Kodėl kai kurie telefonai taip niekada ir nesulaukia „Android“ atnaujinimų

Išmaniųjų telefonų gamintojų šiais laikais yra tiek daug, kad būtų sunku visus juos suskaičiuoti. Žinoma, populiariųjų trejetukas nesikeičia jau kurį laiką, tačiau žemiau yra daugybė smulkesnių kompanijų, kurių kai kurie gal net nėra girdėję.

 Kodėl biudžetinių telefonų gamintojai pradžioje pažada telefonų atnaujinimus, o paskui pradingsta kaip į vandenį?<br> 123RF iliustr.
 Kodėl biudžetinių telefonų gamintojai pradžioje pažada telefonų atnaujinimus, o paskui pradingsta kaip į vandenį?<br> 123RF iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 21, 2017, 4:18 PM

Dažnai įsigijus mažiau žinomo gamintojo produkcijos, tikimės, kad jų operacinė sistema veiks gerai, o jeigu ne – tuomet pavyks sulaukti atnaujinimų. Tačiau ne visada tai įvyksta net ir tuomet, kai gamintojai tai žada. Kodėl biudžetinių telefonų gamintojai – tokie kaip „Vernee“, „Oukitel“ ar kt. – pradžioje pažada telefonų atnaujinimus, o paskui pradingsta kaip į vandenį?

Ekonominis atnaujinimo faktorius

Pradėkime nuo to, kad turbūt kiekvienas išmaniųjų telefonų gamintojas naudoja bent kažkiek modifikuotą „Android“ operacinės sistemos versiją. Tai reiškia, jog „Google“ atnaujinus operacinę sistemą, daugiau ar mažiau pakeitimų naujausioje versijoje turi atlikti ir telefonų gamintojas, kuris nori savo vartotojui pasiūlyti naujesnę versiją telefone. 

Didelę įtaką operacinės sistemos atnaujinimams turi ir įrenginio kaina. Jeigu įsigysite aukštos klasės telefoną, kurie kainuoja tikrai nemažai, galite būti visiškai ramūs, nes gamintojas stengsis ištaisyti visas vartotojų surastas klaidas kuo greičiau, o taip pat pasiūlys ir naujausias „Android“ operacinės sistemos versijas. Tačiau jeigu įsigysite labai pigų telefoną, yra tikrai didelė tikimybė, kad teks pasitenkinti pažadais apie atnaujinimus, bet jų niekada taip ir nesulauksite.

Kodėl taip yra? Visų pirma – biudžetinės klasės įrenginiuose naudojama ne pačios naujausios detalės, o dažnai jos būna nebepalaikomos ir pačių gamintojų. Tai leidžia jas pirkti mažesnėmis kainomis ir tuo pačiu sukurti tikrai gerų parametrų telefoną už itin mažą kainą. Tačiau tuo pačiu tai reiškia, kad „Google“ išleidus operacinės sistemos atnaujinimą bei jį pritaikius Jūsų įrenginiui, juo, greičiausiai taptų neįmanoma naudotis, nes viduje esantys komponentai yra pernelyg seni arba netinkami naudojimui su atnaujinta versija. 

Antroji priežastis – net jei techninė įranga dar suderinama su nauja OS versija, bet kokiu atveju tokie atnaujinimai kainuoja nemažai pinigų. Atsiradus atnaujinimui, jis turi būti pritaikytas kiekvienam telefono modeliui atskirai, o tai reiškia, kad prie to turi dirbti atitinkamas kiekis testuotojų ir programuotojų: reikia patikrinti visas pasikeitusios operacinės sistemos funkcijas, kaip jos veikia sename telefone ir tai, kas neveikia, tvarkyti ir papildyti.

Kai kurios kompanijos – o ypač mažieji gamintojai iš Kinijos – siekia vartotojui pasiūlyti kuo pigesnį įrenginį. Neišvengiama pasekmė – neuždirbama pakankamai lėšų, kurias gamintojai galėtų ateityje skirti to įrenginio programiniam palaikymui. Ekonominės priežastys yra labai lengvai nuspėjamos – jei flagmanų gamintojai gali taikyti didesnį antkainį ir taip surinkti daugiau pelno iš vieno įrenginio pardavimo, tai biudžetinių telefonų gamintojai yra itin smarkiai spaudžiami konkurencingoje rinktoje – iš vieno modelio pardavimo gaunamas pelnas yra kur kas mažesnis.

Tiesa, ši problema būdinga ne tik itin pigius telefonus gaminančioms kompanijoms, tačiau ir toms, kurios stengiasi pasiūlyti kuo daugiau skirtingų modelių. 

Skiriasi atnaujinimo tempai

Pažvelkime kas atnaujinimus savo įrenginiams pasiūlo greičiausiai. Kaip atspirties tašką imkime „Android Nougat“ atnaujinimą, kuris oficialiai išleistas buvo praėjusių metų rugpjūčio 22 dieną.

Žinoma, reikėtų paminėti, jog pačių „Google“ telefonai atnaujinimus gauna patys pirmieji. Tačiau kas būna antri ar treti?

Taigi, po 78 dienų atnaujinimą į naująją „Android“ versiją savo vartotojams pateikė LG, atnaujindama savo flagmaną „LG G5“. Po to iššovė „Motorola“ – jiems prireikė 88 dienų, HTC po 95, „Sony“ po 99 dienų.

Įdomu tai, kad „Samsung“ savo įrenginiams „Android Nougat“ atnaujinimą pristatė tik po 143 dienų. Tam tikriausiai daug įtakos turėjo ir tai, jog „Samsung“ yra ganėtinai smarkiai perdirbę standartinę šios operacinės sistemos versiją. Tačiau įdomu tai, kad Pietų Korėjos milžiną pagal šiuos atnaujinimus aplenkė tokios Kinijos kompanijos, kaip „Xiaomi“ ar „OnePlus“, kurių įrenginiai atnaujinimų sulaukė po atitinkamai 126 ir 131 dienos. Tačiau tai yra santykinai dideli gamintojai, kurie turi pakankamai resursų, kad galėtų pasiūlyti dažnus ir pakankamai greitus atnaujinimus savo pirkėjams.

Lošimas va bank

Visiškai kitokia situacija yra su mažesnėmis kompanijomis, tokiomis kaip „Vernee“, „Oukitel“, „Doogee“, „Leagoo“ ar dar daugybe kitų gamintojų iš Kinijos. Nors gamintojai ir žada, jog jų produkcija sulauks atnaujinimų pakankamai dažnai, tačiau sudėjus aukščiau paminėtus veiksnius, toks pažadas tampa tiesiog sunkiai pakeliama našta gamintojui.

Tad gali kilti logiškas klausimas, kodėl gamintojai žada atnaujinimus, nors neįvykdyti pažadai ne tik nepadeda, bet ir kenkia reputacijai? Kiekvienas biudžetinių modelių gamintojas puikiai supranta situaciją ir riziką, bet tuo pačiu žino, kaip sunku išsiskirti iš daugybės konkurentų produkcijos. Todėl stengiamasi pasiūlyti bent vieną telefono parametrą, jų derinį ar kitą savybę, kuri būtų išskirtinė lyginant su visą analogų pasiūla. Ir operacinės sistemos atnaujinimas būtų idealiai tam tinkamas dalykas.

Vienas iš galimų ir gana tikėtinų scenarijų, kad vėliau prasideda žaidimas va bank. Pagaminus modelį paskaičiuojama, kiek reikia jo parduoti (ir tai padaryti labai greitai), kad surenkamos lėšos padengtų atnaujinimams reikalingas investicijas – jeigu gamintojas prognozuoja, kad jam tai gali pavykti, oficialiai paskelbia apie pažadą atnaujinti operacinę sistemą. Toks pažadas turėtų paskatinti pardavimus ir padėti pasiekti reikiamą slenkstį. Bet jei kažkas nepavyksta ir pardavimai atsilieka nuo grafiko, laisvų lėšų atnaujinimui neatsiranda. O gal net padidėja rinkodarai skirtas biudžetas. O rinka labai dinamiška, ilgai laukti su seno modelio pardavimais būtų pražūtinga ir norint neatsilikti nuo konkurentų, reikia investuoti į naujus modelius. Ir galiausiai, nauji anonsai visiškai nustelbia senąjį modelį – apie kokį sistemos atnaujinimą dar begali eiti kalba? Žinoma, tai tik hipotezė, bet ji paaiškintų didelį pradinį gamintojų optimizmą ir tylų atsitraukimą paskui.

Koks patarimas pirkėjams? Jei norite garantuotos operacinės sistemos atnaujinimo, taikykitės į garsiausius flagmanus – jie kainuoja brangiau, bet už tai gaunate maksimalias garantijas. Tai nereiškia, kad biudžetiniuose telefonuose niekada nesulauksite atnaujinimų – jų galima tikėtis populiariame ir sėkmingame modelyje, bet ar jis toks bus, nuspėti sudėtinga. Ypač pačioje to įrenginio prekybos pradžioje. Kitą vertus, biudžetiniai telefonai skirti sutaupymui ir tai yra pagrindinis jų privalumas, kurio negali pasiūlyti joks flagmanas. Tikėtis kažko daugiau galima, bet tai nebūtinai virs realybe.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo