Kas pirks „Blackberry“?

Nors „BlackBerry“ dar giriasi turinti apie 70 mln. vartotojų, šios įmonės reikšmė išmaniųjų telefonų rinkoje nuolatos menksta. 

2010 metais „BlackBerry“ Šiaurės Amerikoje turėjo 40 proc. išmaniųjų telefonų rinkos dalies, šiuo metu – apie 10 procentų.<br>AP nuotr.
2010 metais „BlackBerry“ Šiaurės Amerikoje turėjo 40 proc. išmaniųjų telefonų rinkos dalies, šiuo metu – apie 10 procentų.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 16, 2013, 1:23 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 10:15 PM

2010 metais „BlackBerry“ Šiaurės Amerikoje turėjo 40 proc. išmaniųjų telefonų rinkos dalies, šiuo metu – apie 10 procentų. Kanados technologijų įmonė šiuo metu turi du pasirinkimus. 

Jai reikia arba pasitraukti iš prekybos akcijų biržoje, arba leisti, kad akcijas perpirktų kita įmonė, rašo interneto portalas mashable.com.  

„Strategy Analytics“ ekspertas Neilas Mawstonas mano, kad „BlackBerry“ būtų geriausia tapti uždarąja akcine bendrove.

„Jei įmonė išliks akcijų biržoje, ji kas pusmetį turės atskleisti savo finansinius rezultatus, kurie bus neigiami. Taip bus sukeliama vis daugiau investuotojų nepasitikėjimo ir įmonė įsisuks į pražūtingą spiralę“, - portalui mashable.com sakė jis.

Gerokai įdomiau įvykiai pasisuktų, jei „BlackBerry“ rastų savo „princą ant balto žirgo“, tokį kaip įmonė „Google“, kuri 2011 metais įsigijo problemų kamuojamą „Motorolą“.

N.Mawstono nuomone, realiausi įmonės pirkėjai galėtų būti Kinijos įmonės: „Lenovo“, „Huawei“ ar ZTE, kurios galėtų pristatyti „BlackBerry“ telefonus savo namų rinkoje ir gerokai praplėsti jų paklausą.

Kitos įmonės, kurios turi priežasčių domėtis „BlackBerry“, galėtų būti „Microsoft“ arba „Cisco“.

Turinti maždaug 48 mlrd. JAV dolerių „Cisco“ galėtų nesunkiai įsigyti „BlackBerry“. Toks prisijungimas sustiprintų įvairias technologines paslaugas teikiančios įmonės portfelį mobiliosiomis paslaugomis. Šiuo metu „Cisco“ bendradarbiauja ir tokias paslaugas teikia bendradarbiaudama su „Nokia“.

Tuo tarpu jei „BlackBerry“ įsigytų „Microsoft“, greičiausia kanadiečių įmonės pvadinimas išnyktų ir firma nustotų egzistuoti kaip atskiras vienetas.

Kalbant apie išmaniuosius telefonus, neišvengiamai paminimas ir „Apple“ pavadinimas. Ar šiai įmonei apsimokėtų įsigyti mirštantį konkurentą ir „BlackBerry“ turimais patentais patobulinti savo produktus?

Analitikai tuo abejoja. Nors toks pirkinys „Apple“ kiek sustiprintų, tačiau šios įmonės stratregija yra pirkti mažas, tik neseniai pradėjusias veiklą įmones ir jas įlieti į savo veiklą. Didelė ir brangi „BlackBerry“ neatitinka „Apple“ tradicinės strategijos.

Kitas gigantas – Pietų Korėjos „Samsung“ - jau yra viešai pareiškęs, kad „BlackBerry“ šios įmonės nedomina.

Parengė Aurimas Abišala

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.