J. Timberlake'o gaivinamas „MySpace“ jau apsivogė

Kas prisimena laikus, kai dar nebuvo „Facebook“, tas tikrai lankėsi ne vieno garsaus muzikanto „MySpace“ paskirtyse. O gal sukūręs savąją talpino ten mėgstamą muziką. Nunykusį socialinį tinklą gaivinti ėmėsi jo akcijų įsigijęs dainininkas J. Timberlake'as.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Feb 2, 2013, 10:38 AM, atnaujinta Mar 12, 2018, 6:23 PM

Neįtikėtina, tačiau visiškai perkurtas muzikinis tinklas po truputį pradėjo atsigauti. Tik klausimas, ar ilgam – prieš savaitę tūkstančiams mažų pasaulio leidėjų interneto erdvėje atstovaujanti grupė „Merlin“ nedviprasmiškai apkaltino J. Timberlake'ą vagiant iš savo kolegų. Paaiškėjo, kad „MySpace“ neįsigijo reikiamų teisių transliuoti muziką. 

2001 m. investicinė bendrovė, kurios dalininku yra dainininkas J. Timberlake'as, už 35 mln. dolerių įsigijo praktiškai interneto sąvartyne atsidūrusį socialinį tinklą. Prisiminus, kad jį pardavusi „News Corporation“ prieš šešerius metus už „MySpace“ suplojo 580 mln. dolerių, galima įsivaizduoti, į kokią bedugnę šis tinklas nusirito.

Net J. Timberlake'ui tapus visiškai atnaujinto tinklo veidu daug kas juokėsi – muzikos laikai praėjo, kam rūpės socialinis tinklas, kuriame viskas sukasi aplink ją? Jie klydo. Susidomėjo. Autorinių teisių savininkai.

„Gražu, kad ponas J. Timberlake'as atgaivino šią platformą ir ją taip reklamuoja, tačiau žvelgiant iš kitos pusės, jo kolegos, kiti atlikėjai, išnaudojami negavus jų sutikimo, ir nieko jiems už tai nesuteikiama“, – sakė „Merlin“ vadovas Charlesas Caldasas.

„MySpace“ turi didžiausią įrašų kolekciją – apie 50 mln. dainų, – tačiau 27,4 mln. unikalių lankytojų vien JAV (2012 m. gruodžio mėn. duomenys) turinčios bendrovės sutartis su „Merlin“ pasibaigė prieš metus, o daugiau negu 100 garsiausių grupės ginamų atlikėjų muzika iš čia vis dar nepašalinta.

Ką apie tai sako „MySpace“? Matyt, muziką įkėlė vartotojai ir jie, jei bus kalbama gražiuoju, pasiruošę šalinti visas dainas, kurias nurodys „Merlin“.

Kita vertus, sunku nesutikti ir su „MySpace“ atstovo teiginiais, kad būtent tokie nemokamos muzikos platinimo tinklai labiausiai ir padeda nežinomiems atlikėjams išgarsėti ir pradėti uždirbti pinigų: „Turime milijonus kylančių atlikėjų, kurie dar nesudarė jokių sutarčių su leidėjais, dainų. Jie ateina į „MySpace“, kad pasireklamuotų ir atrastų savo klausytoją.“

Lieka atskirti, kada paslauga reklamuoja atlikėją, o kada atlikėjas – paslaugą. Aišku, J. Timberlake'as ją reklamuoja labai nuoširdžiai, tačiau jei šis skundas pasieks teismą, pinigų gali ir pritrūkti. Kartais atrodo, ir pasaulyje galioja tarp Lietuvos muzikantų paplitęs posakis: „Iš muzikos pragyventi neįmanoma, o iš muzikanto – galima net visai neblogai.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.