„AAA Law“ advokato ir partnerio Andriaus Iškausko vertinimu, bepiločių orlaivių reglamentavimas yra nepakankamas, nes gyventojai gali pasitelkti juos nusikalstamoms veikoms vykdyti: neteisėtam stebėjimui, kontrabandos, narkotikų gabenimui, o nustatyti pažeidėjų buvimo vietą ir tapatybę beveik neįmanoma.
Bepiločių orlaivių naudojimą reglamentuoja Aviacijos įstatymas ir Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklės. Mažesniems nei 25 kg kilimo masės orlaiviams nereikia nei registracijos, nei leidimų, išskyrus nustatytus naudojimo apribojimus.
„Reikalavimai orlaivių valdytojams nustatyti gana aiškiai, tačiau didžiausia problema yra ta, kad labai sudėtinga, o gal ir neįmanoma, nustatyti taisyklių nesilaikantį tokio orlaivio valdytoją. Jis gali būti daugiau nei už kilometro nuo skrendančio bepiločio orlaivio, gali judėti – važiuoti automobiliu, ar slėptis. Todėl užkirsti kelią teisės pažeidimams ar net nusikaltimams, daromiems pasitelkiant kopterius, yra sudėtinga“, – sako A.Iškauskas.
Anot jo, tokiu atveju moterų pliažo filmavimas iš skrendančio bepiločio orlaivio tėra lengvas papokštavimas, palyginti su tuo, kam jie yra naudojami pasaulyje: neteisėtam stebėjimui, kontrabandos, ypač narkotikų, transportavimui, sprogmenų gabenimui ir detonavimui. Tokių atvejų gali pasitaikyti ir Lietuvoje.
Lietuvos Civilinės aviacijos administracija (CAA), besirūpinanti civilinių skrydžių saugumu, gegužę patvirtino Bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, kuriose be kita ko numatoma, jog be leidimų ir registracijos jokiais bepiločiais orlaiviais, taip pat ir kopteriais, negalima skraidyti virš žmonių sambūrio, tankiai gyvenamų rajonų ir daugiau nei 120 metrų aukštyje, taip pat prie oro uostų. Orlaivių valdytojai turėtų matyti orlaivį ir būti ne toliau kaip 0,5 km atstumu.
Norėdami panaudoti kopterius veiklai, kuri yra ribojama (pavyzdžiui, filmuoti iš arti pastatą ar masinį renginį), jų naudotojai turėtų kreiptis į CAA, kuri gali suteikti išimtį. CAA pasiekia daugybė prašymų taikyti išimtis, tačiau jos suteikiamos tik esant viešajam interesui. Be to, CAA nuomone, visuomenė dar per mažai informuota apie reikalavimus kopteriams ir kitiems bepiločiams orlaiviams, o už jų naudojimo taisyklių pažeidimus sankcijos nenumatytos.
Anot A.Iškausko, Lietuvos politikams teks spręsti su bepiločių orlaivių ir kopterių naudojimu susijusius klausimus. Pavyzdžiui, kai kurios šalys svarsto idėją registruoti tokius įrenginius, kaip registruojami automobiliai.