Astronomai atrado planetą našlaitę

Astronomai trečiadienį

BNS, AFP ir lrytas.lt inf.

Oct 10, 2013, 3:39 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 7:08 AM

Dujinė egzoplaneta PSO J318.5-22 yra vos už 80 šviesmečių nuo Žemės, o jos masė – tik šešis kartus didesnė negu Jupiterio. Manoma, kad ji susiformavo prieš 12 metų, todėl gali būti laikoma „naujagime“ tarp tokio tipo planetų.

„Dar niekada nesame matę kito tokio laisvai kosmose skriejančio objekto. Jis pasižymi visomis jaunų planetų, randamų aplink kitas žvaigždes, savybėmis, bet dreifuoja visiškai vienas“, – sakė tyrėjų grupės vadovas Michaelas Liu, dirbantis Havajų universiteto Manoa astronomijos institute.

„Man dažnai kildavo klausimas, ar tokie pavieniai objektai egzistuoja, o dabar žinoma, kad jų esama“, – pridūrė jis.

Mokslininkai, kurių straipsnis buvo paskelbtas žurnale „Astrophysical Journal Letters“, aptiko tą planetą pagal jos skleidžiamą silpną ir unikalų šilumos srautą, naudodami plataus vaizdo teleskopą „Pan-STARRS 1“, įrengtą ant Haleakalos ugnikalnio Havajų Maui saloje.

Tyrėjų nuomone, naujoji planeta tikriausiai yra mažiausios masės objektas laisvai kosmose skriejantis objektas iš iki šiol atrastų.

Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.