„Google“ ir „Apple“ ruošiasi naujam mūšiui

„Google“ tikėjosi, kad jos dominuojanti interneto paieškos sistema padės nugalėti „Apple“, varžantis dėl to, kuri sugebės paversti išmanųjį telefoną ar kitą įrenginį protingu, balsu valdomu asmeniniu asistentu. Tačiau užduotis yra gerokai sudėtingesnė nei galėjo pasirodyti, rašo Telegraph.co.uk.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 28, 2013, 10:53 AM, atnaujinta Feb 19, 2018, 4:29 PM

Konkuruojančios technologijų kompanijos investuoja šimtus milijonų dolerių į savo balso asistentus – „Google Now“ ir „Apple Siri“. Manoma, kad mobiliųjų platformų „Android“ ir „iOS“ kūrėjai artimiausiais metais aršiausiai varžysis būtent valdymo balsu srityje.

Abiejų kompanijų programuotojai ir inžinieriai siekia priversti įrenginius suprasti kuo įvairesnius ir sudėtingesnius klausimus bei atsakyti į juos natūralia kalba. „Google“ atstovai anksčiau yra užsiminę, kad jų tikslas yra sukurti programą, kuri veiktų panašiai kaip filmo „Star Trek“ erdvėlaivyje „Starship Enterprise“ įrengtas kompiuteris.

„Google Now“ siekia numatyti, ko žmogui gali prireikti, tikrindama įvairią informaciją – kalendoriaus įrašus, el. laiškus, buvimo vietą ir t.t. Taigi, pavyzdžiui, išvykus į užsienį programa gali skubiai pateikti informaciją apie būsimą skrydį, remdamasi el. paštu gauta informacija.

„Google“ atstovas Scottas Huffmanas teigia, kad paieškos sistema kompanijai suteikia pranašumą, nes ji jau yra išanalizavusi milijardus žmonių įvestų paieškos raktažodžių ir jų pasirinktų rezultatų. Kitaip sakant, „Google“ supranta, kaip žmonės naudoja kalbą realiame gyvenime.

„Jei aš prašau: „Parodyk man Eifelio bokštą“, aš noriu pamatyti Eifelio bokšto nuotraukas. Bet jei sakau: „Parodyk man pinigus“, aš neieškau paveikslėlių, o turiu omenyje citatą iš Jerry Maguire'o filmo. „Google“ tai žino, nes tai mums parodo interneto paieškos reitingai“, – teigė S.Huffmanas.

Kompanija tikisi, kad jos išmanieji akiniai „Google Glass“ paskatins žmones aktyviau naudoti šneką įrenginių valdymui. „Google Now“ perspektyvos taip pat įžvelgiamos išmaniųjų laikrodžių, automobilių rinkose ir gyvenamosios vietos aplinkoje – pavyzdžiui, balsu būtų galima valdyti televizorių.

Tačiau ir „Apple“ nesnaudžia: gruodį ji sumokėjo daugiau nei 200 mln. dolerių už startuolį „Topsy“, kuris analizuoja šimtus milijonų „Twitter“ žinučių kasdien ir ieško tendencijų ar sąryšio.

Manoma, kad buitinio bendravimo analizės technologijas „Apple“ naudos tobulindama „Siri“, kad ši tiksliau suprastų pateiktas užklausas prieš jas analizuodama ar perduodama trečiųjų šalių interneto tarnyboms. Šiuo metu interneto paieškoms ji naudoja „Microsoft Bing“ sistemą.

„Tai tikrai labai panašu į lenktynes. Tačiau mes jas labiau siejame su talentu, o ne paieškomis genialių idėjų turinčių startuolių, kuriuos reikėtų nusipirkti greičiau už kitus“, – sakė S.Huffmanas.

„Google“ supranta, kad algoritmai negali išspręsti visko, todėl tam tikrais atvejais būtinas žmogaus įsikišimas – šį vaidmenį atlieka atskira komanda, renkanti ir sisteminanti informaciją apie klausimus, kuriuos „Google Now“ turėtų atsakyti tiesiogiai, o ne pateikdama interneto paieškos langą.

„Žmogus turi nuspręsti, kurį informacijos šaltinį tam tikru atveju naudoti. Taip pat svarbu tikrinti duomenis, kad klausdami, tarkime, kiek metų Tomui Cruise'ui, vartotojai gautų teisingą atsakymą“, – teigė „Google“ atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.