pirmąjį pusmetį, siekiant įtakoti tam tikrų su vartotojų saugumu internete susijusių teisinių aktų parengimui ir „pareklamavimui“ JAV Senate bei visuomenėje.

„Google“ ir „Facebook“ išleidžia milijonus JAV dolerių sau naudingų įstatymų priėmimui.<br>Organizatorių nuotrauka
„Google“ ir „Facebook“ išleidžia milijonus JAV dolerių sau naudingų įstatymų priėmimui.<br>Organizatorių nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Kuitniauskas

Oct 10, 2012, 10:46 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 5:35 AM

Facebook“ „išlaidos“ palankesniems JAV įstatymams, kurie leistų efektyviau užtikrinti vaikų saugumą internete, padėtų kovoti su autorinių teisių pažeidimais ir piratavimu internete, buvo kur kas kuklesnės – vos 4,3 mln. Lt per pirmąjį šių metų pusmetį. Turint 900 mln. vartotojų, kyla nemažai teisinių ginčų, kuriuos paprasčiausiai išspręsti galima pakeičiant tam tikrus įstatymus. Savo reputaciją ši milžinė jau susigadino, kai parėmė skandalingąjį CISPA įstatymą, leidžiantį valdžiai rinkti duomenis apie visus vartotojus ir juos sekti virtualioje erdvėje, prisidengus nacionalinio saugumo argumentu. Kitas panašaus pobūdžio įstatymas – ACTA – susilaukė protestų visame pasaulyje.

Interneto prekybos milžinai „Amazon“ ir „eBay“ taip pat moka pinigus lobistams, galintiems įtakoti įstatymų priėmimą. Jiems nelabai rūpi vaikų saugumas internete, tačiau dėl tam tikrų el. prekybos taisyklių pakeitimo ir mokesčių mokėjimo už parduotas prekes, nesvarbu, kurioje šalyje yra pardavėjas, jie pasiruošę pakloti daugiau nei pusantro milijono dolerių. Per pirmąjį pusmetį „Amazon“ jau išleido 3,6 mln. Lt, o „eBay“ – beveik 2,2 mln. Lt.

„Microsoft“ kompanija išleido mažiausiai 5,3 mln. Lt, tuo tarpu „Apple“ – vos 1,25 mln. Lt. Pagrindinė šių išlaidų priežastis – piratavimas ir kova su autorinių teisių pažeidėjais tiek JAV, tiek visame pasaulyje.

Ar „Google“ ir „Facebook“ išleidžia daug pinigų sau naudingų įstatymų priėmimui? Taip, sumos atrodo nemenkos, tačiau yra kompanijų, kurios išleidžia dar daugiau. Telekomunikacijų milžinė „AT&T“ per šių metų šešis mėnesius jau sumokėjo 28 mln. Lt. Kitas operatorius „Verizon“ apsiribojo 10 mln. Lt vien tik nuo balandžio iki liepos. Atrodo, kad telekomunikacijų srityje vis dar daug nesklandumų, kuriuos reiktų taisyti federaliniu mastu.

Visos išleistos sumos yra oficialios, nes šių kompanijų finansinės ataskaitos kas ketvirtį yra pateikiamos viešai. Kažin, ar kada nors Lietuvoje galėsime bent pasvarstyti, kurios lietuviškos įmonės labiausiai finansavo į tam tikrų įstatymų leidybą?

itnaujienos.lt

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.