Šis keistas paukštį primenantis lėktuvas su vikšrine važiuokle taip atrodo ne be priežasties

Afrikos startuolis „Phractyl“ pristatė beveik vertikaliai kylančio ir tupiančio lėktuvo koncepciją. Sunku nepastebėti, kad „Phractyl Macrobat“ atrodo kaip paukštis – tačiau toks dizainas sugalvotas ne šiaip sau.

 Afrikos startuolis „Phractyl“ pristatė beveik vertikaliai kylančio ir tupiančio lėktuvo koncepciją.<br> „Phractyl“ iliustr.
 Afrikos startuolis „Phractyl“ pristatė beveik vertikaliai kylančio ir tupiančio lėktuvo koncepciją.<br> „Phractyl“ iliustr.
 Afrikos startuolis „Phractyl“ pristatė beveik vertikaliai kylančio ir tupiančio lėktuvo koncepciją.<br> „Phractyl“ iliustr.
 Afrikos startuolis „Phractyl“ pristatė beveik vertikaliai kylančio ir tupiančio lėktuvo koncepciją.<br> „Phractyl“ iliustr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 31, 2021, 12:52 PM, atnaujinta Dec 31, 2021, 12:54 PM

„Phractyl Macrobat“ primena paukštį: turi dvi kojas su vikšrine važiuokle ir prieš pakildamas, pakelia nosį aukštyn. Jis kyla beveik vertikaliai – jam reikia tik šiek tiek erdvės. Ir jei keistenybių jums dar buvo nepakankamai – lėktuvo sparnai pasisuka.

„Phractyl“ teigia, kad „Macrobat“ buvo sukurtas galvojant apie Afrikoje esančius iššūkius. Keliai Afrikoje daug kur yra neišvystyti, kaip ir maži aerodromai. Taigi, beveik vertikaliai kylantis ir tupiantis lėktuvas yra gera idėja. Tačiau daugybę propelerių turinčios koncepcijos greičiausiai būtų per brangios.

Taigi, „Macrobat“ turi du elektrinius variklius, sumontuotus ant pasukamų sparnų – taip pigiau. Orlaivio kojos taip pat padeda pasukti „Macrobat“ nosį aukštyn, dar šiek tiek paverčiami sparnai ir propeleriai padeda lėktuvui pakilti. Dėl tų dviejų kojų konstrukcijos „Macrobat“ turi vikšrus, o ne ratus – jie suteikia stabilesnę stovėseną ir didesnį kontakto plotą su gruntu.

„Macrobat“ koncepcija – tai vienvietis lėktuvas, galinti gabenti 150 kg krovinių (įskaitant pilotą) 150 km atstumu. „Phractyl“ jau galvoja ir apie didesnę versiją – jei pasiteisins ši.

„Macrobat“ turėtų pasiekti net 180 km/val. maksimalų greitį.

„Macrobat“, kaip dabar numatyta, galėtų būti valdomas ir per atstumą. Šiuo metu numatomos „Macrobat“ funkcijos – pramoginiai skrydžiai, skubi medicininė pagalba, svarbių krovinių pristatymas, infrastruktūros priežiūra.

Nors sunku tikėtis, kad „Phractyl“ sulauks investicijų, reikalingų „Macrobat“ vystymui, tai yra labai įdomi idėja – kuri parodo, kad ateityje dangų tikriausiai maišys daug įvairesnių formų orlaiviai.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.