Malaizijos lėktuvą būtų padėjęs surasti sistemos atnaujinimas

„Malaysia Airlines“ pirmadienį paskelbė nebeturinti pagrindo abejoti, kad kovo 8 dieną dingusio lėktuvo keleiviai neišgyveno. Tačiau paaiškėjo, kad avialinijos pagailėjo pinigų programinės įrangos atnaujinimui, kuris būtų padėjęs surasti dingusį lėktuvą „Boeing 777“, kuriuo iš Kvala Lampūro į Pekiną skrido 239 žmonės.

Lėktuvo keleivių artimieji skaudžiai sutiko žinią.<br>AP nuotr.
Lėktuvo keleivių artimieji skaudžiai sutiko žinią.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-03-24 19:29, atnaujinta 2018-02-15 03:56

Specialistai teigia, kad paieškos komandoms nereikėtų klaidžioti milžiniškoje teritorijoje, jei lėktuve būtų įdiegtas duomenų perdavimo sistemos „Swift“ patobulinimas, kuris kainuoja 10 dolerių (25 Lt) vienam skrydžiui.

Kitos orlaivio ryšių sistemos – atsakiklis ir komunikacijų nukreipimo bei pranešimų sistema ACARS – buvo išjungtos. Tačiau „Swift“ siunčia buvimo vietos duomenis palydovams, net jei kitos sistemos nefunkcionuoja. Lėktuve „Swift“ veikė, tačiau buvo įdiegtas tik bazinis paketas. Patobulinta „Swift Broadband“ sistema palydovams reguliariais intervalais siųstų ir kitus duomenis (apie greitį, degalų suvartojimą, variklių darbą, kryptį, aukštį ir kt.), skelbia „Washington Post“.

Jei lėktuve būtų įdiegta „Swift Broadband“, ji tyrėjams suteiktų kur kas tikslesnę informaciją apie lėktuvo būseną ir jo buvimo vietą. Būtent ši sistema padėjo atrasti „Air France“ orlaivį, 2009-aisiais sudužusį Atlanto vandenyne. Jos atsiųsti duomenys leido susiaurinti paieškos teritoriją iki maždaug 65 km. Malaizijos orlaivio paieškų teritorija prilygsta Australijai.

Malaizijos avialinijos neprivalėjo šio atnaujinimo įdiegti – „Swift Broadband“ būtina tik tiems orlaiviams, kurie dažnai skraido tarp Šiaurės Amerikos ir Europos. Maža to, šis atnaujinimas dar nėra pilnai sertifikuotas ir nepakeičia ankstesnės versijos, o veikia kartu su ja.

„Swift“ sistemą prižiūrinčios kompanijos „Inmarsat“ atstovas Ruy Pinto nurodė, kad „Swift Broadband“ turėtų visiškai pakeisti senesnę versiją kitąmet.

Tiesa, ir lėktuve įdiegta senoji „Swift“ versija suteikė šiek tiek informacijos tyrėjams: orlaiviui dingus iš radarų, vienas palydovas su juo susisiekdavo kas valandą, o šis atsiųsdavo trumpą pasisveikinimą. Todėl yra žinoma, kad lėktuvas skrido – ar bent nebuvo sudužęs – dar kelias valandas.

„Swift Broadband“ atveju, paieškos komandos būtų žinojusios beveik tikslią lėktuvo buvimo vietą po paskutinio „pasisveikinimo“.

„Swift“ siunčia „pasisveikinimą“ į palydovus, o šie perduoda duomenis į žemėje esančius tinklus. Atnaujinus sistemą ir mokant abonentinį mokestį už kiekvieną skrydį, suteikiamas didesnis duomenų pralaidumas, todėl „pasisveikinime“ telpa daugiau informacijos (t.y. vietoje standartinio „Labas“ lėktuvas dar ir papasakotų, kur yra bei kur skrenda).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.