„Apple“ pristatė mišriosios realybės akinius „Vision Pro“ Kaina įspūdinga

„Apple“ pristatė ilgai lauktas išplėstosios realybės (angl. augmented reality, AR) akinius „Apple Vision Pro“ – tai pirmas didelis įmonės techninės įrangos pristatymas per beveik dešimtmetį, rašo BBC.

 Šio įrenginio pristatymas laikomas reikšmingiausiu „Apple“ gaminio pristatymu nuo 2015 m., kai kompanija pristatė „Apple Watch“.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
 Šio įrenginio pristatymas laikomas reikšmingiausiu „Apple“ gaminio pristatymu nuo 2015 m., kai kompanija pristatė „Apple Watch“.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
 „iPhone“ gamintojas „Apple“ pirmadienį pristatė savo pirmuosius mišriosios realybės akinius „Vision Pro“.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 „iPhone“ gamintojas „Apple“ pirmadienį pristatė savo pirmuosius mišriosios realybės akinius „Vision Pro“.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 Už „Vision Pro“ porą teks atseikėti 3499 JAV dolerius (3262,5 euro).<br> Zuma Press / Scanpix nuotr.
 Už „Vision Pro“ porą teks atseikėti 3499 JAV dolerius (3262,5 euro).<br> Zuma Press / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 6, 2023, 11:30 AM, atnaujinta Jun 6, 2023, 1:36 PM

„Apple“ generalinis direktorius Timas Cookas pareiškė, kad naujieji akiniai „sklandžiai sujungia realųjį ir virtualųjį pasaulį“.

Technologijų įmonė taip pat paskelbė apie naujausią „iPhone“ operacinę sistemą ir „MacBook Air“ atnaujinimus.

Akinių baterija veikia dvi valandas, ir jie kainuos apie 3500 JAV dolerių – ir pirmiausia bus išleisti JAV, kitų metų pradžioje. Ši kaina yra gerokai didesnė nei šiuo metu rinkoje esančių virtualios realybės akinių. Praėjusią savaitę „Meta“ paskelbė apie savo „Quest“, kurie kainuoja apie 450 JAV dolerių.

Tačiau „Apple“ mažai ką pasakojo apie generatyvinį dirbtinį intelektą – populiarią technologiją, apie kurią kalbama Silicio slėnyje. Per pranešimą, paskelbtą kūrėjų konferencijoje „Apple Park“, bendrovės akcijų kaina šiek tiek krito.

Išplėstosios realybės akiniai

„Apple Vision Pro“ išvaizda skiriasi nuo rinkoje esančių panašių akinių ir labiau primena slidinėjimo akinius nei virtualios realybės akinius. Apibūdindama naujojo prietaiso paskirtį „Apple“ vartojo frazę „išplėstoji realybė“ (angl. augmented reality).

Išplėstoji realybė, dar vadinama mišria realybe, generuoja virtualius objektus mus supančiame pasaulyje, todėl žiūrėdami į ekraną galime matyti ir realybę, ir virtualią tikrovę. Vartotojai virtualiame pasaulyje gali naudotis programomis, žiūrėti filmus ir rašyti dokumentus – tačiau kol kas nėra daug įrodymų, kad tokia dėvimųjų technologijų rinka būtų labai didelė.

„MacRumors“ vyresnysis redaktorius Hartley Charltonas neatrodė tikras, kiek šie akiniai patiks plačiajai visuomenei. „Iš pradžių ji nepatiks pagrindiniams vartotojams dėl itin didelės kainos ir tiesioginių pirmosios kartos įrenginio trūkumų, – sakė jis, – pavyzdžiui, atskiro akumuliatoriaus“.

Tačiau jis atkreipė dėmesį, kad „Apple“ turi patirties „įveikiant skepticizmą“ dėl naujų prietaisų ir istoriškai yra sėkmingai paskatinę žmones „atsidėkoti pinigais, kad į savo repertuarą įtrauktų naują įtaisą“.

Pristatyme T.Cookas taip pat teigė, kad akiniai leidžia naudotojams „matyti, girdėti ir sąveikauti su skaitmeniniu turiniu taip, tarsi jis būtų jūsų fizinėje erdvėje“. Jie valdomi naudojant rankų, akių ir balso derinį, pvz., bakstelėjus ar brūkštelėjus pirštais.

Šis pranešimas paskelbtas praėjus savaitei po to, kai „Meta“ ir „Lenovo“ paskelbė apie naujas savo jau egzistuojančių virtualios realybės akinių versijas, kuriose objektai neperkeliami ant realaus pasaulio vaizdo.

„Meta“ taip pat daug investavo į išplėstąją realybę – tačiau šiuo metu šis sektorius patiria sunkumus.

Tarptautinės duomenų korporacijos (angl. International Data Corporation) duomenimis, praėjusiais metais AR akinių rinkoje pasauliniai pardavimai sumažėjo 54 proc.

Paskutinį kartą „Apple“ išleido didelės apimties aparatinę įrangą – 2015 m. išleido išmanųjį laikrodį „Apple Watch“.

Thomas Hussonas iš „Forrester Research“ sako, kad gali prireikti laiko, kol naujieji „Apple“ akiniai įsitvirtins rinkoje. „Per pastaruosius kelerius metus AR ir VR erdvė buvo šiek tiek per daug sureikšminta dėl metaverslo ir panašios patirties, – sakė jis. – Todėl manau, kad prireiks šiek tiek daugiau laiko“.

„Turėdamas omenyje, jei prieš 10–15 metų būčiau pasakęs, kad žmonės bus pasirengę mokėti beveik 2000 JAV dolerių už mobilųjį telefoną, nemanau, kad daug kas būtų pasakęs, jog yra pasiruošęs tiek mokėti“, – kalbėjo jis.

„iOS“ 17

Be pranešimo apie „Vision Pro“, „Apple“ taip pat pristatė „iOS17“ – naujausią „iPhone“ operacinės sistemos versiją.

Į atnaujinimus įtraukti „kontaktų plakatai“ – vartotojo nuotrauka ar atvaizdas, kuris pasirodys asmens telefone, kai vartotojas jam paskambins – ir „tiesioginis balso paštas“: realiuoju laiku pateikiama vartotojui paliekamos atsakiklio žinutės transkripcija.

Ši transkripcija bus taikoma ir garso žinutėms, paliktoms naudojant „Apple Messages“.

Be to, „Apple“ pristatė sistemą „Check-In“, kuri automatiškai praneš draugui ar šeimos nariui, kai vartotojas grįžta namo. O jei kelionė smarkiai vėluoja, ši sistema gali pranešti kitiems, kad vartotojas dar nėra saugiai grįžę namo.

Naująją operacinę sistemą bus galima atsinaujinti 2023 m. rudenį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.