Apie Molėtų teleskopus ir gravitacines bangas

Molėtų astronomijos observatorija.<br>A.Barzdžiaus nuotr.

May 2, 2016, 11:59 AM, atnaujinta May 26, 2017, 10:54 PM

Kartu su kūrybine komanda nuvykome į Molėtus ir apžiūrėjome Vilniaus universiteto Molėtų astronomijos observatoriją. Čia yra pajėgiausi Lietuvos astronomų instrumentai, kuriais stebimi dangaus kūnai.

Teleskopai leidžia stebėti tokius tolimus objektus, kad neįmanoma to suvokti. Observatorijos paskaitininkas Saulius Lovčikas sutiko teleskopus aprodyti iš arti.

Taip pat laidoje „Mokslo sriuba“ išsamiau aptariamas istorinis atradimas, atliktas šių metų vasario mėnesį - JAV LIGO observatorijoje pirmą kartą aptiktos gravitacinės bangos.

„Mes aptikome gravitacines bangas, mes tai padarėme!“ – neslėpė džiaugsmo ir susijaudinimo LIGO mokslininkai.

Iki gravitacinių bangų atradimo visa informacija apie kosmosą mus pasiekdavo elektromagnetinių bangų pavidalu – fotonais. Tai yra ir radijo bangos, ir mūsų regimoji šviesa, ir gama spinduliai, ir rentgeno spinduliai bei kiti. Skirtingiems spinduliams stebėti naudojami skirtingi teleskopai. O gravitacinės bangos leidžia stebėti kosmoso objektus, kurie nešviečia.

Kviečiame žiūrėti: