Saulės energija varomas lėktuvas pakilo dar vienam skrydžiui

Eksperimentinis saulės energija varomas lėktuvas anksti šeštadienį pakilo iš Talsos JAV vidurio vakaruose Oklahomos valstijoje į dar vieną skrydžio aplink pasaulį etapą, nenaudojant nė lašo degalų.

Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ tęsia kelionę aplink pasaulį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ tęsia kelionę aplink pasaulį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ tęsia kelionę aplink pasaulį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ tęsia kelionę aplink pasaulį.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

BNS ir Lrytas.lt info.

May 21, 2016, 3:58 PM, atnaujinta May 24, 2017, 7:35 PM

Lėktuvą šiame etape, kurį įveikti prireiks apie 18 valandų, pilotuoja šveicarų verslininkas Andre Borschbergas (Andrė Boršbergas), kuris „Solar Impulse 2“ (Si2) projektą vykdo kartu su nuotykių ieškotoju Betrand'u Piccard'u (Bertranu Pikaru).

Orlaivis „Solar Impulse 2“, kurio kūrėjai pasiryžo propaguoti švarias energijos technologijas, iš Talsos tarptautinio oro uosto pakilo šeštadienį 4 val. 22 min. vietos (12 val. 22 min. Lietuvos), planuotas jo tūpimas numatytas Deitono tarptautiniame oro uoste, Ohajuje, apie 23 val. vietos (6 val. sekmadienį Lietuvos) laiku, sakė projekto rengėjai.

„Šis skrydis yra dalis bandymo atlikti pirmą kartą istorijoje skrydį aplink Žemę pasikliaunant vien Saulės energija; siekiama parodyti, kad šiuolaikinės švarios technologijos leidžia pasiekti neįmanomo“, – sakoma jų pareiškime.

„Stebėti tylų Si2 pakilimą nuostabu. Mokslinė fantastika realybėje!“, – parašyta skrydžio žurnalo komentare šio projekto tinklalapyje.

Kelionė aplink Žemę prasidėjo Abu Dabyje 2015-ųjų kovo 9 dieną.

Turint pripučiamą mobilų angarą, kurį galima greitai supakuoti ir pervežti, „Solar Impulse 2“ gali prisiglausti įvairiose vietose.

Šis orlaivis negalėjo kilti pernai liepos mėnesį, kai 35 tūkst. kilometrų ilgio kelionės aplink pasaulį pusiaukelėj sugedo jo baterijos. Prireikė kelių mėnesių, kol dėl tropikų karščio gedimas, atsiradęs 4 tūkst. mylių etape tarp Nagojos Japonijoje ir Havajų, buvo pašalintas.

Tame etape orlaivį pilotavo A.Borschbergas, kuris per 118 valandų skrydį viršijo ankstesnį 76 val. 45 min. trukmės skrydį, kurį 2006 metais atliko nuotykių ieškotojas Steveas Fossettas (Stivas Fosetas).

A.Borschbergui pavykdavo pasnausti tik po 20 minučių, kad neprarastų orlaivio valdymo skrendant iš Japonijos; šio etapo sąlygos, anot šių vyrų komandos, buvusios „sunkios“.

„Solar Impulse 2“, kurio sparnų ilgis yra didesnis už keleivinio lėktuvo, tačiau svoris prilygsta lengvajam automobiliui, varė 17 000 saulės elementų, kurių energija suka propeleris ir pakrauna baterijas. Naktį jis varomas baterijose sukaupta energija.

Vidutinis greitis yra apie 30 mylių per valandą (beveik 50 km/val.), bet gali padvigubėti šviečiant ryškiai saulei.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.