IT ekspertas Dž. Paršonis: Atėjo lūžio metas

Prieš 25 metus viso pasaulio interneto srautas sudarė 100 GB per dieną, o šiandien tokį kiekį nesunkiai išnaudoja vienas vartotojas. Augant poreikiams atsiranda ir naujos galimybės, o visa tai turi stulbinamą poveikį ne tik ekonomikai, bet ir paprastiems žmonėms, teigia IT ekspertas Džiugas Paršonis.

Absoliutus #visakotinklo karalius – turinys.<br>Nuotr. iš „Shutterstock“
Absoliutus #visakotinklo karalius – turinys.<br>Nuotr. iš „Shutterstock“
Augant poreikiams atsiranda ir naujos galimybės, o visa tai turi stulbinamą poveikį ne tik ekonomikai, bet ir paprastiems žmonėms, teigia IT ekspertas Džiugas Paršonis.<br>T.Bauras nuotr.
Augant poreikiams atsiranda ir naujos galimybės, o visa tai turi stulbinamą poveikį ne tik ekonomikai, bet ir paprastiems žmonėms, teigia IT ekspertas Džiugas Paršonis.<br>T.Bauras nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2017-11-10 09:28, atnaujinta 2019-05-15 15:23

Jau šiuo metu kiekvienas pasaulio gyventojas vidutiniškai turi daugiau nei du prie interneto jungiamus įrenginius. Jais perduotų duomenų kiekis per ateinančius ketverius metus išaugs tris kartus, o mobiliųjų tinklų apkrova padidės net septynis kartus, prognozuoja tarptautinė IT kompanija „Cisco“.

Absoliutus #visakotinklo karalius – turinys. 2021 metais kiekvieną sekundę vartotojai internetu peržiūrės milijoną minučių video turinio, o 13 proc. šio srauto sudarys tiesioginės transliacijos.

Dž. Paršonis pastebi, kad tokios tendencijos yra rimtas iššūkis ryšio paslaugų bendrovėms. „Tiek žmonės, tiek įmonės nori vis daugiau pralaidumo, kuo daugiau paslaugų. Naudojimas auga ir auga, vien vaizdo turinio perdavimas pastarąjį dešimtmetį kyla beprotišku tempu. Ir mes visi puikiai suprantame, kad kažkada visko norėsime dar daugiau, greičiau, kokybiškiau ir patogiau. Bendrovėms tai yra iššūkis ir ne visos sugebės su juo susidoroti“, – sako IT ekspertas.

Reaguoja į augančius poreikius

Besikeičianti vartotojų elgsena užsienyje skatina telekomunikacijų bendroves jungtis ir teikti vis daugiau paslaugų iš vienų rankų.

Lietuvoje tokį verslo modelį pirmoji įgyvendino „Telia“, o jį įtvirtino nauju pasiūlymų rinkiniu „Telia One“. Vien pratęsę sutartį esami ir nauji „Telia“ namų ir mobiliojo ryšio vartotojai gauna tris kartus didesnę namų interneto spartą, tris kartus daugiau mobiliųjų duomenų, o „Telia“ išmaniosios TV žiūrovai – dar ir tris kanalų rinkinius.

Anot Dž. Paršonio, tai yra „Telia“ reakcija į stulbinamais tempais augančius vartotojų poreikius. „Žinoma, labiausiai viso to trokšta ir garsiausiai apie tai kalba tie, kas intensyviausiai šiomis paslaugomis naudojasi – tai jaunimas ir vidutinio amžiaus didmiesčių gyventojai. Visgi, mano vertinimu, šis pasiūlymų rinkinys yra naudingas visiems vartotojams“, – sako IT ekspertas.

Turi ilgalaikę reikšmę

Kaip pastebi Dž. Paršonis, mobiliojo ryšio ir šviesolaidinio interneto plėtra į Lietuvą atnešė svarbių permainų. Internetas tapo įgalinančiu įrankiu, padedančiu tobulėti, panaikinančiu senjorų ir neįgaliųjų izoliaciją bei suteikiančiu naujas galimybes visiems.

Lietuvoje yra daugybė vyresnio amžiaus žmonių, įvaldžiusių visas šiuolaikines technologijas ir gyvenančių visavertį skaitmeninį gyvenimą. O jaunajai kartai technologijos apskritai tapo įgimtu dalyku – dar kalbėti nemokantys vaikai vos paėmę naują įrenginį į rankas sugeba jį kuo puikiausiai valdyti, ir jiems nereikia jokių instrukcijų.

„Žinant, kad visa mūsų ateitis yra technologinė ir kad gyvename žinių ekonomikos amžiuje, mums reikia žmonių, įvaldžiusių technologijas, pasiryžusių jas kurti ir tobulinti. Taigi kiekvienas dalykas, kuris išplečia prieigą, turi milžinišką poveikį, kurio galbūt dabar mes negalime pilnai įvertinti ir įsivaizduoti. Šiandien matome: daugiau, geriau, greičiau. Bet tai nėra vienadieniai dalykai. Jie turi socialinę reikšmę ir ateityje mes visa tai pajusime bendruomenės lygyje. Tokios galimybės mus įgalina ir išlaisvina, o su jomis užaugusi karta bus visiškai kitokia. Tai yra lūžio momentai“, – sako Dž. Paršonis.

Viskas vienoje vietoje

Daugiau verčių suteikiantys pasiūlymai, tokie kaip „Telia One“, vartotojams taip pat padeda suprasti, kad jų lojalumas yra vertinamas. Dar didesnę naudą suteikia tai, kad vartotojai visas reikiamas paslaugas gali gauti vienoje vietoje, iš tos pačios įmonės, kurią jie gerai žino ir pasitiki.

Dž. Paršonis pastebi, kad besijungdamos bendrovės perima patirtį iš tarptautinių organizacijų, o kuo stipresnė, labiau konsoliduota bendrovė ir jos veikla, tuo didesnes galimybes ji turi įveikti šio laikmečio iššūkius.

„Skirtingus tiekėjus, datas, paslaugas, jų sąlygas ir sąskaitas atsiminti keblu ir sudėtinga. Žmonės siekia viską turėti vienoje vietoje. Tuomet viskas aišku ir paprasta, o kilus klausimams nereikia ieškoti kontaktų – viskas pasiekiama vienu numeriu. Be to, jei turi vieną paslaugą, kuria esi patenkintas, daug ramiau ir patikimiau pas tą patį tiekėją užsisakyti ir kitas paslaugas.

Apskritai, nežinia kodėl ryšių paslaugos mums atrodo vienos nuo kitų nutolusios. Iš esmės tiek mobilusis ryšys, tiek namų internetas yra duomenų paketo paslaugos. Net balso telefonija, televizija dabar perduodama skaitmeniniu būdu. Taigi iš esmės tai yra viena ir ta pati duomenų perdavimo paslauga“, – teigia Dž. Paršonis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.