„Maker Fest“ renginio pradžioje iš viso buvo pristatytos 25 idėjos, tačiau komandas subūrė 20 idėjų autorių, kurie iki sekmadienio darbavosi prie savo kūrinių. Pristatytos idėjos – labai įvairios: nuo technologiškai sudėtingų biomedicininių įrenginių aktyviai sportuojantiems iki išmanios kuprinės, skirtos padėti išlaikyti vaiko stuburą tiesų, išmaniosios šiltnamio sistemos ar automatizuotos palapinės.
Dalyviai savo kūrinių gamybai galėjo naudoti mechanikos, medžio, metalo apdirbimo, dažymo, 3D spaudos, elektronikos, transporto, techninės kūrybos erdvėmis ir įranga.
Genialiausia idėja buvo išrinkta uždarų patalpų navigacijos sistema. Nors komandai nepavyko per savaitgalį sukurti realiai veikiančio prototipo, įgyvendinus idėją žmonės galėtų lengvai orientuotis didelėse uždarose patalpose, kuriose neveikia globalios pozicionavimo sistemos. Idėjos autoriai patalpų navigacijai sumanė panaudoti LED šviestuvus.
Labiausiai išvystyto produkto prototipo kategorijoje buvo net keletas pretendentų – cirkuliatorius „Peat“, leidžiantis profesionaliai paruošti maistą ir itin patogus išmaniųjų telefonų kroviklis „Socket Pocket“. Komandos savo kūrinius pristatė net su dizaino ir pakuotės pavyzdžiais, o komisijos sprendimu šioje kategorijoje laimėjo „Socket Pocket“ – belaidis telefono įkroviklis, neturintis išorinių laidų ir kištuko. Dėl šios idėjos įgyvendinimo jos autorius į renginį Vilniuje atvyko net iš Anglijos.
Daug dėmesio sulaukęs kūrinys – išmanioji kuprinė, kurią sukūrusi komanda buvo apdovanota už produkto prototipą, geriausiai atitinkantį socialinės atsakomybės kryptį. Šis kūrinys skirtas vaikų tiesaus stuburo prevencijai ir yra ypač aktualus pirmokų tėvams. Jo veikimo principas – ant kuprinės petnešų užkabinti du jutikliai, kurie ima skleisti garsinį signalą tuomet, kai kuprinė nešiojama neteisingai – ant vieno peties. Išmaniosios kuprinės komanda sukūrė ir mobiliąją programėlę, kuri vaikus skatintų tinkamai nešioti kuprinę, nes tik tinkamai ją nešiojant programėlės naudotojai gerai jaučiasi.
„Išmaniosios kuprinės“ komanda buvo apdovanota ir dar vienu prizu, kurį įteikė Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas – prizą laimėjusi komanda galės nemokamai savaitę praleisti instituto organizuojamoje stovykloje „Change Maker On“.
Produkto prototipu, geriausiai atitinkančiu vienos iš renginio organizatorių, įmonės „Deeper“, verslo kryptį (išmanieji prietaisai aktyviam laisvalaikiui) buvo pripažintas kūrinys – raumenų nuovargio matuoklis, kuris galėtų padėti išspręsti sportininkų persitreniravimo problemą, sumažintų sportinių traumų tikimybę ir padėtų jiems teisingai susiplanuoti sporto krūvį, sportuoti sveikiau.
Specialus VGTU „LinkMenų fabriko“ įsteigtas prizas – mėnesio trukmės narystė toliau kurti ir tobulinti čia savo kūrinį – atiteko komandai, sukūrusiai „Snap Board“ – tai paprastas priedėlis prie įprastos lentos, skirtas mokymosi įstaigoms. Jis ypatingas tuo, kad viskas, kas rašoma lentoje, nufotografuojama ir perkeliama į serverį, todėl informacija nepasimeta, moksleiviams ir studentams nebereikia įdėmiai sekti lentoje rašomo teksto, jie gali koncentruotis į informaciją, o ne į rašymą. Taip pat šis kūrinys padėtų lengviau dalintis informacija. Idėjos autoriai ir įgyvendintojai – Vilniaus Licėjaus mokiniai.
Visą savaitgalį renginio dalyviai galėjo konsultuotis su patyrusiais mentoriais iš įmonių „Deeper“, „Esemda“, „Elgerta“, „Tele2“, „Lemona“, kurios ilgus metus dirba su elektronikos produktų kūrimu ir gamyba. VGTU „LinkMenų fabriko“ inžinieriai prižiūrėjo komandų darbą laboratorijose ir dirbtuvėse. Mentoriai komandoms patarė, kokias technologijas naudoti ir kaip organizuoti komandų darbą.
„Maker Fest“ dirbtuvės unikalios tuo, kad jų metu buvo kuriami techniniai įrenginiai, o komandoms reikiami komponentai buvo tiekiami tiesiai į renginį iš Vilniuje esančios „Lemona“ parduotuvės. Taigi dalyviams nereikėjo rūpintis reikiamų komponentų paieška ar logistika, jie galėjo visą savo dėmesį skirti svarbiausiam tikslui – produktų kūrimui.