Iš kur atsirado holograminis E. Dragūno klonas

Teigti, kad Egidijus Dragūnas savo dvidešimtmečio scenoje proga digimonizavosi, nebūtų tikslu. Tačiau „Sel“ koncerto scenoje du Egidijus Dragūnus išvydusiems žmonėms tai galėjo atrodyti kaip tikra japoniška (juk kokios technologijos!) pasaka. Gerbėjams – džiugi pasaka, kelių policininkams – siaubą keliantis košmaras, tačiau dabar ne apie tai. Holograminį atvaizdą, tokį patį, kokį iki šiol pasirodymuose naudojo tik tokios žvaigždės, kaip Madonna, Beyonce, „Gorillaz“ ir reperį Tupacą Shakurą iš numirusiųjų „prikėlęs“ Snoop Doggas, grupei „Sel“ kūrė kompanija „PM Screen Group“. Jų atstovo ir paklausėme – kaip tai daroma ir kiek kainuotų pasikviesti holograminį Kalėdų Senelį į savo namus.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Nov 22, 2012, 3:20 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 5:22 AM

„Pirmą kartą Lietuvos pramogų pasaulio istorijoje panaudojama gyvo žmogaus holograma, specialiai sukurta grupės „Sel“ gyvavimo jubiliejų pažymintiems koncertams“, – rašoma PM „Screen group“ pranešime spaudai. Kitas gal susinervintų – nejaugi koncertams jau buvo sukurta negyvo žmogaus holograma? Tačiau mes supratome – keturias pilis, Gruzijos parlamentą, Kauno rotušę bei Odenso miesto savivaldybę Danijoje 3D projekcijomis „sugriovusi“ „PM Screen Group“ komanda, matyt, pavargo dirbti su „negyvais“ daiktais, tad ėmėsi visiškai naujo iššūkio.

„Tai buvo pirmas scenoje atliktas tokio dydžio vizualinis projektas Lietuvoje. Kūrėme ir įgyvendinome ne vieną grandiozinį 2D ir 3D vaizdo projekcijų sumanymą atvirose erdvėse ant pastatų, tačiau scenoje yra visai kiti niuansai. Nauja patirtis ir į kūrybinį procesą stipriai įsitraukęs pats užsakovas. Egidijus aktyviai dalyvavo pasiruošime, prižiūrėjo eigą, dalijosi idėjomis ir komentarais. Rezultatu kol kas esame patenkinti, reginys iš tiesų neeilinis“, – apie projekcijų šou parengimą pasakojo „PM Screen Group“ prezidentas Adomas Bulavas.

- Kokia tokios hologramos kūrimo technologija? - paklausiau „PM Screen Group“ vadovo Antano Stasiūno.

- Vaizdas projektuojamas ant specialaus permatomo ekrano. Jis pagamintas iš skaidraus plastiko, kuris smulkiai suraižytas, sukuriant difrakcinę, šviesą laužiančią, gardelę. Toks holograminis ekranas kol kas pasaulyje yra naujovė, tai sparčiai tobulėjanti technologija. Projektorius nutaikomas į ekraną tam tikru kampu į tuos rėžius, kad susiprojektuotų norimas vaizdas. Netinkamai nustačius kampą ekranas gali likti tiesiog tuščias.

Būtent taip išgaunamas ir erdvės pojūtis. Tokią hologramą, kokią matėme per „Sel“ pasirodymą, stebėdami iš šono ar iš už ekrano matytume tik kaip tuščią ekraną. Holograma matoma tik iš priekio, 180 laipsnių kampu. Vaizdą galima projektuoti ir vienu, ir keliais projektoriais, nuo to priklausys hologramos efekto įtaigumas, padidės ir matymo kampas.

– Teko matyti ant vandens ir dūmuose lazeriais projektuojamų hologramų pavyzdžių. Tokios technologijos nenaudojate, nes nepasiteisino, ar ji per brangi?

- Šis sprendimas pasirinktas ne dėl kainos. Projekcijas darome ant įvairių paviršių, ir nesakyčiau, kad kažkurie nepasiteisina. Tiesiog norėjome, kad žiūrovai pamatytų naujausias technologijas, o ši holograma mums patiems buvo nauja patirtis, o koncertas - puiki galimybė ją išbandyti ir viešai pademonstruoti.

– Kiek laiko kūrėte šią hologramą, kokios reikėjo technikos? Ar yra galimybė hologramą transliuoti tiesiogiai iš kameros?

- Galima ir tiesiogiai. Šį kartą vaizdas buvo nufilmuotas iš anksto. Iš principo darbui pakanka vienos kameros, svarbu, kad filmuojama būtų naudojant „Green Screen“ (prieš žalios spalvos ekraną). Didelį efektą hologramai duoda, kai vaizdo medžiaga „apžaidžiama“ efektais, vaizdas apdorojamas kompiuteriu. Šį kartą hologramoje Egidijaus Dragūno sūnus transformavosi į jį patį. 

Pati gamyba užtruko apie 4 savaites, bet čia tik gamybos laikas. Prieš tai daug diskutavome ir darėme bandymus, koks variantas būtų geriausias. Taigi, visas procesas užtruko apie porą mėnesių. Prie projekto dirbo 4 žmonės, jie atliko filmavimo darbus, techninį montažą, darė kompiuterinius efektus. Tiek buvo darbo su šiuo atveju, o šiaip trukmė ir komanda priklauso nuo konkretaus projekto.

– Kiek kainuotų užsakyti tokią hologramą? Ar įmanoma sukurti, pavyzdžiui, gyvo miesto gabalą, keisti holograminės iliuzijos judėjimo kryptį ir gylį išsaugant realumo efektą?

- Kaina priklauso nuo daugybės parametrų. Juk hologramą galima kurti ir stendui parodoje, reklamoms, ir scenografiniams sprendimams, kaip buvo šį kartą. Kaina skaičiuojama pagal dydį, turinį, erdvės, kurioje rodoma, sąlygas. Suma gali siekti nuo kelių dešimčių tūkstančių iki kelių šimtų tūkstančių litų. Žinoma, koks nors grandiozinis projektas gali kainuoti ir milijonus.

Įmanoma sukurti ir miesto dalies hologramą. Netgi galima padaryti hologramas, kad žiūrovas ore kabantį objektą galėtų apžiūrėti apeidamas aplink 360 laipsnių kampu.

***

Žodžiu, nuliūdino ir pradžiugino vienu metu. Nuliūdino, nes vaikui kieme šokančio Kalėdų Senelio užsakyti greičiausiai nepavyks, nebent užsiimi kažkuo, dėl ko keli šimtai vaikų badauja, tad turi už ką tai suregzti prie savo namo Valakampiuose. Pradžiugino, nes naujo Seimo linai karaliai irgi neišgalės vietoj savo į egzotiškas šalis pasiųsto kūno palikti mygtuką maigančios hologramos. Pradžiugino ir tai, kad norintys atgaivinti Michaelą Jacksoną pasirodymams scenoje tai ir išgalės, ir, greičiausiai, padarys. Netgi dar geriau – žvaigždės-hologramos net visiškai išprotėjęs teisėjas neapkaltins pedofilija… Nors, jei holograma tikrai gerai… Hmm, gaila nebuvau koncerte – kaip ten, Egidijaus holograma jokio skandalo nesukėlė?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.