NASA praskleidė „neįmanomo“ variklio paslapties šydą

Vienas iš vyr. inžinierių, dirbančių su NASA kontroversiškuoju „EMDrive“ varikliu viešai papasakojo apie dabartinę projekto būklę. Tai pirmasis tiesioginis pranešimas per pastaruosius kelis mėnesius, nes NASA jį vykdo labai griežtai saugodamasi informacijos nutekėjimo.

Jei „EMDrive“ taps realybe, kai kas sako, kad kelionė iki Saulės sistemos krašto galėtų būti matuojama mėnesiais, o ne dešimtmečiais.<br>R.Shawyerio / „Satellite Propulsion Research“ nuotr.
Jei „EMDrive“ taps realybe, kai kas sako, kad kelionė iki Saulės sistemos krašto galėtų būti matuojama mėnesiais, o ne dešimtmečiais.<br>R.Shawyerio / „Satellite Propulsion Research“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Technologijos.lt

Nov 4, 2015, 8:23 AM, atnaujinta Oct 5, 2017, 11:20 PM

Naujausias žinias apie „EMDrive“, kuris kuria stūmą, rodos, iš niekur, vienas iš pagrindinių tyrėjų Paulas Marchas paskelbė NASA forume. Šis įrašas yra atsakymas į nepublikuotą dokumentą, kuriame teigiama, kad nesuprantamą stūmą kuria Lorentzo jėga tarp „EMDrive“ ir Žemės magnetinio lauko, ko, kaip tvirtina P.Marchas, jo atliekami testai nepatvirtina.

„Pasakysiu jums, kad mes sukūrėme ir surinkome II kartos uždarą magnetinį slopintuvą, sumažinusį pašalinius magnetinius laukus vakuumo kameroje bent jau viena dydžio eile ir bet kokias iš jo galinčias kilti Lorentzo jėgos sąveikas, – komentavo P.Marchas. – Tačiau anomališkas stūmos signalas liko.“

P.Marchas taip pat teigia, kad naujausiame bandyme, siekiant sumažinti visus galimus klaidų šaltinius, atsižvelgiama ir į šiluminį variklio plėtimąsi. Bet anomališkoji stūma išliko, rodydama, kad jos priežastis dar neatskleista.

Kai bandymai „Eagleworks“ laboratorijoje bus baigti, juos reikės nepriklausomai patikrinti ir patvirtinti NASA Glenno tyrimų centre, Johnso Hopkinso universiteto taikomosios fizikos laboratorijoje ir Reaktyvinės stūmos laboratorijoje.

„EMDrive“ variklis yra hipotetinis variklis, nenaudojantis kuro. Jis naudoja magnetroną, aukštos įtampos vakuuminį vamzdelį, kur magnetinio lauko ir elektronų sąveika kuria mikrobangas. Magnetronas mikrobangas siunčia į nukirstą kūgį ir sukuria stūmą.

„EMDrive“ yra kontroversiškas, nes jis pažeidžia Newtono judesio kiekio tvermės dėsnį. „EMDrive“ jokia žinoma jėga neveika mažojo kūgio galo, tad variklis neturėtų judėti.

Tariamoji stūma silpna, mikroniutonų eilės (uodo svoris Žemėje), tad stūmą gali generuoti koks nors fenomenas, į kurį nepakankamai atsižvelgta. Tokia maža jėga gali atrodyti nereikšminga skrydžiams kosmose, bet gali būti svarbi padidinus iki erdvėlaivių lygio. Jei „EMDrive“ taps realybe, kai kas sako, kad kelionė iki Saulės sistemos krašto galėtų būti matuojama mėnesiais, o ne dešimtmečiais.

Parengta pagal Iflscience.com inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.